اینترنت و شبکهخدمات میزبانی وب

دامنه info. برای چه نوع سایت هایی استفاده می شود

دامنه info جز هفت دامین جدید عمومی است که در سال 2001 توسط شرکت ICANN معرفی شد و امروزه پسوند این دامنه از سوی شرکت Afilias مدیریت و عرضه می شود. دامنه info. مخفف عبارت information  است و در مقایسه با سایر پسوندهایی که در سال 2001 معرفی شدند موفقیت بیشتری داشت. این پسوند دامنه برای اشخاص حقیقی و حقوقی ثبت می شود و در سایت های اطلاع رسانی به صورت عمومی و یا سایت هایی که در مورد پروژه هایی خاص اطلاعاتی را به دیگران می دهند کاربرد دارد. قوانین ثبت این دامنه همانند شرایط ثبت دیگر دامنه های عمومی است.

دامنه‌ی INFO چیست؟

دامنه .info از دامنه های سطح بالای عمومی نسل دوم اینترنت محسوب می شود و هدف استفاده از آن کاهش بار دامنه COM. و امکان ثبت دامنه های جدید با اسم های ساده تر بود. سایت هایی که با این پسوند ایجاد شده اند شامل اطلاعات عمومی، تخصصی، خبری یا شخصی مفید هستند. البته در ثبت دامنه info الزامی در محتوای سایت وجود ندارد و استفاده از این دامنه کاملا آزاد است. این پسوند قابل فهم ترین نام دامنه است که در 38 زبان دنیا به معنی اطلاعات است.

دامنه INFO به عنوان چهارمین دامنه عمومی پر کاربرد معرفی شده که توانسته تا به امروز بیش از 10 میلیون دامنه را به نام خود ثبت کند. بیشتر برندهای معروف از پسوند INFO برای دامنه خود استفاده کرده اند؛ زیرا این دامنه برای تمام موضوعات کاربرد داشته و تنها دامنه سطح بالایی است که ثبت و استفاده نامحدود دارد.

دامین info به عنوان ادولین دامنه عمومی از سال 2003 قابلیت پشتیبانی از کارکترهای بین المللی را بدست آورد. برای افزایش خرید این دامنه تخفیفات و پیشنهادهای ویژه ای از سوی ریجستری این دامنه ارائه شده است. بسیاری از سایت هایی که دارای این پسوند دامنه هستند رتبه های بالایی در نتایج جستجوی موتورهای گوگل دارند.

 

info domain

مزایای خرید دامنه‌ info

استفاده از پسوند INFO در نام دامنه می تواند مزایایی را برای صاحبان سایت ها به دنبال داشته باشد که به آن ها اشاره می کنیم.

۱.به عنوان چهارمین دامنه عمومی پر استقبال در اینترنت معرفی شده است.

۲.به دلیل نام آشنا بودن این کلمه به خاطر سپاری نام این دامنه راحت است.

۳.شرکت های مختلف برای تبادل اطلاعات محصولات و خدمات یا مسائل مورد نیاز خود و مشتریان از این نام دامنه استفاده می کنند

۴.پیدا کردن نام دامنه با نام مورد علاقه با استفاده از پسوند info راحت تر از پسوند دامنه com است.

۵.در بسیاری از موارد دامنه INFO با تخفیفاتی همراه است که می تواند هزینه ثبت دامنه را کاهش دهد.

۶.استفاده از نام دامنه info برای وبلاگ هایی که کمتر حالت شخصی دارند بسیار مناسب است.

 

قوانین ثبت دامین INFO

برای ثبت هر نوع پسوند دامنه ای شرایط و قوانینی وجود دارد که متقاضی باید آن شرایط را واجد باشد تا بتواند آن دامنه را به نام خود ثبت نماید. برای هر نوع سایت و هر فردی در هرجایی امکان ثبت دامنه با پسوند INFO وجود دارد و از لحاظ محل سکونت یا نوع استفاده سایت محدودیتی در ثبت دامنه info نیست. انتخاب نام دامنه می تواند شامل 3 تا 63 کاراکتر باشد.

  • تا 40 روز پس از انقضای دامنه INFO مالک دامنه فرصت تمدید دامنه را دارد.
  • اگر پس از گذشت این زمان ملک اقدامی برای تمدید دامنه نکرد این دامنه تا یک ماه دامنه قفل می شود.
  • برای پس گرفتن نام دامنه مالک طی این 30 روز می تواند جریمه پرداخت کند.
  • پس از گذشت 5 روز از پایان مدت 30 روز این دامنه برای ثبت عمومی آزاد می شود.
  • تا چهار روز پس از ثبت دامنه می توان از ثبت دامنه انصراف داد و وجه خود را دریافت کرد.
  • در طی این چهار روز می توان دامنه info را حذف کرد.
  • حذف دامنه مقداری جریمه دارد و بعد از کسر جریمه بقیه هزینه برگشت داده می شود.
  • تمام کاراکترهای بین المللی توسط این دامنه پشتیبانی می شوند.

جمع بندی

دامنه info از محبوب ترین دامنه های عمومی اینترنت نسل دوم است که به دلیل مزایا و قوانین راحتی که دارد توانسته در دامنه بسیاری از شرکت ها و سازمان ها استفاده شود. شما میتوانید با مراجعه به منوی ثبت دامنه سایت هاستیدا این دامنه مورد نظر خود را به صورت آنی و با قیمت مناسب ثبت نمایید.

 

 

نمایش بیشتر

صبا رشیدی

سلام، من صبا رشیدی هستم. حدودا ۸ سال هستش در زمینه تولید محتوا و سئو فعالیت میکنم و در حال حاضر به عنوان سرپرست واحد تولید محتوا شرکت هاستیدا مشغول به کار هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا