خدمات میزبانی وب

تفاوت هاست لینوکس و هاست وردپرس چیست ؟

هاست یا میزبان وب چیست؟

هاست به فضایی برای میزبانی فایل‌ها و اطلاعات یک وب‌سایت گفته می‌شود که برای نمایش به کاربر در آن قرار می‌گیرند. تمام وب سایت‌هایی که در اینترنت مشاهده می‌کنید از یک هاست استفاده کرده و اطلاعات مختلف از جمله کد، تصاویر، ویدیو و … را برای نمایش به کاربر بر روی آن قرار داده‌اند. هاست‌ها انواع مختلفی دارند که در ادامه به توضیح و مقایسه دو نمونه هاست لینوکس و هاست وردپرس می‌‎پردازیم. در این مطلب به موضوع تفاوت هاست لینوکس و وردپرس می‌پردازیم. باما همراه باشید.


مطالب مرتبط :

1 . انواع کنترل پنل هاست چیست

2 . هاست چیست

3 . تفاوت هاست لینوکس و هاست پربازدید


هاست لینوکس چیست

لینوکس یکی از محبوب‌ترین سیستم عامل‌های منبع باز است. همین ویژگی باعث می‌شود که امکان تغییر در هسته سیستم عامل برای توسعه دهندگان وجود داشته باشد. هاست لینوکس نیز یک نوع از سرویس میزبانی است که بر روی سیستم عامل لینوکس ارائه می‌شود. برای استفاده از این هاست لازم نیست با سیستم عامل لینوکس آشنایی داشته باشید، یک پنل مدیریتی در اختیار شما قرار داده شده و از طریق مرورگر به راحتی وب سایت خود را مدیریت می‌کنید. در ادامه مطلب تفاوت هاست لینوکس و وردپرس باید گفت که هاست لینوکس مزایای بسیار زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد، از جمله:

  • سیستم عامل لینوکس از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و استفاده از هاست لینوکس امنیت وب سایت شما را بالا می‌برد.
  • لینوکس از سرعت بسیار بالایی نسبت به ویندوز برخوردار است که این امر باعث افزایش کارایی وب سایت می‌شود.
  • با هاست لینوکس می‌توانید از بانک اطلاعاتی MySQL استفاده کنید.
  • از آنجایی که سیستم‌های مدیریت محتوا از جمله وردپرس، جوملا و … با زبان php طراحی شده‌اند، استفاده از این نوع هاست با توجه پشتیبانی لینوکس از زبان php با امنیت و سرعت بالا امکان پذیر است.

تفاوت هاست لینوکس و وردپرس

مهم‌ترین کاربردهای هاست لینوکس

با توجه به مزایای گفته شده برای این نوع هاست، افرادی که قصد استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا را دارند هم می‌توانند از هاست لینوکس استفاده کنند. علاوه بر آن هاست لینوکس ایران و هاست لینوکس آلمان برای سایت‌هایی که با استفاده از php و پایگاه داده MySQL طراحی شده‌اند مناسب است. اما اگر زبان برنامه نویسی سایت شما ASP.net باشد نمی‌توانید از این نوع هاست استفاده کنید زیرا این زبان فقط در سیستم عامل ویندوز پشتیبانی می‌شود. همچنین در مورد پایگاه داده نیز باید نوع پایگاه داده سایت شما MySQL باشد. بسیاری از وب سایت‌های بزرگ و معتبر از این نوع هاست استفاده می‌کنند.

هاست وردپرس چیست

وردپرس یکی از ساده‌ترین و قدرتمندترین سیستم‌های مدیریت محتوا است که به زبان php و با استفاده از پایگاه داده MySQL طراحی و تولید شده و به صورت رایگان و منبع باز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. وردپرس یک پلتفرم عالی برای ایجاد انواع وب سایت‌ها می‌باشد. از وب سایت‌های شخصی گرفته تا وب‌ سایت‌های تجاری را می‌توان با استفاده از وردپرس طراحی کرد. وردپرس برای طراحی راحت‌تر سایت امکانات زیادی از جمله پوسته، افزونه و … در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

هاست وردپرس چه ویژگی‌هایی دارد؟

در ادامه مطلب تفاوت هاست لینوکس و وردپرس باید گفت که هاست وردپرس یکی از هاست‌های محبوب است، این سیستم مدیریت محتوا بر روی یک سیستم عامل لینوکس نصب شده و با کنترل پنل دایرکت ادمین یا سی پنل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این نوع هاست به نحوی طراحی و کانفیگ شده که قدرت بسیار زیادی برای میزبانی از وب سایت‌های وردپرسی ارائه می‌دهد.

هاست وردپرس علاوه بر ویژگی‌های کاربردی یک هاست اشتراکی، مزایای دیگری نیز به کاربر ارائه می‌دهد بطور مثال افزونه‌های php مهمی که برای اجرای بهینه سیستم مدیریت محتوا لازم‌ هستند را ارائه می‌دهد.

هاست‌های وردپرس در دو صورت هاست اشتراکی و هاست اختصاصی ارائه می‌شوند. نوع اول، ارزان قیمت‌تر می‌‌باشد اما با دسترسی کمتر برای ایجاد تغییرات، نوع دوم هزینه بالاتر اما با سطح دسترسی بسیار بیشتری به کاربران ارائه می‌شود. پکیج‌های مدیریت وردپرس که در هاست‌های اختصاصی به کاربران ارائه می‌شود، مزایایی از جمله نصب آسان وردپرس، استفاده از ابزارهای امنیتی، امکان مدیریت پوسته‌ها و افزونه‌ها، مدیریت چند وب سایت در یک کنترل پنل و… را برای شما فراهم می‌کنند.

تفاوت هاست لینوکس و وردپرس

تفاوت هاست لینوکس و وردپرس

  • نحوه کانفیگ و طراحی هاست وردپرس با لینوکس متفاوت است و برای وب سایت‌های وردپرسی بهینه شده است.
  • هاست وردپرس پکیج‌هایی برای مدیریت وب سایت وردپرسی ارائه می‌دهد که کار را برای کاربر ساده‌تر می‌کند.
  • مشکلات مختلف در زمینه نصب پوسته، افزونه و … را برطرف می‌کند.

نتیجه گیری:

در این مطلب در مورد تفاوت هاست لینوکس و وردپرس صحبت کردیم. اگر قصد خرید هاست برای وب سایت وردپرسی دارید بهترین گزینه برای شما هاست وردپرس است که علاوه‌بر بهینه شدن این هاست برای استفاده سایت وردپرسی نیازی به نصب و کانفیگ سیستم مدیریت محتوا وردپرس هم نمی‌باشد، اما در صورتی که مایل به مدیریت سایتی جز یک سایت وردپرسی و یا سایتی با زبان ASP.net می‌باشید بهترین گزینه انتخاب یک میزبان لینوکسی می‌باشد.

نمایش بیشتر

ارغوان تهرانی

ارغوان تهرانی هستم، حدود ۵ سال است که در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کنم. علاقه زیادی به وب گردی و مطالعه مقالات حوزه IT دارم. در کنار فعالیت‌های تولید محتوا و سئو، علاقه زیادی به یادگیری مباحث هاستینگ دارم و در تلاش خواهم بود تا تجربیات و معلوماتم در این حوزه را با مخاطبین وبلاگ هاستیدا به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا