اینترنت و شبکهسرویس ها و خدمات

دامنه rent. و قوانین رجیستر و انتقال آن

وب‌سایت‌های real estate که مخصوص اجاره و یا کرایه دادن مکان‌های مختلف مانند منازل هستند نیاز به دامنه‌ای دارند که کسب و کارشان را به بهترین شکل به مخاطبین معرفی کند. در این سال‌های اخیر ICANN سعی داشته برای تمامی سلیقه‌ها دامنه‌های ویژه متعددی معرفی کند که این دامنه یکی از همین دامنه‌های نوظهور بشمار می‌رود. اگر شما هم در این زمینه فعالیت می‌کنید و قصد راه‌اندازی وب سایت دارید این مقاله را تا انتها بخوانید.

معرفی دامنه rent.

دامنه rent. یک دامنه عمومی یا gTLD است. به دامنه‌هایی که به صورت عام مورد استفاده قرار می‌گیرند و ویژه یک کشور یا منطقه خاص جغرافیایی نمی باشند، gTLD گفته می شود. برای مثال دامنه com. که مخفف Commercial به معناي تجاري می باشد در تمامی نقاط دنیا به راحتی قابل ثبت است و در رده دامین‌های gTLD قرار می‌گیرد.

دامنه rent. در انحصار شرکت xyz.xyz است. بنابراین هنگام ثبت دامین باید قوانین ثبت این شرکت را رعایت کنید. اما دامنه rent. به دلیل عمومی بودن قوانین خاصی ندارد و تنها رعایت قوانین عمومی ثبت دامنه کفایت می‌کند.

در ضمن این دامنه جزو دامین‌های ویژه محسوب می‌شود و به همین دلیل هزینه بیشتری را نسبت به دامنه‌های عمومی برای ثبت و تمدید دریافت می‌نماید.

بیشتر بخوانید:

دامنه digital. برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

کسب و کارهای مرتبط با دامنه rent.

از آن‌جایی که مسکن یکی از اساسی‌ترین نیازهای مردم است، املاک و مستغلات هر ساله در حال رشد است. افزایش افراد و بازار املاک و مستغلات در کشورهایی که جمعیت آن هر ساله رو به افزایش است، املاک و مستغلات را به مرور زمان به یک نوع سرمایه گذاری مبدل کرده است. با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و خدمات در هر منطقه، تقاضای خرید برای املاک و مستغلات در بیشتر مناطق رو به افزایش است. با رشد تقاضا برای املاک و مستغلات، قیمت آن نیز افزایش می یابد.

بعلاوه بخش املاک و مستغلات یکی از قابل اعتمادترین و کم ریسک ترین روش های سرمایه گذاری است، زیرا یکی از بخش هایی است که کمترین تاثیر پذیری را از عوامل نامطلوب خارجی می گیرد. یک روند کم ریسک است و اگر سرمایه گذاری با دقت و آگاهی انجام شود، می تواند سود بسیار مطلوبی برای سرمایه گذار به همراه داشته باشد. از آنجا که در حال حاضر یک سرمایه گذاری بسیار محبوب می باشد، باعث وارد عمل شدن بسیاری از شرکت های کارگزاری، از جمله شرکت های سرمایه گذاری در بازارهای املاک شده است.

آژانس‌های املاک و مستغلات بی‌شماری در سراسر جهان وجود دارد. این وب‌سایت‌ها برای بازار و افرادی که می‌خواهند در این بخش سرمایه گذاری کنند بسیار مهم هستند. این نوع وب‌سایت‌ها با دسته‌بندی کردن خانه برای سرمایه‌گذاران و مشتریان بر اساس نوع ملک، ویژگی‌ها، منطقه و قیمت‌ها برای پیدا کردن خانه‌های مناسب کمک بسزایی می‌کنند. بنابراین مردم می توانند برای رفع نیازها و هدف های خود املاک و مستغلات  مورد علاقه ی خود را داشته باشند و پروژه های شرکت های بزرگ را که هنوز در حال ساخت هستند مورد مقایسه قرار دهند.

این وب سایت های اینترنتی  ممکن است کارکنان متخصص خود را داشته باشند. این وب سایت ها به کاربران خود اطمینان می دهند که افراد متخصص بررسی های ضروری را انجام داده و تبلیغاتی را به نمایش گذاشته و برجسته می‌کنند که ارزش سرمایه‌گذاری  و سود را دارند. بنابراین هنگامی که سرمایه‌گذاران می‌خواهند با یک متخصص املاک مشورت کنند، وب‌سایت‌ها نیزهمین خدمات را به کاربران خود ارائه می کنند. در وب سایت های املاک و مستغلات، تصاویر، اطلاعات، قیمت ها، مشخصات و ویژگی های داخلی و خارجی آفرها به طور دقیق نشان

چگونه وب سایت های املاک و مستغلات، داده‌های اطلاعاتی را دریافت می کنند؟

وب سایت های املاک به لطف اطلاعات مشتریان خود و مشاورین املاک چیره دست و متخصص که با آنها همکاری می کنند، پایگاه های اطلاعاتی خود را وسعت می دهند. لازم به ذکر است که سایت های اینترنتی تحقیقات خود را انجام داده و سپس خدمات خود را در دسترس قرار می دهند. علاوه بر این وب سایت های املاک و مستغلات اطلاعات خود را با  پایگاه داده های یکدیگر ارتباط داده و گسترش می دهند.

سایت های آنلاین املاک چقدر قابل اعتماد هستند؟

سایت های املاک آنلاین به طور کلی پایگاه داده های اطلاعاتی بوده و خدمات مشاوره ای را به مشتریان خود ارائه می دهند. آنها برای خدمات خود پول پرداخت می کنند ولی پول زیادی از مشتریان دریافت نمی کنند. سایت ها با بیان صریح مزایا و معایب املاک و مستغلات برای مردم اطمینان ایجاد می کنند به همین دلیل نه تنها از مشتریان خود بلکه از مشاوران تخصصی املاک نیز گواهی تایید دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید:

دامنه digital. برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

کاربردهای پسوند rent.

مطابق با توضیح بسیار کوتاه ویکی پدیا، پسوند rent. برای متخصصین املاک و مستغلات و کسب و کارهای کوچک مناسب می‌باشد اما توضیحی جامع‌تر و دقیق‌تر را در مورد کاربردهای این پسوند در وبسایت رسمی رجیستری می‌توان یافت؛ پسوند rent. به شما کمک می‌کند تا مشتریانتان را به سوی یک هدف مشخص و متمرکز یعنی اجاره جذب کنید. پسوند rent. را به دو منظور کلی می‌توان مورد استفاده قرار داد:

1- صنعت املاک و مستغلات. با یک آدرس وبسایت مشخص، متخصصین املاک می‌توانند ضمن ترغیب مشتریان به اقدام برای اجاره، موارد مورد نظر خود را به آن‌ها ارائه دهند. از ویلاهایی تفریحی گرفته تا دارایی‌های تجاری. در مارکت آنلاین خود می‌توانید لیستتان را طبقه‌بندی کنید؛ مثلا: دفتر کار/اداره – همکاری/خرده‌فروشی – چند منظوره – ویلایی – کلنگی – آپارتمان – مستغلات – مسکونی با موقعیت اداری و تجاری – برج – باغ – انبار – مجتمع و …

2- برای دارایی‌های دیگر. دامنه‌های rent. همچنین می‌توانند برای مقاصد تجاری دیگر به کار روند که هر کدام سهم بزرگی از نیاز مردم و بازار را شامل می‌شود؛ مثلا: خودرو – وسایل الکترونیکی – اسباب خانه و مجالس – پوشاک – خدمات – سفر – سبک زندگی – تجهیزات و …

انتقال

مطابق با قوانین ICANN، سیاست‌گذار دامنه در جهان، پروسه انتقال دامنه با پسوند rent. مطابق با پروسه انتقال سایر دامنه‌ها با پسوندهای عمومی (gTLD) است. قوانین ICANN در خصوص انتقال دامنه‌ با پسوندهای عمومی به شرح زیر است:

1- دامنه نبایستی قفل باشد. جهت بررسی این موضوع می‌توانید Whois دامنه را بررسی نمایید. چنانچه در مقابل وضعیت یا همان Status دامنه عبارت clientTransferProhibited یا serverTransferProhibited نوشته شده باشد، دامنه قفل می‌باشد و لازم است از شرکت مبدا بخواهید تا آن را باز کند.

2- جهت انتقال نیاز به کد انتقال می‌باشد. به کد انتقال Authorization Code و یا EPP Key نیز می‌گویند. رجیسترار فعلی می‌تواند کد انتقال را به شما ارائه دهد.

3- جهت انتقال، ایمیلی به مالک و Administrative Contact دامنه ارسال می‌شود. یکی از این دو نفر (که ممکن است هر دو مورد به نام یک شخص باشد) لازم است این ایمیل را تایید کنند تا عملیات انتقال دامنه آغاز شود. چنانچه ایمیل طی 14 روز تایید نشود، انتقال دامنه انجام نخواهد شد.

4- از زمانی که ایمیل انتقال تایید می‌شود، مالک جدید 5 روز مهلت دارد تا درخواست انتقال دامنه را تایید و یا رد کند. چنانچه انتقال دهنده طی این 5 روز ایمیل را تایید کند، انتقال دامنه در روز 6ام پس از شروع انتقال و درواقع بعد از تایید ایمیل‌ها تکمیل می‌شود

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا