آموزشامنیتویندوز

آموزش تغییر پورت ریموت دسکتاپ (RDP)

همانطور که همه می‌دانیم، زمانی که یک سرو ویندوز تهیه می‌کنیم، راه ارتباطی ما سرور Windows خریداری شده، اتصال به آن از طریق پروتکل ریموت دسکتاپ یا RDP (Remote Desktop Protocol) می‌باشد، اتصال به یک سرور مجازی ویندوز با استفاده از ریموت دسکتاپ تقریبا از تمام موبایل‌های هوشمند و کامپیوتر ها با سیستم عامل‌هایی چون ویندوز، مک، اندرویید و یا iOS امکان پذیر است. در این مطلب از هاستیدا به موضوع آموزش تغییر پورت ریموت دسکتاپ می پردازیم. با ما همراه باشید.

امروز تصمیم به آموزش روش اتصال به ماشین مجازی از طریق ویندوز و افزایش امنیت یک VPS ویندوزی داریم. همانطور که می‌دانید با پیشرفت تکنولوژی امنیت یکی از مهم‌ترین مباحثی است که باید نگاه ویژه‌ای به آن داشت. در کنار استفاده از پسوردی قوی و مناسب برای سرور، یکی از عواملی که شاید نه به اندازه پسورد قوی، اما تا اندازه زیادی به محافظت از اطلاعات شما کمک می‌کند، تغییر پورت‌های ریموت دسکتاپ است…

پورت ریموت دسکتاپ که به صورت پیشفرض، 3389 می‌باشد عددی است که پس از تغییر، برای اتصال به سرور از طریق ریموت دسکتاپ حتما باید پورت جدید نیز وارد شود. به فرض اگر پورت را به 1598 تغییر دهید برای اتصال به ماشین خود علاوه بر آدرس آی‌پی، باید پورت ریموت دسکتاپ خود را هم وارد نمایید. برای مثال اگر آدرس آی‌پی سرور شما 213.145.67.89 می‌باشد و پورت شما به 1598 تغییر کرده است، باید آدرس سرور خود را به این صورت وارد نمایید تا اتصال شما از طریق RDP برقرار شود 213.145.67.89:159

در ویدیو زیر از 0 تا 100 اتصال و تغییر پورت ریموت دسکتاپ را مشاهده خواهید کرد.

 

اگر شما از مشترکین vps ایران یا vps فرانسه شرکت هاستیدا هستید، با اینکه واحد فنی شرکت قبل از تحویل سرور به شما پورت RDP را جهت ارتقا امنیت سرور تغییر داده اند اما باز هم پیشنهاد میشود یک پورت ریموت دسکتاپ جدید توسط خود شما بر روی سرور تنظیم شود.

نمایش بیشتر

ارغوان تهرانی

ارغوان تهرانی هستم، حدود ۵ سال است که در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کنم. علاقه زیادی به وب گردی و مطالعه مقالات حوزه IT دارم. در کنار فعالیت‌های تولید محتوا و سئو، علاقه زیادی به یادگیری مباحث هاستینگ دارم و در تلاش خواهم بود تا تجربیات و معلوماتم در این حوزه را با مخاطبین وبلاگ هاستیدا به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا