آموزش های وردپرسبرنامه نویسی و طراحی سایتبهینه سازی (SEO)

بهترین افزونه‌های رایگان وردپرس در سال 2023

اگر می‌خواهید وب‌سایت خود را بدون هیچ هزینه‌ای توسعه دهید؛ قطعا به افزونه‌های وردپرس نیاز دارید. یک پلاگین خوب این قدرت را دارد که به شما کمک کند تا موفقیت کسب و کار آنلاین خود را افزایش دهید اما دایرکتوری وردپرس تقریبا با 60000 افزونه پر شده و انتخاب بهترین‌ها را دشوار می‌کند، از طرفی نصب پلاگین‌های غیر ضروری باعث کاهش سرعت سایت شما خواهد شد.

در این پست، ما برترین افزونه‌های «ضروری» و «رایگان» وردپرس را به شما معرفی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

MonsterInsights Lite

همه‌ی ما چه در کسب و کار و شغلمان و چه در زندگی روزمره در شرایطی قرار گرفته‌ایم که برای تصمیم‌گیری مرددیم و نمی‌دانیم کدام راه را انتخاب کنیم. خیلی وقت‌ها می‌بینیم که هدف رسیدن به چیزی ناملموس است مثل امنیت دیجیتال، یا اینکه چقدر از افزایش فروش بر می‌گردد به کمپین تبلیغاتی و چقدرش به خاطر این است که مثلا رقیب در همین دوره مشکلی در زمینه‌ی روابط عمومی داشته است.

پس همگی با اهمیت measurement یا اندازه‌گیری آشنا هستیم. وقتی صحبت از اندازه‌گیری در دنیای دیجیتال و وب‌سایت باشد، مهم‌ترین ابزار Google Analytics است. استفاده از داده‌های آماری گوگل آنالیتکس برای کاربران مبتدی پیچیده و کمی ترسناک است!

از طرفی به هیچ عنوان نمی‌شود از این ابزار استفاده نکرد. پس راه حل چیست؟ در این مواقع افزونه   MonsterInsights Lite مانند یک ناجی از راه می‌رسد و به شما اجازه می‌دهد که به راحتی آنالیتیکس را در وب سایت وردپرسی خود نصب کرده و به وضوح ببینید که در سایت شما چه اتفاقی می افتد.

با استفاده از این افزونه شما به راحتی می توانید از پیشخوان وردپرس خود ببینید که بازدیدکنندگان سایت‌تان چگونه شما را پیدا می کنند و از سایت شما استفاده می‌کنند. خبر خوب این است که این افزونه رابط کاربری فوق‌العاده‌ای دارد و حتی افراد مبتدی هم به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

همه چیز در مورد نسخه جدید گوگل آنالیتیکس GA4


WPForms Lite

WPForms Lite

طراحی صفحه “تماس با ما” پل ارتباطی ما با مخاطبان است. این صفحات معمولاً به گونه‌ای طراحی می شوند که کاربران در سریع‌ترین و راحت‌ترین شکل ممکن امکان با ادمین وب‌سایت در ارتباط باشند. پس عناصری که در آن قرار می‌دهید باید به دور از پیچیدگی و سخن اضافه باشد و بتواند اطلاعات کاملی را در اختیار کاربران بگذارد.

مسئله دیگری که بسیار اهمیت دارد برخورد کاربرانی‌است که برای رفع سؤال خود یا هر چیز دیگری وارد صفحه طراحی شده تماس باما شما می شوند. اگر کاربران با یک لبخند گرم و دوستانه صحبت کنند و این صفحه شما محل مناسبی برای رفع مشکلات کاربران باشد ، نرخ تبدیل شما را افزایش می یابد. در نتیجه شما باید در هر مکان ، در هر زمان و به‌طور مداوم در دسترس باشید و انتظارات کاربران را برآورده کنید.

WPForms یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های ساخت و ایجاد فرم‌ها در وردپرس است. لیست امکاناتی که این افزونه در اختیار ما قرار می‌دهد، فهرستی بلند بالاست  اما اگر بخواهیم مهم‌ترین امکانات و ویژگی‌های افزونه WPForms را نام ببریم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ساخت فرم‌ها با Drag & Drop
  • قالب‌های آماده
  • ریسپانسیو بودن فرم‌ها
  • موارد شرطی هوشمند
  • نوتیفیکیشن‌ها
  • نمایش داده‌ها به‌صورت حرفه‌ای
  • اتصال به برنامه‌های دیگر و درگاه‌های پرداخت
  • شخصی‌سازی ساده
  • حفاظت در برابر اسپم

SeedProd

یکی از ابزارهای اصلی و بسیار پرکاربرد دیجیتال‌مارکتینگ، استفاده از صفحه فرود (لندینگ پیج – Landing Page) برای متمرکز کردن مشتریان روی هدفی خاص است. این هدف معمولا خرید یک محصول، استفاده از یک خدمت یا دعوت کاربر به یک اقدام و کنش خاص است.

برای ساخت صفحات ورود داشتن دانش برنامه نویسی الزامی است اما با افزونه SeedProd به راحتی می‌توانید بدون کدنویسی صفحات فرود فوق‌العاده‌ای طراحی کنید.

به عنوان مثال اضافه کردن یک صفحه “سایت در دست تعمیر است” در حین تعمیر و بروزرسانی سایت، راهی عالی برای پنهان کردن صفحات شکسته و در حال تعمیر از چشم مخاطبان تان است و با آگاه کردن موتورهای جستجو از اینکه سایت شما موقتاً پایین آورده شده است، باعث می شود بتوانید رنکینگ خود را در نتایج جستجو حفظ کنید.

بنابراین گوگل به جای اینکه صفحات شکسته شده شما را ایندکس کند، از ایندکس کردن هر گونه تغییری روی سایتی که کامل نیست، صرف نظر می کند و سئوی سایت شما تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

بیشتر بخوانید:

مهم‌ترین نکات سئو در سال 2023



با افزونه SeedProd می‌توانید به راحتی این صفحه را ایجاد کنید.

All in One SEO

All in One SEO

همانطور که در انتخاب یک هاست وردپرس خوب برای سایت خود حساس هستید، به همان مقدار هم باید در انتخاب یک افزونه حرفه ای و قدرتمند برای بهبود سئو محتوای خود اهمیت بدهید. یکی از بهترین افزونه‌های سئو وردپرس All in One SEO است.

امکانات:

  • متا تگ های خودکار – متا تگ ها را به صورت خودکار ایجاد کنید، سپس عناوین متا و توضیحات متا خود را در صورت تمایل بنویسید.
  • عبارات کلیدی اضافی – با ادغام Semrush AIOSEO با یک کلیک، عبارات کلیدی اضافی را کشف و رتبه بندی کنید.
  • SEO WooCommerce -لیست محصولات و صفحات دسته بندی را با ادغام کامل SEO برای فروشگاه تجارت الکترونیک خود بهینه کنید.
  • نشانه گذاریorg -به راحتی انواع پست های مختلف را با نشانه گذاری اسکیما صحیح بهینه کنید، این کار به موتورهای جستجو کمک می کند محتویات صفحات شما را درک کنند.
  • نقشه‌های سایت XML هوشمند

OptinMonster

OptinMonster

این افزونه یکی از جذاب‌ترین و بهترین پاپ‌آپ‌های وردپرس به حساب می‌آید. استقبال از OptionMonster به قدری زیاد بود که برنامه‌ای مستقل تبدیل شد تا روی همه سایت‌ها مثل وردپرس، دروپال، جوملا، شاپیفای، مجنتو و سایر پلتفرم‌های وب قابل استفاده باشد.

با این افزونه به راحتی می‌توانید فرم ثبت نام و عضویت طراحی کنید.

RafflePress

OptinMonster

افزونه های Giveaway وردپرس به شما کمک می کنند تا محتوا سایت اینترنتی خود را با کارایی بیشتری ارائه دهید و میزان بازدید خود را به حداکثر برسانید.

افزونه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن ها برای این کار استفاده کنید. اما انتخاب ابزار مناسب ممکن است کمی دشوار باشد. پیشنهاد‌ می‌کنیم اگر به دنبال یک افزونه Giveaway فوق‌العاده‌ای هستید، افزونه RafflePress را نصب کنید.

امکانات

  • طراحی کاملا حرفه ای افـزونـه سازگار با جدیدترین نسخه های وردپرس
  • طراحی واکنش گرا و ریسپانسیو پلاگین متناسب با تمامی دیوایس ها (دسکتاپ و موبایل)
  • قابلیت نصب و راه اندازی در وردپرس فارسی
  • امکان ترجمه سریع و آسان افـزونه با استفاده از پلاگین های ترجمه و نرم افزار Poedit
  • دارای پنل تنظیمات پیشرفته و حرفه ای با گزینه های کلیدی
  • سازگاری کامل با نسخه های PHP 7.X به بالا
  • بدون ایجاد تداخل با پلاگین های دیگر
  • سازگار با انواع قالب های حرفه ای وردپرس
  • پشتیبانی از کدهای کوتاه وردپرس
  • پشتیبانی از ابزارک های وردپرس

سخن پایانی

نصب افزونه مناسب از مهم‌ترین اقدامات راه‌اندازی یک وب‌سایت وردپرسی است. پلاگین‌های معرفی شده در این مقاله بهترین‌های سال 2023 میلادی هستند بنابراین نصب آن‌ها را به شدت به شما پیشنهاد می‌کنیم.

فراموش نکنید که بهترین منبع برای دانلود مخرن اصلی ورد پرس است. در صورتی که از هر یک از ابزارها استفاده کرده‌اید لطفا در قسمت نظرات تجربه کاربری خود را با ما به اشتراک گذارید.

بیشتر بخوانید:

آموزش نصب افزونه در وردپرس



منبع:

49+ Best WordPress Plugins in 2023 (Most are FREE)

 

 

 

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا