اینترنت و شبکه

همه چیز در مورد دامنه beauty.

برندهای حوزه زیبایی، حرفه‌ای‌ها، اینفلوئنسرها و طرفداران محصولات آرایشی و بهداشتی می‌توانند با URL‌های کسل‌کننده و غیر جذاب خداحافظی کنند زیرا با عرضه جهانی پسوند دامنه beauty. وب‌سایت‌هایی با نامی به یادماندنی خواهند داشت. اگر شما هم به فکر ثبت این دامنه هستید این نوشتار را تا انتها مطالعه کنید.

پسوند beauty. چیست؟

پسوند نوظهوری که از از اوایل ماه مارس سال 2021 میلادی در دسترس جهانیان قرار گرفت، در اصل برای یک منظور طراحی شده بود: انقلابی در حوزه کسب وکارهای آنلاین آرایشی و بهداشتی. پسوند دامنه beauty. یک انتخاب منحصربفرد برای کمپانی‌های آرایشی، متخصصین زیبایی، اینفلوئنسرها و علاقمندان به هنر آرایشگری است. در واقع این پسوند شما را فورا به عنوان رهبر بازار معرفی می‌کند. صنعت زیبایی به عنوان یکی از پول‌سازترین کسب‌و کارهای آنلاین بالاخره یک پسوند شایسته و منحصر بفرد دارد.

تاریخچه دامنه beauty.

سال 2020 و در گیر و دار همه‌گیری ویروس کرونا، رجیستری XYZ از راه‌اندازی 3 پسوند دامنه جدید اختصاصی برای دنیای لوازم آرایشی و محصولات زیبایی خبر داد. XYZ یک شرکت فناوری است که نام دامنه و خدمات مرتبط را به افراد و مشاغل در سراسر جهان ارائه می‌دهد. به عنوان یک پیشرو در صنعت این شرکت، گستره وسیعی از محصولات، از دامنه اصلی خود یعنی xyz. تا دامنه‌هایی با دسته بندی خاص مانند rent. دارد.

همه چیز در مورد دامنه beauty.

مرحله اول عرضه پسوندهای skin ، .beauty. و hair. که با نام شاعرانه sunrise period یا دوره طلوع خورشید شناخته می‌شود، از اول دسامبر 2020 آغاز شد و در 5 فوریه 2021 به پایان رسید. این دوره مختص کسانی بود که علامت تجاری ثبت شده در Trademark Clearinghouse (TMCH) داشتند. اما اکنون هیچ محدودیتی برای ثبت این domain وجود ندارد. این 3 دامنه همگی جزو دامنه‌های سطح بالا یا top-level domains (TLDs) طبقه‌بندی می‌شوند.

چرا باید دامنه beauty. را انتخاب کنیم؟

کاربران معمولا هنگام ثبت این دامین و با توجه به این‌که دامنه‌های شناخته شده‌ای مثل com. و co. را هنوز هم می‌توان برای وب‌سایت انتخاب کرد؛ این سوال را مطرح می‌کنند که چرا باید پسوند (دات بیوتی) را انتخاب کرد؟ در پاسخ باید گفت که  با ثبت دامنه beauty. :

  • در نگاه اول به عنوان یک برند زیبایی حرفه‌‌ای و با سابقه شناخته می‌شوید و در واقع به مخاطبین خود می‌گویید که راه‌حلی منحصربفرد برای نیازهای زیبایی و بهداشتی آن‌ها دارید.

این پسوند تبلیغات، نوع بسته بندی و لینک وب‌سایت شما در بیوی شبکه‌های اجتماعی را با نام دامنه‌ای جذاب و شایسته ارتقا می‌دهد.

  • با این پسوند می‌توانید ترافیک جستجوی ارگانیک بیشتری را جذب کنید. برنده بازی SEO یک دامنه غنی از کلمات کلیدی است که از کلمه‌کلیدی ارزشمند “زیبایی” استفاده می‌کند.
  • URL خود را به در ذهن مخاطبین ماندگار کنید: مشتریان و طرفداران شما دیدن URL جذاب در تبلیغات و بسته‌بندی محصول‌تان آن را به خاطر خواهند سپرد.

به خاطر سپردن کدام یک راحت تر است: www.treschic.beauty یا  www.treschicbeauty.com؟

  • با توجه به نوظهور بودن این پسوند، هنوز اشباع نشده و به راحتی می‌توانید نامی که دقیقا مدنظر شماست را ثبت کنید.

چه کسانی باید از دامنه beauty. استفاده کنند؟

دامنه beauty. فقط مختص به شرکت‌های آرایشی و بهداشتی نیست. با این دامین می‌توانید سبک زندگی و وبلاگ مد خود را تبلیغ کنید، سالن زیبایی جدید خود را در فضای مجازی معرفی کنید یا محصولات مراقبت از پوست خانگی خود را بفروشید. هر وب‌سایتی که به زیباتر شدن کسی کمک کند، می‌توانید این پسوند دامنه را داشته باشد. اما به طور خلاصه این پسوند برای موارد زیر مناسب است:

  • برندهای نوظهور زیبایی
  • سالن‌های زیبایی
  • فروشگاه‌های محصولات آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن
  • میکاپ آرتیست‌ها و hairstylist ها
  • وبلاگ‌های این حوزه
  • برندهای اصلی لوازم آرایشی و بهداشتی
  • اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی
  • صاحبان کسب و کارهای کوچک و خانگی
  • انجمن ها و فروم‌های آنلاین در حوزه beauty

همه چیز در مورد دامنه beauty.

چطور این دامنه را ثبت کنیم؟

ثبت این دامنه مشابه سایر دامین‌هاست. اولین کار برای ثبت دامنه beauty. این است که مطمئن باشید نام مورد نظر شما قبلا توسط شخص دیگری خریداری نشده باشد. بنابراین باید با استعلام domain از قابل دسترس بودن آن مطمئن شوید. وب‌سایت‌های زیادی هستند که از طریق آن‌ها می‌توانید استعلام‌گیری را انجام دهید. قوانین ثبت این دامین هم مشابه سایر دامین‌های بین‌المللی است. این دامنه نسبت به پسوند com. هزینه بالاتری دارد اما با توجه به تخصصی بودن، خرید آن سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای برای کسب و کار شماست.

بیشتر بخوانیم: دامنه pro. دامنه‌ای برای حرفه‌ای‌‌ها

پیشنهادهایی برای کسب و کارهای حوزه آرایشی بهداشتی

با این پسوند دامنه، URL های طولانی و غیر جذاب را به نام‌های مدرن و خاص در صنعت زیبایی تبدیل کنید. مثل: www.yourbrand.beauty

بازار هدف خود را به راحتی با این پسوند تحت تاثیر قرار دهید. به عنوان مثال: www.yourniche.beauty

یک وب‌سایت اختصاصی برای تولید محتوا در این حوزه داشته باشید و نام خود را به عنوان یک مرجع زیبایی در دنیای آنلاین تثبیت کنید. به عنوان مثال: www.yourhandle.beauty

خدمات خود را در وب‌سایت با این پسوند و به صورتی حرفه‌ای به نمایش بگذارید تا مشتریان جدیدی پیدا کنید. به عنوان مثال: www.yourname.beauty

آموزش‌های زیبایی، نکات و نظرات خود در این حوزه را با این پسوند ارائه دهید. مثل: www.yourpublication.beauty

با علاقمندان این صنعت انجمنی آنلاین تشکیل دهید تا جدیدترین محصولات مراقبت از پوست، مو  وزیبایی را با هم به اشتراک بگذارید. مثل:

www.yourcommunity.beauty

 سخن پایانی

صنعت زیبایی دنیای تخصص‌های گوناگون است، از هنرمندان آرایشگر گرفته تا طراحان مد و…. اگر شما هم بخشی از این دنیا هستید، دامنه beauty. به شما کمک می‌کند تا بهترین چهره خود را نشان دهید. در واقع این پسوند نه تنها می‌گوید شما بخشی از این حرفه هستید، بلکه دقیقا می‌دانید مفهوم زیبایی چیست و صاحب نگرشی خاص در این حوزه هستید.

منابع

Starting December 1, .beauty, .hair, and .skin are in Sunrise

Flawless beauty brands start with .Beauty

nic.beauty

 

 

نمایش بیشتر

الهه براتی

هر احساسی داشته باشم، عشق به نویسندگی در من ثابت است. دوست دارم هرچه که می‌بینم ترسیم کنم؛ حال می‌خواهد به زبان کلمات باشد یا به زبان تصویر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا