اینترنت و شبکه

دامنه pro. دامنه‌ای برای حرفه‌ای‌‌ها

فیلم ” لئون حرفه‌ای”، داستان آدم‌کشی حرفه‌ای به نام «لئون» است که در آپارتمانی در محله‌ی ایتالیایی‌های نیویورک زندگی می‌کند. زندگی عذاب‌آور، تاریک، یکنواخت و خسته‌کننده‌ی لئون با ورود ماتیلدا تغییر می‌کند.

او مظهر یک فرد به تمام معنی Professional  است. لئون یک آدمکش است، اما برای خودش اصولی دارد که به هیچ قیمتی از آن‌ها کوتاه نمی‌آید. مهم‌ترین اصل او این است که هیچ وقت زن‌ها و بچه‌ها هدف او نیستند. در کار خودش بهترین است با این حال هر روز تمرین می‌کند تا به لحاظ بدنی و از نظر هدف‌گیری در اوج آمادگی باشد. او ماتیلدا را با اصول نظری کار آشنا می‌کند، اما به خوبی می‌داند که علم بدون عمل ارزشی ندارد بنابراین فشنگ‌هایی که در اختیار ماتیلدا گذاشته همگی مشقی هستند.

اما چرا باید در نوشتاری که مربوط به یک دامنه اینترنتی است در مورد یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما و دهه 90 میلادی صحبت کنیم؟ در پاسخ باید بگوییم که دامنه pro. مختص افراد حرفه‌ای است. داستان به وجود آمدن این دامنه آن قدر جالب است که ناخودآگاه شما را به یاد خلافکاران حرفه‌ای می‌اندازد. اگر کنجکاو شده‌اید که در مورد این domain بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

تاریخچه دامنه pro.

در ماه مارس سال 2005 میلادی شرکت EnCirca  سرویس جنجال‌برانگیز Pro Forwarding را معرفی کرد که افراد و مشاغل غیرمجاز را قادر می‌ساخت تا دامنه‌هایی حرفه‌ای به ثبت برسانند. بعد از آن که این افراد اقدام به ثبت دامنه می‌کردند به مدت 30 روز زمان داشتند تا بتوانند معتبر بودن خود را اثبات کنند. جالب است بدانید تعداد کل ثبت کننده‌های این دامنه تا ژانویه سال 2008 به 6899 نفر رسید.

سال 2009 میلادی این دامنه با قابلیت ثبت گسترده در سراسر دنیا مجددا توسط ICANN راه‌اندازی شد تا تمامی متخصصان در کل دنیا ( نه فقط مشاغل غیر مجاز!) بتوانند اقدام به ثبت این دامنه کنند. افرادی متقاضی موظف هستند که قبل از ثبت دامنه به صورت کامل حرفه خود را توضیح دهند و با شرایط ثبت نام برای این دامنه موافقت کنند. در آخرین مرحله هم باید مدارک و اطلاعات دقیق‌تر را ارسال کنند.

چرا باید دامنه .pro را انتخاب کنیم؟

چرا باید دامنه pro. را انتخاب کنیم؟

با ثبت دامنه pro. به مخاطبین خود می‌گویید که در زمینه کاری خود، متخصص هستید. در نتیجه محتوایی که در این وب‌سایت بارگذاری می‌کنید؛ بسیار مورد اعتماد کاربران خواهد بود و امکان viral شدن وجود دارد. امروزه بسیاری از کسب و کارها و برندهای معتبر این پسوند را برای وب‌سایت خود برمی‌گزینند. البته این تنها ویژگی مثبت این دامنه نیست، مزایای ثبت این پسوند عبارتند از:

  • محدودیتی برای ثبت دامنه pro.  وجود ندارد.
  • شما با استفاده از این دامنه می‌توانید متخصص بودن خود را در یک زمینه خاص نشان دهید و یا اینکه می‌توانید نمونه کارهای خود را با استفاده از دامنه pro.  به نمایش بگذارید.
  • با استفاده از دامنه  pro. و به عنوان یک فرد حرفه‌ای می‌توانید یک وب سایت آموزشی و جذاب برای کاربران خود ایجاد کنید.
  • قیمت این دامنه این دامنه نسبت به بسیاری از دامنه‌های مشهورتر مانند دامنه‌های .com و یا .org بسیار مناسب‌تر است.

امکانات دامنه pro.

مطمئنا برای انتخاب پسوند دامنه توجه به یک سری نکات ضروری است. اگر قصد انتخاب دامنه pro. را دارید می‌توانید امکاناتی که این پسوند در اختیارتان خواهد گذاشت را در جدول زیر مشاهده کنید:

امکانات دامنه pro.

قوانین ثبت این دامنه

قوانین ثبت این دامنه یک تفاوت اصلی با سایر دامنه‌ها دارد و آن هم این است که نام انتخابی شما باید حداقل 4 کاراکتر داشته باشد. حداکثر کاراکتر انتخابی هم 63 عدد است. سایر قوانین تقریبا مشابه همه دامین‌های بین‌المللی است که برای اطلاع از آن‌ها می‌توانید مقاله همه چیز در مورد دامنه و ثبت آن را مطالعه کنید.

حرفه‌ای مثل لئون

در ابتدای این نوشتار گفتیم که نام این دامنه و نحوه پدید آمدنش که در ابتدا برای مشاغل غیر مجاز عرضه شده بود ما را به یاد حرفه‌ای ترین کاراکتر سینمایی یعنی لئون می‌اندازد. بد نیست به این بهانه اصول حرفه‌ای بودن به سبک لئون از کتاب بازاریابی و زندگی با سینما را با هم مرور کنیم:

https://hostida.com/host/

هرکاری که می‌کنید برای خودتان اصولی داشته باشید و به آن‌ها پایبند باشید

لئون یک آدمکش است، اما برای خودش اصولی دارد که به هیچ قیمتی از آن‌ها کوتاه نمی‌آید. مهم‌ترین اصل او این است که هیچ وقت زن‌ها و بچه‌ها هدف او نیستند.

او تا لحظه‌ای که تا پایان فیلم کشته می‌شود، به این اصول پایبند است و زمانی‌ هم که به ماتیلدا آموزش می‌دهد، مدام به او یادآوری می‌کند که در این کار نباید سراغ زن‌ها و بچه‌ها رفت.

اگر مدیر کسب و کاری هستید، پایبندی شما به یک‌سری اصول باعث می‌شود کارمندانتان هم به نوبه خود اصولی برای خودشان تعریف کنند. اگر این فرهنگ در سازمانی رواج یابد، دیگر حتی لازم  نیست بر تمام فعالیت‌های کارمندانش نظارت مستقیم داشته باشد.

خیلی خوب است که در هر کاری می‌کنیم برای خودمان اصولی داشته باشیم که حاضر نباشیم به هیچ قیمتی آن اصول را زیر پا بگذاریم.

تا لحظه آخر دست خود را رو نکنید!

امروزه شرکت‌ها خیلی سریع ایده‌های یکدیگر را می‌ربایند و از آن‌ها تقلید می‌کنند. برای این‌که نوآوری شما از سوی شرکت‌های دیگر تبدیل به یک کلیشه نخ‌نما نشود، بهتر است تا لحظه آخر دست خود را برای رقبا رو نکنید. لئون این کار را بخوبی انجام می‌دهد.

او به ماتیلدا می‌گوید که تا لحظه‌ای که می‌خواهد به هدف شلیک کند، محافظ لنز دوربین اسلحه را برندارد؛ زیرا بازتابش نور باعث می‌شود که محل اختفای او فاش شود. همچنین در سکانس دیگری که لئون به همراه نورمن استانسفیلد حضور دارند، در حالی‌که لئون روی زمین افتاده و نفس‌های آخرش را می‌کشد، چیزی را در دست استانسفیلد می‌گذارد و به او می‌گوید این از طرف ماتیلدا است. استانسفیلد زمانی‌که دستش را باز می‌کند، متوجه می‌شود لئون به خودش مواد منفجره بسته و چند ثانیه بعد این مواد منفجر می‌شوند.

هرچقدر هم که حرفه‌ای باشید، باید تمرین کنید.

لئون در کار خودش بهترین است. وقتی تونی آمار کسانی را که باید کشته شوند در اختیار لئون قرار می‌دهد، بخوبی می‌داند که وقتی اطلاعات فردی در اختیار لئون قرار می‌گیرد، باید از همان لحظه او را کشته‌شده فرض کرد. با این حال لئون هر روز تمرین می‌کند تا به لحاظ بدنی و از نظر هدف‌گیری در اوج آمادگی باشد. او سال‌هاست این کار را انجام می‌دهد، اما هیچ‌وقت ارزش تمرین کردن را از یاد نبرده است.

حرفه‌ای‌های بازار نیز این مساله را بخوبی می‌دانند که پایانی برای تمرین و آموزش وجود ندارد. هرچقدر بدانیم باز هم چیزهای بسیار زیاد دیگری برای یادگیری وجود دارند.

سخن پایانی

به عنوان جمع بندی باید گفت که اگر در شغل خود فردی حرفه‌ای به حساب می‌آیید انتخاب دامنه pro. برای شما بسیار ایده‌آل است اما ذکر این نکته ضروری است که پیش از ثبت دامنه، موفقیت وب سایت وابسته به خرید هاست مناسب است. اما در پایان باید از شخصیت استانسفیلد (با بازی گری اولدمن) به عنوان آناتاگونیست لئون هم یاد کنیم. این‌که یک کاراکتر تک‌بعدی که فقط با قرص بالا انداختن، کج و کوله کردن قیافه‌اش و آدمکشی‌های بی‌پروایش شناخته می‌شود را بردارید و به کاراکتری قابل‌باور تبدیل کنید، فقط از پس از یک بازیگر حرفه‌ای برمی‌آید. یک فیلم حرفه‌ای.

 

نمایش بیشتر

الهه براتی

هر احساسی داشته باشم، عشق به نویسندگی در من ثابت است. دوست دارم هرچه که می‌بینم ترسیم کنم؛ حال می‌خواهد به زبان کلمات باشد یا به زبان تصویر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا