برنامه نویسی و طراحی سایت

فریم ورک لاراول (Laravel) چیست؟

بله، ما هم کد زیبا را دوست داریم! این جمله خاص، بیانیه رسمی فریم ورک لاراول است،

فریم ورک لاراول چیست؟ مزایای فریم ورک لاراول چیست که تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته است؟ فریم ورک لاراول کارآمدترین و در عین حال محبوب‌ترین چارچوب کدنویسی PHP شناخته شده در بازار است که برای از بین بردن تمامی مشکلات و سختی‌های توسعه طراحی شده و تا امروز کاملاً به هدفی که داشته رسیده است.

چندین فریم ورک PHP برای توسعه برنامه‌های وب قدرتمند مانند:

  • Symfony
  • Yii
  • Codeigniter
  • Phalcon
  • و بسیاری دیگر

موجود است، اما لاراول به دلیل سهولت و انعطاف پذیری که در اختیار توسعه دهندگان وب قرار داده است جایگاه اول لیست بهترین چارچوب‌های مبتنی بر MVC را حفظ کرده است. آشنایی با این که فریم ورک لاراول چیست، نصب فریم ورک لاراول چه مزایایی نسبت به فریم ورک‌های رقیب دارد شما را با دلیل این محبوبیت بیشتر آشنا می‌کند.

 

فریم ورک لاراول چیست؟

لاراول یک چارچوب توسعه برنامه وب به صورت آسان و بسیار ظریف است که با حذف تمام نقاط ایراد مرتبط با مدیریت کد پیچیده PHP، کل فرایند توسعه وب را برای توسعه دهندگان سریعتر، آسان‌تر و البته لذت بخش کرده است.
برخی از کارهای معمولاً انجام شده مانند مسیریابی، احراز هویت، جلسات، حافظه پنهان و سایر موارد را آسان می‌کند تا توسعه دهندگان بتوانند بر روی ایجاد ویژگی‌های مربوط به کسب و کار برنامه تمرکز کنند. لاراول توسط تیلور اوتول ساخته شده است و تنها قصد دارد به توسعه دهندگان وب سایت کمک کند تا کدگذاری پیچیده را ساده، سریع و بهتر انجام دهند. از مزایای فریم ورک لاراول نیز همین می‌باشد که به هدف اصلی خود دست پیدا کرده و با پیشرفت‌هایی که داشته است راه را برای توسعه‌دهندگان وب راحت‌تر کرده است. از دیگر مزایای کلی آن نیز آسان بودن نصب فریم ورک لاراول و همچنین راحتی یادگیری و آموزش لاراول می‌باشد که همین مسائل نیز در سرعت روند کار بسیار مهم و تاثیرگذار می‌باشند.

چرا از فریم ورک لاراول برای توسعه وب استفاده کنیم؟

تعدادی از مردم می‌پرسند چرا لاراول محبوب است؟ تنها پاسخ آن این است که توسعه دهندگان در هنگام توسعه و کدنویسی برنامه‌های وب آرامش روحی را دوست دارند و لاراول خیلی بیشتر از اینها را ارائه می‌دهد. از راحت بودن نصب فریم ورک لاراول در هر نوع سیستمی تا راحتی کار و توسعه و مزایای بسیار زیاد دیگر همگی باعث افزایش طرفداران لاراول شده است.
بدون شک سهولت استفاده و کیفیت آن کمک کرده است تا محبوبیت فوق العاده‌ای کسب کند اما استفاده از این چارچوب محبوب همچنین زمینه بسیاری از مزایای دیگر را هموار کرده است. مشکلات مربوط به سایر چارچوب‌های PHP در مورد لاراول به خوبی قابل مشاهده، حل و فصل و کاملاً آزمایش شده است. وقتی نوبت به تست می‌رسد، توجه داشته باشید که فریم ورک PHP Laravel تست را در آن یکپارچه کرده است، و اطمینان حاصل کنید که برنامه وب شما بدون اشکال و باگ است. در اینجا برخی از مزایای فریم ورک لاراول آورده شده است که توسعه وب شما را به یک تجربه یکپارچه و کارآمد تبدیل می‌کند.

Laravel

مزایای فریم ورک لاراول برای توسعه دهندگان

۱ : توسعه لاراول به معنای سریعتر بودن زمان فروش است

برای سهولت انجام وظایف معمول، در لاراول توابع و ساختارهای از پیش ساخته شده زیادی وجود دارد که بر اساس آخرین اصول PHP کار می‌کنند تا برنامه‌های وب پاسخگو را به روشی کارآمد از زمان بسازند. از آنجا که این یک فریم ورک منبع پر استفاده است، توسعه دهندگان از زمان تولد لاراول در سال 2011 در حال بهبود این منابع هستند. این روند توسعه برنامه‌های وب را تسریع می‌کند و باعث می‌شود لاراول سریع و بصری شود. با استفاده از فریم ورک لاراول، نیازی به صرف ساعت‌ها و هفته‌های طولانی برای نوشتن خطوط کد جداگانه نیست. بنابراین سرعت تحویل برنامه را افزایش می‌دهد در حالی که مقرون به صرفه است. این مسئله به عنوان مهم‌ترین مزایای فریم ورک لاراول شناخته می‌شود.

۲ : گزینه احراز هویت و مجوز بهتر

چارچوب لاراول اجرای یک سیستم احراز هویت کامل شامل:

  • ورود
  • ثبت نام
  • و بازنشانی رمز عبور

را بسیار ساده و آسان می‌کند. شما متعجب خواهید شد که شاهد این هستید که لاراول همه این کارها را با کمک یک دستور واحد انجام می‌دهد. همچنین یک روش ساده برای سازماندهی تمامی مجوز ها و کنترل دسترسی به منابع فراهم می‌کند. در آموزش فریم ورک لاراول با موارد مشابه بسیاری که همگی به شدت آسان و راحت شده‌اند آشنا می‌شوید.

۳ : با فریم ورک لاراول از آسیب پذیری‌های فنی فاصله بگیرید

آنچه همراه با فرآیند توسعه وب همیشه وجود داشته و تقریباً مسئله بزرگ و مهمی برای توسعه دهندگان نیز می‌باشد “آسیب پذیری‌های امنیتی” است. وقتی صحبت از امنیت می‌شود، هیچ کس دیگری به جز لاراول وجود ندارد که بتواند با محافظت از برنامه وب در برابر شدیدترین خطرات، از امنیت وب سایت شما مطمئن باشد، بنابراین لاراول اجازه نمی‌دهد هرگونه فعالیت بدافزار یا تهدید امنیتی به برنامه وب شما وارد شود.

۴ : ویژگی تست خودکار و واحد

یکی از مزایای فریم ورک لاراول که به عنوان یکی از مزایای چشمگیر این فریم ورک برایتان معرفی می‌کنیم پشتیبانی فوق‌العاده تست آن است. بدون آزمایش کامل یک برنامه وب، نمی‌توانید اطمینان حاصل کنید که این برنامه بدون اشکال و فقط مطابق با نیازهای اولیه است. فریم ورک لاراول برای اطمینان از عملکرد خوب برنامه وب شما، پشتیبانی از تست اتوماسیون را ارائه می‌دهد و برای آزمایش یک برنامه زمان کمتری لازم دارد. Laravel روشهای ساده‌ای را برای تقلید از رفتار اساسی کاربران ارائه می‌دهد (به عنوان مثال درخواست کردن، تجزیه و تحلیل خروجی‌ها، کلیک‌کردن روی فرم‌ها) که به شما کمک می‌کند تا از طریق برنامه خود تست های آزمایشی انجام دهید. ویژگی تست واحد لاراول به شما امکان می‌دهد هر مؤلفه یا ماژول برنامه خود را آزمایش کنید تا اطمینان حاصل شود که هنگام جمع شدن همه ماژول‌ها، برنامه یکپارچه عملکرد خوبی دارد. این منجر به عملکرد برنامه‌های وب با کد وب بهینه شده می‌شود.

۵ : سازگاری مناسب با هاست ها و سرور های لینوکسی

زمانی که سایت لاراولی شما آماده استفاده شود به هیچ وجه نگرانی سختی های پیدا کردن یک هاست با کیفیت برای سایت خود را نخواهید داشت زیرا امروزه اکثر هاستینگ های داخلی و خارجی، هاست مناسب برای Laravel را تحت عنوان هاست لاراول که از زیرشاخه های هاست لینوکس است را ارائه مینمایند. همچنین شما قادر خواهید بود جهت استفاده از منابع و پهنای باند اختصاصی برای سایت Laravel خود یک سرور مجازی لینوکس تهیه نمایید و سایت لاراولی خود را به راحتی بر روی آن بارگذاری نمایید.

مزایای فریم ورک لاراول بسیار بیشتر از این پنج موردی است که برای شما گفته شد، حال که در وبلاگ هاستیدا با این مسئله که فریم ورک لاراول چیست و چه ویژگی‌هایی دارد به طور کامل آشنا شدید و کارایی اصلی آن را نیز مطالعه کردید بهتر است به سراغ نصب فریم ورک لاراول بروید و دیگر مزایا و ویژگی‌های خوب این فریم ورک را خودتان تجربه نمایید.

نمایش بیشتر

صبا رشیدی

سلام، من صبا رشیدی هستم. حدودا ۸ سال هستش در زمینه تولید محتوا و سئو فعالیت میکنم و در حال حاضر به عنوان سرپرست واحد تولید محتوا شرکت هاستیدا مشغول به کار هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا