اینترنت و شبکه

چرا باید از دامنه biz. استفاده کنیم؟

دامنه biz. در رده دامین‌های سطح بالا طبقه بندی می‌شود و برای تاجران طراحی و ایجاد شده است. اما چرا باید صاحبین کسب و کار این پسوند را برای وب‌سایت خود انتخاب کنند؟ کدام ویژگی biz. آن را نسبت به رقبایی مانند com. و org. متمایز می‌کند؟ در این نوشتار پاسخ این پرسش را خواهیم داد. با ما همراه باشید.

آشنایی با دامنه‌ی biz.

سال 2001 و همزمان با افزایش تقاضا برای ثبت دامنه دات کام، نیاز به وجود پسوندهای جایگزین احساس شد. در این بین مسئولیت ایجاد یک پسوند مناسب که بتواند به صورت قانونی برای نمایش کسب و کارهای تجاری وجود داشته باشد، بر عهده شرکت ICANN  گذاشته شد. این شرکت پسوند biz. را به جهانیان عرضه کرد ولی امروزه حق مالکیت و مدیریت آن برعهده شرکت NeuStar است.

کلمه‌ي «biz»  اشاره به بخش اول کلمه‌ي «business» (بیزنس/ کسب و کار) دارد. هنگام مواجه کاربران با وب‌سایتی که دارای این پسوند است، برداشت اولیه آن‌ها در مورد ماهیت سایت، یک سایت معتبر و تجاری خواهد بود. شاید بتوان گفت که دلیل استفاده سرمایه گذاران و رسانه‌های بین المللی از این پسوند، یکی از دلایل این برداشت اولیه باشد.

البته ذکر این نکته ضروری است که خرید این دامین برای همه افراد حقیقی و حقوقی آزاد است و لازم نیست مالک دامنه، حتما شرکت یا واحد تجاری باشد. هر فردی که تمایل به فعالیت اقتصادی آنلاین دارد، می‌تواند یک دامنه‌ biz ثبت کند.

بیشتر بخوانیم: معرفی دامنه xyz. و قوانین ثبت و خرید آن

ویژگی‌های دامنه biz.

پس از آشنایی نسبی با این دامنه، در این بخش به ویژگی‌های کلیدی آن اشاره می‌کنیم:

  • دامنه‌ای بین المللی است.
  • امکان ثبت دامنه به صورت خصوصی و شخصی
  • افراد به صورت خصوصی می توانند این پسوند را بدون محدودیت ثبت کنند.می‌تواند در صورت آزاد شدن یک نام خاص، آن را ثبت کند)
  • امکان بروزرسانی سریع
  • پشتیبانی از IDN  های آلمانی و کره‌ ای

چرا باید از دامنه biz. استفاده کنیم؟

چرا باید این دامنه را انتخاب کنیم؟

با توجه به تنوع بالای پسوند‌های domain، برخی از مزایای دامنه biz. را با شما به اشتراک می‌گذاریم تا بتوانید در این زمینه تصمیم مناسب را اتخاذ کنید:

  • امنیت بالا از مزایای این دامنه محسوب می‌شود. شما با انتخاب این دامنه برای وب سایت خود مطمئن می‌شوید که نام دامنه شما به شخص دیگری واگذار نمی‌شود.
  • با انتخاب دامنه biz. در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید دامنه خود را دریافت کنید.
  • از آنجایی که در حال حاضر افراد خیلی زیادی اقدام به ثبت این دامنه نکرده‌اند و هنوز مانند دامنه دات کام، مشکل ثبت نام مورد نظر وجود دارد، احتمال این که بتوانید نام دلخواه خود را عینا ثبت کنید، بسیار بالاست.
  • این دامنه نسبت به بسیاری از دامنه‌های مشهورتر مانند com. مقرون به صرفه تر است.
  • کلمه‌ي «biz» در زبان ترکی به معنی «ما» است و به همین دلیل با کمی خلاقیت می‌توان domain hack های جالبی با استفاده از آن ایجاد کرد.

ثبت دامنه biz.

خوشبختانه امکان خرید دامنه biz. برای تمامی افراد وجود دارد و هیچ محدودیتی برای ثبت آن اعمال نمی‌شود. تنها نکته‌ای که برای ثبت این دامنه باید به آن توجه کنید این است که از این دامنه تنها برای کسب و کارها و وب سایت‌های تجاری استفاده کنید. نکته دیگری که باید به آن دقت کنید انتخاب نام دامنه است که باید حداقل دارای ۳ کاراکتر و حداکثر ۶۳ کاراکتر باشد. همچنین فقط می‌‌توانید از کاراکترهای انگلیسی شامل حروف از a  تا z، اعداد از صفر تا 9 و خط تیره استفاده کنید.  مثل:  harikayız.biz به معنای ما فوق‌العاده هستیم.

سخن آخر

در این نوشتار نگاهی کلی به دامنه biz. داشتیم. چنانچه در رابطه با ثبت یا خرید آن سوالی دارید، می‌توانید در قسمت نظرات آن را مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم.

نمایش بیشتر

الهه براتی

هر احساسی داشته باشم، عشق به نویسندگی در من ثابت است. دوست دارم هرچه که می‌بینم ترسیم کنم؛ حال می‌خواهد به زبان کلمات باشد یا به زبان تصویر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا