آموزشخدمات میزبانی وب

ایجاد کرون جاب (Cron Job) در دایرکت ادمین

Cron job ها فرایندهایی هستند که در بازه زمانی ثابت اجرا می‌شوند، گاهی ممکن است نیاز باشد فایل های PHP را در بازه زمانی خاص در هاست دایرکت ادمین اجرا کنید در این صورت کرون جاب کار شما را ساده خواهد کرد شما می‌توانید از طریق کنترل پنل دایرکت ادمین آن را پیکربندی کنید. در این مقاله نحوه ست کردن کرون جاب در دایرکت ادمین را آموزش خواهیم داد.

چگونه در دایرکت ادمین Cron Job ایجاد کنیم

برای ایجاد کرون جاب و اجرای فایل های PHP در بازه زمانی مشخص مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برای ورود به هاست دایرکت ادمین دامنه مورد نظر را به همراه :2222 در نوار URL جستجو کنید، همچنین برای ورود به کنترل پنل دایرکت ادمین می‌توانید IP خود را به همراه 2222: در نوار جستجو تایپ کنید برای مثال : X.X.X.X:2222
    نحوه ورود به دایرکت ادمین
  2. در Control Panel وارد بخش Advanced Features >> Cron Jobs شوید.
    ایجاد کرون جاب در دایرکت ادمین
  3. دکمه CREATE CRON JOB را انتخاب نمایید، اکنون می‌توانید انتخاب کنید که کرون جاب جدیدی که می‌خواهید ایجاد کنید چه زمانی اجرا شود.
  4. دقیقه، ساعت، روز ماه، روز هفته را مشخص کنید، نکته‌ای که لازم است به آن توجه کنید علامت (*) است این علامت به معنی هر دقیقه، هر ساعت و … است. برای مشخص کردن زمان دقیق کرون جاب می‌توانید از سایت crontab.guru کمک بگیرید.
    دستور cron job را انتخاب کنید، این دستور معمولا مسیری به یک فایل اسکریپت است.
    برای ایجاد cron روی دکمه CREATE کلیک کنید.
    ست کردن کرون جاب در دایرکت ادمین

نسبت به پیکربندی سرور، ممکن است لازم باشد مجوز فایل اسکریپتی را که می خواهید از طریق cron job اجرا کنید به 755 تغییر دهید.

ایجاد Cron job در دایرکت ادمین با استفاده از SSH

یک راه دیگر برای ایجاد کرون جاب در دایرکت ادمین استفاده از SSH است، Cron job را می‌توان توسط ادمین سرور از طریق SSH پیکربندی کرد. از دستور crontab -u username -e برای ویرایش کرون جاب استفاده کنید:

[root@web ~]# crontab -u username -e

برای مشاهده کرون جاب های یک کاربر خاص می‌توانید از دستور crontab -u username -l استفاده کنید.

[root@web ~]# crontab -u username -l
* * * * * /home/username/test.php [root@web ~]#

زمانی که قصد اجرای یک فایل PHP در بازه زمانی خاصی را دارید کرون جاب به شما کمک می‌کند تا آن را در بازه زمانی مشخص اجرا کنید مانند گرفتن بک آپ در زمان مشخص و یا ارسال ایمیل به افراد در تاریخ مشخص و … در این آموزش باهم نحوه ست کردن کرون جاب در دایرکت ادمین را بررسی کردیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا