اینترنت و شبکه

نکاتی در مورد ثبت دامنه org.

org یکی از پسوندهای محبوب در دنیا است و در حال حاضر جزء 5 دامنه پرتقاضا محسوب می‌شود. این پسوند دامین مخفف کلمه Organization به معنی سازمان بوده و  اغلب سایت‌های سازمانی و دولتی از این پسوند دامنه استفاده می‌کنند؛ چرا که این پسوند هم محبوبیت بالایی دارد و هم به زمینه کاری سایت آن‌ها مرتبط است. اگر شما هم قصد ثبت دامنه org. را دارید، قبل از نهایی کردن سفارش خود، این مقاله را بخوانید.

دامنه org.

این دامنه یکی از دامنه‌های اصلی سطح بالا است که همراه با com ، .us ، .edu ، .gov ، .mil. و net. در ژانویه 1985 عرضه شدند. جالب است که این domain در ابتدا برای اشخاص حقوقی در نظر گرفته شده بود، اما این محدودیت بعد از مدتی برداشته شد. زمانی که استفاده از دامنه‌ی com. بسیار مرسوم بود یک آژانس تبلیغاتی تصمیم گرفت با استفاده از دامنه org شرکت غیرتجاری و غیردولتی خود را به نمایش بگذارد و در واقع با این کار غیر تجاری بودن خود را برای همه مشخص نماید. تعداد دامنه‌های ثبت شده  با پسوند org. در دهه 1990 کمتر از 1 میلیون بود و از ژوئن 2013 به 10 میلیون افزایش یافت.

مزایای دامنه org.

در اکثر مواقع com. بهتر از org. است اما اگر شما این دامنه مقرون به صرفه تر است و شما می‌توانید بقیه‌ی هزینه ها را صرف بازاریابی کنید. در به این صورت این دامین می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. همچنین اگر شما ارائه دهنده یک سرویس رایگان هستید، استفاده از این پسوند می‌تواند تجارت شما را برای افراد قابل اعتمادتر نشان دهد و به این ترتیب افراد اعتماد بیشتری به کار شما خواهند کرد.

نکاتی در مورد ثبت دامنه org.

ثبت دامنه org.

برای خرید دامنه‌ و subdomain باید از طریق یک سرویس‌دهنده معتبر اقدام کنید. در برخی مواقع مانند craigslist.org از ساب‌دامین در سایت های تجاری نیز استفاده می شود اما در اکثر موارد از این زیر دامنه‌ها برای مدیریت بحران استفاده می کنند و در واقع برخی از این ساب دامین ها فقط به همین دلیل ایجاد و ساخته شده اند. سازمان‌ها در هر جایی از دنیا می‌توانند ساب دامین را ثبت کنند. ریجستری دامنه org به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید دامنه بین المللی (IDN) را به عنوان دامنه های سطح دوم به ثبت برسانید.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد دامنه و ثبت آن

خرید دامنه org.

ثبت و خرید این دامنه‌ محدودیتی ندارد و هر شخصی می‌تواند آن را ثبت کند. برای ثبت domain می‌توانید به وب‌سایت‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند مراجعه کنید، البته پیش از هر چیز باید استعلام گیری دامنه را انجام دهید و مطمئن شوید هیج شخص یا وب‌سایت دیگری این نام را پیش از این انتخاب نکرده باشد. وقتی از قابل دسترسی بودن آن مطمئن شدید می‌توانید به سادگی اقدام به خرید کنید.

تمدید دامنه org.

تمدید دامنه org فرایند بسیار ساده‌ای دارد. هنگام خرید می‌توانید مدت زمان تمدید نام دامنه را نیز تعیین کنید. با فرارسیدن زمان انقضای دامنه باید نسبت به تمدید آن اقدام کنید.

سخن آخر

پسوند org. پسوندی جذاب، کوتاه و به یاد ماندنی است و به همین دلیل این پسوند گزینه ای بسیار مناسب برای سایت ما خواهد بود اما در کل یک دامنه استاندارد برای شرکت‌ها و سازمان‌های نیمه دولتی و خصوصی به حساب می آید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. شما چه پسوندی را برای وب‌سایت خود ترجیح می‌دهید؟

 

 

نمایش بیشتر

الهه براتی

هر احساسی داشته باشم، عشق به نویسندگی در من ثابت است. دوست دارم هرچه که می‌بینم ترسیم کنم؛ حال می‌خواهد به زبان کلمات باشد یا به زبان تصویر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا