آموزشسرویس ها و خدمات

آموزش ویدئویی خرید هاست لینوکس در ایران و خارج

 

در این مقاله قصد داریم نحوه‌ی خرید هاست لینوکس را به شما همراهان گرامی آموزش دهیم، اما قبل از آن به توضیح مختصری از هاست خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید…

Host چیست؟ چگونه یک سرویس میزبانی خریداری کنم؟

هاست “Host” در لغت به معنای میزبان می‌باشد. هر فردی که تصمیم به ایجاد یک وب‌سایت در دنیای بی‌انتها و بدون مرز اینترنت بگیرد، بی‌شک علاوه‌بر مواردی مثل قالب سایت، دامنه و… به یک هاست قدرتمند نیازمند است. همانطور که از نام این سرویس مشخص است، کاربرد آن ذخیره اطلاعاتی محدود و مهم که در ساختار سایت شما نقش مهمی را ایفا می‌کنند، می‌باشد. هم‌چنین این فضا برای مدیریت به یک پنل کاربری مانند: cPanel نیازمند است، که کاربران بلافاصله پس از خرید هاست باید اطلاعات ورود کنترل پنل را برای شروع مدیریت سایت خود دریافت کنند. به این نوع هاست هایی که کنترل پنل آن های سی پنل است هاست cPanel گفته میشود.

شرکت های سرویس دهنده وب اغلب محصولاتی چون هاست های لینوکس، وردپرس و اختصاصی و انواع دیگری از هاست را در محصولات خود به کاربرانشان ارائه می‌کنند.

هاستیدا هم در کنار دیگر محصولات و خدمات خود سرویس‌های میزبانی از جمله : هاست لینوکس، وردپرس و … را به کاربران خود ارائه می‌دهد. کاربران هاستیدا با توجه به زیر ساخت Dual Stack این شرکت، امکان استفاده همزمان از دو نسخه 4 و 6 آی‌پی آدرس‌ها را دارند.

 


مطالب مرتبط :

1 . Dual Stack چیست

2 . هاست چیست

3 . انواع کنترل پنل هاست

4 . نحوه اتصال به ssh سرور لینوکس

5 . راهنمای انتخاب هاست لینوکسی حرفه ای


نحوه خرید هاست لینوکس به چه صورتی است؟

 

برای خرید این سرویس، ابتدا باید وارد حساب کاربری هاستیدا شوید.

آموزش خرید هاست لینوکس

پس از وارد شدن به حساب کاربری خود، باید از منوی سرویس ها و وارد بخش سفارش سرویس جدید شوید.

آموزش خرید هاست لینوکس

پس از ورود به فروشگاه از منوی دسته‎‌بندی محصولات، محصول هاست لینوکس ایران یا هاست لینوکس آلمان را انتخاب کنید. لازم به توضیح است اگر نیاز به یک هاست خارج از ایران دارید باید هاست آلمان را انتخاب نمایید.

آموزش خرید هاست لینوکس

بعد از انتخاب بخش مربوطه، قادر به مشاهده پلن‌های سرویس میزبان لینوکس ایران خواهید بود، بعد از مقایسه و در نظر گرفتن نیاز های سایت خود، یکی از پلن‌های موجود را انتخاب نموده و روی دکمه سفارش دهید، کلیک کنید.

آموزش خرید هاست لینوکس

در این منو شما می‌توانید در صورت نیاز به ایجاد یک دامنه جدید، یا انتقال دامین از قبل ثبت شده از شرکتی دیگر و یا استفاده از Domain های قبلی ثبت شده در پنل کاربری شما در هاستیدا اقدام به انتخاب دامنه مورد نظر برای ثبت بر روی هاست خریداری شده نمایید. و پس از آن روی دکمه ادامه کلیک کنید.

آموزش خرید هاست لینوکس

در این صفحه لطفا ابتدا به تنظیمات پیش‌فرض توجه نمایید و در صورت نیاز آنها را تغییر داده و روی دکمه ادامه کلیک کنید.

تنظیمات-DNS-میزبان-و-domain

در این قسمت هم همانند صفحه قبل ابتدا مروری بر تنظیمات پیش‌فرض داشته باشید و در صورت نیاز آنها را تغییر دهید و بر روی دکمه ادامه کلیک نمایید.

بازبینی-فاکتور-خرید-سرویس-برگزیده-شده

در این صفحه فاکتور خرید شما و محصولات خریداری شده نمایش داده می‌شود، در صورت اطمینان از خرید خود روی دکمه تسویه حساب کلیک کرده و پس از آن به صفحه تسویه حساب منتقل خواهید شد.

بازبینی-اطلاعات-فاکتور-سرویس

در این صفحه ابتدا اطلاعات حساب کاربری خود را مشاهده می‌کنید، و در پایین صفحه بخش تایید قوانین و تکمیل سفارش را مشاهده می‌نمایید. در صورت اطمینان از خرید خود، ابتدا قوانین را تایید و سپس روی دکمه تکمیل سفارش کلیک کنید. پس از وارد شدن به درگاه پرداخت می‌توانید با وارد کردن اطلاعات حساب خود اقدام به تکمیل و دریافت هاست لینوکس خود نمایید.

توجه داشته باشید در صورت نیاز به مشاوره و یا پشتیبانی فنی، کارشناسان هاستیدا به صورت ۲۴ ساعته  در تمام روز های هفته آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند

 

نمایش بیشتر

ارغوان تهرانی

ارغوان تهرانی هستم، حدود ۵ سال است که در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کنم. علاقه زیادی به وب گردی و مطالعه مقالات حوزه IT دارم. در کنار فعالیت‌های تولید محتوا و سئو، علاقه زیادی به یادگیری مباحث هاستینگ دارم و در تلاش خواهم بود تا تجربیات و معلوماتم در این حوزه را با مخاطبین وبلاگ هاستیدا به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا