آموزشلینوکس

نحوه اتصال به SSH سرور لینوکس

SSH چیست؟

اگر تا بحال یک سرور لینوکس داشته‌اید و یا اقدام به اتصال به یک سرور لینوکسی کرده باشید، حتما نام SSH برای شما آشنا می‌باشد. SSH یا Secure Shell در واقع یک پروتکل برای اتصال به سرور با سیستم عامل لینوکسی می‌باشد. اتصال به سرور لینوکس هم مانند اتصال به سرور ویندوزی نیاز به نرم افزار جانبی دارد. برای اتصال به یک سرور لینوکسی از طریق اس اس اچ نیاز به نرم افزار هایی مانند PuTTY می‌باشد. در این آموزش همراه ما باشید تا نحوه اتصال به ssh سرور لینوکس را با استفاده از این نرم افزار ارائه نماییم.

لازم به ذکر است این آموزش جهت استفاده از سرور های مجازی و  اختصاصی مانند یک سرور مجازی لهستان یا vps هند که از توزیع های مختلف لینوکس استفاده میکنند، مناسب میباشد


مطالب مرتبط :

1 . آموزش و دانلود PuTTY

2 . ssh چیست ؟

3 . سرور مجازی چیست ؟

4 . آموزش خرید هاست لینوکس


نحوه اتصال به ssh سرور لینوکس با نرم افزار PuTTY

پس از نصب نرم افزار PuTTY و دریافت اطلاعات سرور مجازی لینوکس خود کافیست وارد نرم افزار شوید و مانند تصویر در باکس سمت چپ آی پی سرور خود و در باکس سمت راست پورت SSH را وارد نمایید.

نحوه اتصال به ssh سرور لینوکس

پس وارد آدرس و پورت SSH و کلیک بر دکمه Open همانند تصویر زیر پیغامی مبنی بر تایید یا عدم تایید ذخیره SSH Key در PuTTY مشاهده خواهید کرد.

نحوه اتصال به ssh سرور لینوکس

پس از انتخاب گزینه مناسب همانند تصویر زیر اتصال به سرور برقرار خواهد شد و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور می‌توانید به مدیریت سرور خود بپردازید. لازم به ذکر است استفاده از این آموزش به نوع سرور شما که سرور مجازی است یا سرور اختصاصی ارتباطی ندارید و از طریق SSH میتوانید به تمام سرور های لینوکسی متصل شوید.

نحوه اتصال به ssh سرور لینوکس

 

نمایش بیشتر

ارغوان تهرانی

ارغوان تهرانی هستم، حدود ۵ سال است که در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کنم. علاقه زیادی به وب گردی و مطالعه مقالات حوزه IT دارم. در کنار فعالیت‌های تولید محتوا و سئو، علاقه زیادی به یادگیری مباحث هاستینگ دارم و در تلاش خواهم بود تا تجربیات و معلوماتم در این حوزه را با مخاطبین وبلاگ هاستیدا به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا