آموزش

آموزش فارسی سازی بیگ بلو باتن

طبق تحقیقات دوره‌های آنلاین 60% کم‌تر از تدریس‌های سنتی وقت افراد را می‌گیرند. شما می‌توانید با استفاده از آموزش‌های مجازی در هر زمان و مکانی به آن‌ها دسترسی نامحدود داشته باشید. نرم‌افزارهایی مثل بیگ بلو باتن و ادوبی کانکت ابزارهایی هستند که به کمک ما آمدند تا خشکی محیط مجازی را گرفته و آن حس صمیمت و گرما را که در کلاس‌های حضوری داشتیم را دوباره به ما منتقل کند. بیگ بلو باتن یادگیری آنلاین را آسان می کند اما اگر زبان انگلیسی که به طور پیشفرض روی آن نصب شده، تجربه کاربری شما را تحت تاثیر قرار داده، در این مقاله به شما می‌آموزیم که چطور با فارسی سازی BigBlueButton  این مشکل را حل کنید.

تغییر زبان در بیگ بلو باتن

بر خلاف ادوبی کانکت که قابلیت فارسی سازی ندارد، BBB قابلیت استفاده از اکثر زبان‌های پرکاربرد را داراست. همانطور که احتمالا تا الان متوجه شده‌اید، بعد از ورود به نرم‌افزار، کلاس برای همه ی کاربران به صورت default   با زبان انگلیسی نمایش داده می‌شود، اما هر یک از کاربران که خواهان فضای کلاس با زبان فارسی هستند، به‌ راحتی می‌توانند با تنظیمات بسیار ساده و به 2 روش نرم‌افزار خود را فارسی‌سازی کنند.

فارسی سازی محیط گرین لایت

گرین لایت یکی از محیط‌های کاربری یا به اصطلاح یک control panel برای نرم‌افزار بیگ بلو باتن است. اگر خواهان تغییر زبان این داشبورد کنترلی هستید، کافی است مراحل زیر طی کنید:

محیط گرین لایت به شکل زیر است و همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، دارای گزینه‌هایی در سمت راست و بالای صفحه است.

تغییر زبان در بیگ بلو باتن

با کلیک روی این گزینه، مطابق تصویر یک منو برای شما باز می‌شود:

تغییر زبان در بیگ بلو باتن

با کلیک روی setting می‌توانید به صفحه تغییر زبان وارد شوید.

تغییر زبان در بیگ بلو باتن

بعد از آن وقتی روی گزینه save کلیک کرده و وارد کلاس می‌شوید، مشاهده می‌کنید که صفحه راست چین شده و تمام تنظیمات به زبان فارسی است.

تغییر زبان در بیگ بلو باتن

فارسی سازی محیط جلسات در بیگ بلو باتن

چنانجه بخواهید بجای گرین لایت، جلسات را فارسی سازی کنید باید مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا با root به سرور لاگین کنید.

سپس فایل زیر را ویرایش کنید:

nano /usr/share/meteor/bundle/programs/server/assets/app/config/settings.yml

پس از ورود به فایل بالا مقدار overrideLocale را بیابید و مقدار را از null به fa_IR تغییر دهید. (فایل نهایی باید به صورت زیر باشد)

فارسی سازی بیگ بلو باتن

سپس فایل را سیو کرده و دستور restart سرویس BBB را اجرا نمایید.

bbb-conf –restart

بعد از این کار حتما بررسی کنید که محیط کلاس مانند زیر فارسی سازی شده باشد.

فارسی سازی بیگ بلو باتن

بیشتر بخوانید: آموزش تغییر بازه زمانی پردازش فیلم‌های ضبط شده در بیگ بلو باتن

سخن آخر

بیگ بلو باتن ابزاری open source برای کنفرانس تصویری بوده و برای آموزش آنلاین طراحی شده است. این نرم‌افزار  معمولا روی توزیع اوبونتو لینوکس نصب می‌شود و امکان برگزاری کلاس و سمینار را در هر مقیاسی فراهم می‌کند. در این نوشتار فارسی‌سازی آن را به شما آموزش دادیم. اگر در رابطه با این آموزش سوالی دارید در قسمت نظرات مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم.

 

نمایش بیشتر

الهه براتی

هر احساسی داشته باشم، عشق به نویسندگی در من ثابت است. دوست دارم هرچه که می‌بینم ترسیم کنم؛ حال می‌خواهد به زبان کلمات باشد یا به زبان تصویر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا