آموزش های وردپرسامنیتپایگاه داده

نحوه ایجاد Error Logs از طریق WP-Config وردپرس

از دسترسی گرفته تا مشکلات PHP، انواع مختلفی از خطاها می‌توانند در وردپرس رخ دهند. تشخیص این موارد در سایت شما می‌تواند دشوار باشد، به خصوص اگر سابقه فنی نداشته باشید.

برای ساده‌تر کردن فرآیند نظارت و تشخیص این خطاها، می‌توانید گزارش‌های خطای وردپرس را در فایل wp-config مشاهده کنید. فایل wp-config.php یک فایل پیکربندی است و تنظیمات مهم وردپرس در آن وجود دارند. این اطلاعات به وردپرس اجازه می‌دهند تا به پایگاه داده شما متصل شود، برای امنیت وب سایت، کلیدهای احراز هویت را ایجاد کند و موارد بسیاری دیگر.

با افزودن چند خط کد، می‌توانید فایل wp-config.php را به یک ابزار اشکال زدایی تبدیل ‌کنید که به طور خودکار خطاها را در سایت شما پیدا کرده و ثبت می‌کند. در این گزارش‌ها، می‌توانید افزونه، اسکریپت یا کدی که باعث خطا می‌شود را شناسایی کنید. سپس می‌توانید خودتان این مشکلات را عیب‌یابی کرده یا با پشتیبانی خدمات میزبانی خود تماس بگیرید.

نظارت بر سایت با این روش می‌تواند به شما کمک کند تا مشکلات را قبل از اینکه ظرفیت انتقال داده شما را مختل کند، تأثیر منفی بر تجربه بازدیدکننده داشته باشد یا باعث خرابی شود، شناسایی و حل کنید.

اکنون بیایید روند تنظیم گزارش خطا در فایل wp-config را طی کنیم.

بیشتر بخوانید:


https://hostida.com/blog/how-to-fix-syntax-errors-in-wordpress/

نحوه تنظیم Error Logs در فایل WP-Config

برای تنظیم Error logs در فایل wp-config.php خود، فقط باید چند خط کد به فایل اضافه کنید. این کار بسیار ساده است، اما همیشه باید قبل از ویرایش یک کپی از فایل wp-config.php خود تهیه کنید. به این دلیل که حتی یک خطای کوچک در فایل می‌تواند سایت شما را غیر قابل دسترس کند.

برای شروع، وارد کنترل پنل خود شوید و File Manager را باز کنید. فایل wp-config.php را پیدا کرده و برای کپی کردن آن راست کلیک کنید. نام فایل را به  wp-config.php.backup تغییر دهید.

اکنون که یک نسخه پشتیبان دارید، روی فایل اصلی wp-config.php کلیک راست کرده و گزینه Edit را انتخاب کنید.

تا انتهای فایل اسکرول کنید به خطی بروید که این عبارت را شامل می‌شود:

 /* That’s all, stop editing! Happy blogging. */

درست قبل از این خط، باید کد زیر را ببینید:

 define(‘WP_DEBUG’, false);

در صورتی که این کد را مشاهده کردید بلافاصله آن را حذف کرده و سپس کد زیر را copy و paste کنید:

“define( ‘WP_DEBUG’, true );

define( ‘WP_DEBUG_LOG’, true );

define( ‘WP_DEBUG_DISPLAY’, false );

ini_set( ‘display_errors’, 0 );

تغییرات خود را ذخیره کنید. اکنون «حالت اشکال‌زدایی» یا ” debug mode” سایت شما فعال شده و همه خطاها در یک فایل لاگ debug.log در دایرکتوری /wp-content/ ذخیره می‌شوند.

البته کاربران خطاهای ایجاد شده را در وب سایت مشاهده نمی‌کنند و گزارش خطاها فقط در دسترس شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید:


https://hostida.com/blog/how-to-fix-the-500-internal-server-error-in-wordpress/

بررسی Error Log ها

برای بررسی گزارش‌های خطا، به پوشه /wp-content/ در file manager خود بروید. فایل debug.log را پیدا کنید.

این فایل حاوی تمام خطاها، هشدارها و اخطارهای وردپرس است که ثبت شده اند. توجه داشته باشید که فقط در صورتی این فایل را مشاهده خواهید کرد که سایت شما با خطا مواجه شده باشد.

در این مرحله، می‌توانید مشکل (ها) را خودتان برطرف کنید، زیرا گزارش وردپرس می‌تواند به شما کمک کند تا با نام‌گذاری عنصر مقصر بفهمید که چه چیزی باعث این خطا می‌شود. همچنین می توانید برای کمک با پشتیبانی هاست وردپرس خود تماس بگیرید. حتماً متن را از گزارش خطا به اشتراک بگذارید، که به نماینده پشتیبانی کمک می‌کند مشکل را درک کند و راه حلی برای شما ارائه دهد.

سخن پایانی…

کار فایل wp-config در وردپرس به کنترل سایت وردپرس شما محدود نمی‌شود بلکه یک ابزار اشکال‌زدایی یا Debugging مفید نیز هست که به شما کمک می‌کند تا خطاها را پیدا و رفع کنید.

با انجام ایجاد Error Logs در فایل wp-config می‌توانید هر مشکلی را قبل از اینکه به اعتبار سایت شما یا تجربه بازدیدکنندگان آسیب برساند، به سرعت حل کنید.

منبع:

https://blog.hubspot.com/website/how-to-set-up-wordpress-error-logs-in-wp-config

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا