آموزشخدمات میزبانی وبویندوز

آموزش تصویری اتصال به سرور مجازی از طریق ریموت دسکتاپ کامپیوتر

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که بعد از خرید یک سرور مجازی ویندوز یا سرور اختصاصی ویندوز چگونه باید به آن متصل شوید؟ در این مقاله با ارائه یک ویدیو، نحوه اتصال به سرور مجازی ویندوز از طریق RDP به صورت کامل آموزش داده شده است.

ریموت دسکتاپ چیست؟

ریموت دسکتاپ یا RDP پروتکلی است جهت اتصال به سرور ویندوزی که برای استفاده از این پروتکل نیاز به یک نرم‌افزار جانبی می‌باشد تا با استفاده از آن بتوانید اتصال میان کامپیوتر یا تلفن همراه خود را با سرور ویندوزی برقرار کنید، در مورد تلفن‌های همراه هوشمند مانند گوشی های اندرویدی و آیفون در مقاله نرم افزار ریموت دسکتاپ برای اندروید و iOS به همراه ویدیو آموزشی کامل شرح دادیم که چگونه و با چه نرم‌افزاری امکان برقراری ارتباط RDP وجود دارد. اما در مورد اتصال به سرور ویندوزی با یک کامپیوتر ویندوزی اینگونه نیست و خوشبختانه نیازی به نصب نرم‌افزار ریموت دسکتاپ نیست، چرا که در کامپیوتر های شخصی که از سیستم عامل ویندوز استفاده میکنند نرم‌افزار Remote Desktop Connection به صورت پیشفرض وجود دارد و فقط کافیست برای استفاده از این نرم‌افزار نام آن‌ را در ویندوز خود جستجو نمایید و با استفاده از آموزش زیر از طریق ریموت دسکتاپ به سرور ویندوزی خود متصل شوید.

 

 

مطالب مرتبط :

1 .آموزش تصویری خرید بهترین سرور مجازی (VPS)

2 . سرور مجازی چیست | آشنایی با مزایا و کاربردهای VPS

3 . نحوه اتصال به ssh سرور لینوکس

نمایش بیشتر

ارغوان تهرانی

ارغوان تهرانی هستم، حدود ۵ سال است که در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کنم. علاقه زیادی به وب گردی و مطالعه مقالات حوزه IT دارم. در کنار فعالیت‌های تولید محتوا و سئو، علاقه زیادی به یادگیری مباحث هاستینگ دارم و در تلاش خواهم بود تا تجربیات و معلوماتم در این حوزه را با مخاطبین وبلاگ هاستیدا به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا