آموزشسرویس ها و خدمات

ویژگی‌های یک LMS خوب برای موفقیت موسسات آموزشی

آموزش آنلاین فرصتی عالی برای ارائه دوره‌های حرفه ای به روشی راحت، انعطاف پذیر و شخصی‌سازی شده است. از طریق یک پلتفرم یادگیری آنلاین، موسسات آموزشی می‌توانند دوره های آنلاین جذابی ایجاد کنند، مطالب آموزشی را در فضایی امن ذخیره کنند، آن‌ها را با مخاطبان زیادی در سراسر جهان به اشتراک بگذارند و  البته سود خوبی از این خدمات کسب کنند.

با توجه به اینکه آموزش آنلاین فواید زیادی دارد و امروزه در دسترس همگان است، جای تعجب نیست که حدود 40٪ از تمام شرکت های فناوری محور از آن برای آموزش استفاده می‌کنند. آنچه بسیاری از شرکت ها از موسسات آموزش آنلاین می خواهند، انعطاف پذیری و راهی برای بازگشت سرمایه (ROI) است.

اگرچه سیستم های مدیریت یادگیری (LMS) مدتی است که به بازار عرضه شده‌اند، باید از بین انواع موجود، گزینه‌ای را پیدا کنید که به همه نیازهای شما پاسخ دهد. در این مقاله، به این خواهیم پرداخت که چرا موسسات آموزشی ممکن است بخواهند در یک پلتفرم یادگیری جامع سرمایه‌گذاری کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین نرم افزارهای برگزاری کلاس آنلاین


ویژگی های LMS ضروری برای شرکت های آموزش و توسعه

بسیاری از شرکت‌های آموزش و توسعه از LMS استفاده می‌کنند، زیرا آموزش به طور فزاینده‌ای به صورت آنلاین در حال حرکت است و مشتریان انتظار دارند دوره‌های حرفه‌ای که کارمندانشان را درگیر کند و نتایج عالی به همراه داشته باشد. های میزبانی شده در فضای ابری روشی مقرون به صرفه برای میزبانی و توزیع مطالب آموزشی برای مخاطبان بزرگ و همچنین مدیریت تمام فعالیت های آموزشی است.

در اینجا برخی از ویژگی های LMS که برای ارائه‌دهندگان کلاس مجازی مهم هستند را با شما به اشتراک می‌گذاریم:

پورتالی با ظاهری حرفه‌ای

سرمایه گذاری مالی برای تولید محتوای عالی کافی نیست. فراگیران انتظار دارند دوره‌هایی با ظاهر حرفه‌ای که آن‌ها را درگیر کند. شما باید دوره‌های سفارشی را به گونه ای نمایش دهید که هم چشم نواز باشد و هم دسترسی به آن آسان باشد.

با استفاده از یک LMS، می‌توانید تمام قسمت‌های پورتال خود را سفارشی کنید، از صفحه اصلی که مشتریان شما برای اولین بار به سایت شما می‌رسند: کاتالوگ، داشبورد کاربر و موارد دیگر. یکی دیگر از مزایای عالی این است که برای زیبا جلوه دادن پورتال خود نیازی به مهارت فنی ندارید، زیرا می‌توانید طرح رنگ را تغییر دهید، تصاویر اضافه کنید و متن را خودتان بنویسید.

ایجاد الگوهای از پیش تعریف شده

دوره‌های آنلاین در هسته اصلی تجارت آموزش آنلاین شما قرار دارند. تهیه محتوای با کیفیت بالا که شما را به عنوان یک مقام در این زمینه قرار می‌دهد، ضروری است.

با تعبیه انواع رسانه های مختلف مانند تصاویر ، فیلم ها ، پرونده های PDF و موارد دیگر ، دوره های غنی ایجاد کنید. به این ترتیب ، مشتریان به احتمال زیاد دوره های شما را گذرانده و برای اطلاعات بیشتر باز می گردند.

سیستم اتوماسیون اداری و اختصاص وظیفه به کارمندان (Task)

اتوماسیون کلید مقیاس‌پذیری کسب‌وکار شما و یکی از با ارزش‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های LMS برای شرکت‌های آموزش و توسعه است. اتوماسیون نه تنها یادگیری را انعطاف پذیرتر و شخصی تر می کند، بلکه زمان انجام وظایف خاص را نیز کاهش می دهد.

به عنوان مثال، به جای ثبت نام دستی زبان آموزان در یک دوره یا ارسال پیام به همه اعضای یک شرکت، می توانید آن کار را خودکار کنید. در عین حال، می توانید از اتوماسیون برای ثبت نام کاربران در یک گروه یا دوره بر اساس عنوان شغلی آنها استفاده کنید.

به طور خلاصه، داشتن اتوماسیون در LMS شما بسیاری از چیزها را از بین می برد، هزینه کارهای اداری را کاهش می دهد و نیازهای زبان آموزان را پشتیبانی می کند.

SCORM

SCORM مخفف عبارت Shareable Content Object Reference Model است و به ارائه دهندگان سیستم‌های آموزش اجازه می‌دهد محتوای خود را از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر منتقل کنند. محتوای مطابق با SCORM پیروی از استانداردهای صنعت را آسان می کند. این ویژگی بسیار مورد نیاز توسط اکثر ارائه دهندگان LMS پشتیبانی می‌شود و به شما امکان می دهد یک بار دوره ها را ایجاد کرده و آنها را در پلتفرم های مختلف آموزشی توزیع کنید.

یکی از اولین مزایای این ویژگی، انعطاف پذیری برای ایجاد و اشتراک گذاری محتوا است. LMS شما به شما این امکان را می دهد که انواع محتوای مختلف را برای گروه های یادگیرنده خاص ترکیب کنید. همچنین به شما امکان می دهد ارزیابی های SCORM را ایجاد کنید و محتوا را برای مشتریان شخصی سازی کنید.

گیمیفیکیشن

ارائه‌دهندگان محتوا می‌توانند از گیمیفیکیشن برای ایجاد یک تجربه یادگیری جذاب استفاده کنند. از طریق این ویژگی، هر بار که یک اقدام را انجام می‌دهند، به یادگیرندگان امتیاز، نشان یا سایر پاداش‌ها تعلق می‌گیرد. تابلوی امتیازات یک نمای کلی از پیشرفت آنها و تعداد امتیازهایی که سایر زبان آموزان کسب کرده اند ارائه می دهد.

لذت بردن در حین تمرین یک مزیت عالی است. هنگامی که گیمیفیکیشن توسط اتوماسیون نیرو می گیرد، مربیان زمان زیادی را صرفه جویی می کنند و می توانند توجه خود را بر تقویت محتوای خود متمرکز کنند و اطمینان حاصل کنند که مشتریان از آموزش آن‌ها راضی هستند.

ابزارهای همکاری

موسسات آموزشی به مجموعه ای جامع از ابزارهای همکاری نیاز دارند. هنگام استفاده از یک مرکز آموزشی با نهادهای مختلف مانند مدیران، یادگیرندگان، مربیان و غیره، داشتن یک سیستم ارتباطی قابل اعتماد خوب است.

LMS  ها همه ابزارهایی را که به شما کمک می کند جلسات آموزشی آنلاین را از طریق یک پلت فرم کنفرانس وب میزبانی کنید، با شخصی از طریق پیام تماس بگیرید، گروه هایی را برای علایق خاص ایجاد کنید یا از یک انجمن برای بحث در مورد فعالیت های آموزشی استفاده کنید، یکپارچه می‌کنند.

ابزارهای همکاری در زمان شما صرفه جویی می کنند و بهره وری یادگیرنده را افزایش می دهند. ذینفعان می توانند به طور موثر ارتباط برقرار کنند و از افراد مناسب بینش دریافت کنند.

تجارت الکترونیک

موسسات آموزشی به راه آسانی برای بازاریابی دوره های آنلاین خود و دستیابی به مخاطبان مناسب نیاز دارند. چه دوره های آنلاین و مسیرهای یادگیری را در یک بسته بسته بندی کنید، رسانه های دیجیتال را بفروشید یا اشتراک ارائه دهید، داشتن ابزار LMS مناسب بسیار مهم است.

برای مشتریانی که به انعطاف بیشتری نیاز دارند، کوپن های تخفیف ارائه دهید یا دوره های آنلاین را به صورت عمده بفروشید. مورد دوم به ویژه مهم است زیرا شرکت ها معمولا ترجیح می دهند چندین صندلی را به طور همزمان برای کارمندان خود خریداری کنند.

سازمان‌ها

یک پلتفرم یادگیری به شما امکان می‌دهد برای هر مشتری یک پورتال مجزا ایجاد کنید. به این ترتیب، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که مشتریان فقط اطلاعاتی را که شما به اشتراک می‌گذارید می‌بینند و شرکت A نمی‌تواند با شرکت B تعامل داشته باشد. به این ترتیب، از اطلاعات حساس نیز محافظت می‌شود، زیرا دو مشتری مجزا نمی‌توانند کاتالوگ‌ها، لیست‌های کاربر، یا هر داده مهم دیگری

هر یک از اعضای یک سازمان به کاتالوگ و دوره های جداگانه ای دسترسی دارند که می توانند به آنها دسترسی داشته باشند. پورتال جداگانه را می توان با پیروی از دستورالعمل های برند آنها سفارشی کرد، بنابراین به نظر می رسد و شبیه وب سایت خود است.

ابزار اندازه گیری نتایج

ابزارهای گزارش‌دهی یک ویژگی کلیدی برای LMS هستند زیرا مدیریت تمام جنبه‌های کسب‌وکار را آسان‌تر می‌کنند. این ویژگی مفید بینش هایی در مورد تکمیل دوره، ثبت نام، کاربران، سازمان ها و فعالیت های گروهی ارائه می دهد. شرکت‌های آموزشی می‌توانند تعداد دوره‌هایی را که فروخته‌اند، پیشرفت زبان‌آموز، فعالیت کلی سایت و موارد دیگر را ببینند تا بتوانند تصمیمات تجاری بهتری بگیرند.

با ایجاد گزارش‌های سفارشی، می‌توانید جزئیات بیشتری در مورد موارد مورد علاقه خود دریافت کنید و متغیرهایی مانند ارزیابی ها، دوره ها، گواهی ها، سفارش ها و سازمان ها را به آن اضافه کنید. (بدون نیاز به صفحات گسترده وقت گیر! می‌توانید گزارش‌ها را برای اجرای هفتگی، ماهانه یا حتی روزانه برنامه‌ریزی کنید.

ویژگی های LMS برای شرکت های آموزشی و توسعه

شرکت‌های آموزش و توسعه دائماً به دنبال بهترین راه برای گسترش تجارت خود، دستیابی به مخاطبان مناسب و ذخیره دوره‌های حرفه‌ای خود هستند. LMS به آنها کمک می کند تا با مراقبت از وظایف اداری، راه مناسبی برای ایجاد و ذخیره دوره های آنلاین و همچنین مدیریت پورتال های مختلف مشتری از یک مکان متمرکز، در میان بسیاری از ویژگی های مفید دیگر، ایده های خود را به واقعیت تبدیل کنند.

در پایان…

نکته مهم این است که اگر قصد راه اندازی LMS را دارید، پیش از هر چیز باید اقدام به خریداری سرور کلاس مجازی کنید که بهترین آن ها بیگ بلو باتن و ادوبی کانکت هستند. برای آشنایی بیشتر با این سرور بیگ بلو باتن پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را مطالعه فرمایید:

بیگ بلو باتن برای چه مصارفی مناسب میباشد ؟


منبع:

Top 9 LMS features that help training and development companies succeed

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا