آموزشخدمات میزبانی وب

با فایل php.ini و تنظیمات آن آشنا شوید

PHP.ini فایل اصلی پیکربندی پیشفرض برای اجرای برنامه هایی که نیاز به PHP دارند و برای کنترل متغییرهایی مانند اندازه فایل های آپلودی، مهلت زمان اپلود فایل ها و محدودیت منابع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فایل php.ini تغییرات را در تنظیمات PHP اعلام می‌کند. سرور ها از قبل با تنظیمات استاندارد برای PHP پیکربندی شده‌اند که سایت شما به طور پیشفرض از آن استفاده خواهد کرد، مگر اینکه نیاز به تغییر تنظیمات خاصی داشته باشید در اینصورت می‌توانید فایل php.ini را ایجاد کنید و یا تغییر دهید.

ایجاد فایل php.ini

وارد cPanel هاست سی پنل شوید، در قسمت File گزینه‌ی File Manager را انتخاب کنید.

با فایل php.ini و تنظیمات آن آشنا شوید

روی گزینه‌ی File+ جهت ایجاد فایل کلیک کنید، نام فایل جدید را php.ini قرار دهید و مسیر آن را پوشه ریشه یعنی public_html تنظیم کنید. مانند تصویر زیر:

با فایل php.ini و تنظیمات آن آشنا شوید

روی Create New File کلیک کنید.

فایل php.ini در پوشه ریشه هاست ایجاد شده است، گزینه‌ی Edit را انتخاب کنید تا بتوانید محتوای فایل php.ini را ویرایش کنید دستور مورد نظر را تایپ کنید سپس گزینه‌ی save را انتخاب کنید تا تغییرات اعمال شده برای شما ثبت شود.

متغییر های فایل php.ini

در صورتی که نیاز داشته باشید تغییرات PHP را در سرور خود اعمال نمایید می‌توانید از متغییر های زیر برای انجام این کار استفاده کنید. مقادیر فایل php.ini شامل مجموعه‌ای از دستورالعمل ها همراه با مقادیر مربوط به آن اختصاص داده شده است، این مقادیر می‌تواند یک رشته، یک عدد، یک عبارت، یک رشته نقل قول یا ارجاع به یک متغیر از قبل تنظیم شده باشد.

memory_limit: این تنظیم برای نشان دادن حداکثر مقدار حافظه مصرفی یک اسکریپت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

enable_safe_mode تنظیم پیش فرض آن روی ON است، هر زمان که PHP کامپایل می شود، حالت ایمن بیشتری برای ارتباط با CGI ایجاد می‌شود.

register_globals تنظیم پیش فرض آن روی ON است، به این معنی که محتویات متغیرهای (Environment, GET, POST, Cookie Server) EGPCS به عنوان متغیرهای سراسری ثبت می شوند.

upload_max_filesize این تنظیم برای حداکثر اندازه مجاز برای فایل های آپلود شده در اسکریپت ها است.

post_max_size این تنظیم برای حداکثر اندازه مجاز POST است که PHP می پذیرد.

display_errors در صورتی که این متغییر برابر با off باشد این تنظیم اجازه نمایش خطا در حین اجرای پروژه PHP در host مشخص شده را نمی دهد.

error_reporting = E_ALL & ~E_NOTICE: این تنظیم دارای مقادیر پیش‌فرض مانند E_ALL و ~E_NOTICE است که همه خطاها به جز اعلان‌ها را نشان می‌دهد.

error_prepend_string = [“”] این تنظیم برای ایجاد تغییرات در نمایش خطا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

max_execution_time = 30 حداکثر زمان اجرا برای هر اسکریپت برای محدود کردن زمان در سرورها، بر روی ثانیه تنظیم شده است.

short_open_tags = Off برای استفاده از توابع XML، باید این گزینه را خاموش کنیم.

variables_order = EGPCS این تنظیم برای تنظیم ترتیب متغیرها به عنوان Environment، GET، POST، COOKIE، SERVER انجام می شود، توسعه دهنده می تواند بنا به نیاز این ترتیب را تغییر دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا