آموزشلینوکس

اتصال به سرور لینوکسی از طریق SSH بدون نیاز به نرم‌افزار

SSH در واقع پروتکلی برای برقراری اتصال میان کاربر (Client) و سرور (Server) است. از میان تمام پروتکل‌هایی که امکان ارسال اطلاعات به سرور را دارند، پروتکل SSH  قبل از ارسال اطلاعات آن‌ها را رمزنگاری کرده و در سمت مقابل امکان رمزگشایی دارد البته این کار به صورت خودکار و بدون دخالت کاربر صورت می‌پذیرد. معمولا اتصال به سرور لینوکسی احتیاج به نرم‌افزارهایی مانند PuTTY دارد اما در این مقاله قصد داریم اتصال از طریق اس‌اس‌اچ به سرور لینوکسی را بدون نیاز به نرم‌افزار آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مراحل اتصال

برای اتصال به سرور مجازی یا سرور اختصاصی لینوکس از روی کامپیوتر لینوکس، فرمان (Command) را باز کرده و دستور زیر را اجرا کنید.

اتصال از طریق SSH به سرور لینوکسی بدون نیاز به نرم‌افزار

حالا به جای user، نام کاربری سرور و به جای ۱۲.۲۳.۳۴.۴۵ باید IP سرور را وارد کنید البته اگر بخواهید از کلید خصوصی (Private key) استفاده کنید باید از مشخصه i هم در دستور استفاده کنید.

https://www.putty.org/

به جای عبارت path/to/private/key می‌بایست مسیر کلید خصوصی کامپیوتر خود را وارد کنید اما اگر در محل فعلی کلید قرار دارید، کافی است نام کلید را وارد کنید. با وارد کردن دستور بالا وارد سرور خواهید شد اگر کلید شما رمز عبور داشته باشد، در این قسمت رمز عبور از شما پرسیده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین نرم افزار های اتصال از طریق SSH به سرور لینوکسی

این آموزش ساده اما بسیار کاربردی در این قسمت به پایان رسید. چنانچه سوالی در این زمینه دارید، از طریق بخش نظرات آن را مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخگو باشیم.

نمایش بیشتر

الهه براتی

هر احساسی داشته باشم، عشق به نویسندگی در من ثابت است. دوست دارم هرچه که می‌بینم ترسیم کنم؛ حال می‌خواهد به زبان کلمات باشد یا به زبان تصویر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا