آموزشدیجیتال مارکتینگکسب و کار اینترنتی

گوگل ادوردز چیست | نحوه ی کار با google adwords

گوگل ادوردز چیست ؟

امروزه تبلیغات آنلاین فرصت‌های شگفت‌انگیزی را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار داده است تا بتوانند خدمات و محصولات خود را از این طریق در معرض دید میلیون‌ها کاربر فعال در اینترنت و فضای مجازی قرار دهند و به این وسیله کسب و کار خود را رونق بخشیده و توسعه دهند. یکی از بهترین راه‌های انجام تبلیغات آنلاین استفاده از سرویس Google Ads یا تبلیغ گوگل است زیرا کاربران بی‌شماری در دنیا از خدمات و سرویس‌های گوگل بهره می‌برند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با گوگل ادوردز چیست و سرویس تبلیغات گوگل آشنا کنیم و مزایای استفاده از آن را مرور کنیم.

اهمیت استفاده از گوگل ادوردز چیست ؟

در مورد تبلیغات آنلاین و فرصت‌های گسترده‌ای که برای هر صاحب کسب و کار در پی خواهد داشت، حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد. در واقع، تبلیغات آنلاین تعامل بهتر با مشتری، امکان ردیابی رفتار کاربر در زمان‌های مختلف، گزارش دقیق نتایج تبلیغات و موارد دیگر از این دست را برای صاحبان کسب و کار به ارمغان می‌آورد. یکی از مهمترین مزایای استفاده از تبلیغات آنلاین، توانایی تبلیغ کنندگان برای ارائه تبلیغات هدفمند به مخاطبانشان است. در واقع، هدف اصلی که امروزه پیش روی تبلیغ کنندگان قرار دارد، دستیابی به مشتریان مناسب در زمان مناسب است.

از این نظر، سرویس Google Ads یا تبلیغات گوگل به شما کمک می کند تا به طور آنلاین از طریق اینترنت به کاربران دسترسی پیدا کنید و محصولات و خدمات قابل ارائه خود را به برای آن‌ها تبلیغ نمایید.

 

سرویس Google Ads چیست ؟

Google Ads یک سرویس یا برنامه تبلیغات آنلاین است که توسط Google ایجاد شده است و به شما امکان را می‌دهد که با ایجاد تبلیغات آنلاین و رقابت برای نمایش آن‌ها، به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید. تبلیغات ایجاد شده با استفاده از این برنامه بر اساس کلمات کلیدی است که توسط تبلیغ کنندگان انتخاب یا تعریف می‌شوند. با استفاده از سرویس تبلیغات گوگل، مشاغل و کسب و کارها می‌توانند بودجه مناسب خود را برای ایجاد آگهی انتخاب کنند، مکان یا صفحات وب را که تمایل دارند در آن آگهی نمایش داده شود انتخاب کرده و نتیجه یا تأثیر تبلیغات را ارزیابی کنند. کاربران می‌توانند مبلغی را که می‌خواهند در استفاده از سرویس تبلیغ گوگل سرمایه‌گذاری کنند انتخاب کنند زیرا محدودیت سقفی بالایی وجود ندارد. همچنین، مشاغل می‌توانند هر زمان که بخواهند از این سرویس استفاده نکنند یا به آن استراحت دهند.

سرویس تبلیغ گوگل در سال 2000 راه‌اندازی شد و در طی روزهای اولیه، تبلیغ کنندگان برای تنظیم کمپین خود و مدیریت آن مجبور به پرداخت هزینه ماهانه بودند. اما در سال 2005 ، ویژگی سلف سرویس معرفی شد و Jumpstart نام گرفت. در سال 2013 ، این شرکت اعلام کرد که ویژگی‌های بیشتری را معرفی خواهد کرد تا تبلیغ کنندگان بتوانند کمپین‌های تبلیغاتی خود را به روشی بهتر و کارآمد مدیریت کنند. ویژگی‌های بهبود یافته، امکان نمایش تبلیغات در دستگاه‌های مختلف از جمله تلفن‌های همراه و تبلت‌ها را نیز فراهم می‌کنند.

به عنوان مثال اگر شما صاحب کسب و کار فروش پوشاک در منطقه‌ای از یک کشور هستید برای کسب و کار خود می‌توانید تبلیغ خود را به صورتی انتخاب و مدیریت کنید که تبلیغ فقط برای بازدیدکنندگان اینترنت در حوالی منطقه شما به نمایش درآید. بنابراین اگر فردی در اطراف محل فعالیت شما عبارت فروشگاه پوشاک را جستجو کند تبلیغ شما برای وی به نمایش درخواهد آمد.

 

بسته‌های قیمتی سرویس تبلیغات گوگل

تبلیغ کنندگانی که از Google Ads استفاده می‌کنند باید تبلیغات خود را در مزایده‌ها (حراجی) قرار دهند. این حراجی‌ها توسط Google برای یافتن تبلیغاتی که هنگام جستجوی اشخاص در موتور جستجوی Google به نمایش در می‌آیند، انجام می‌شوند. برای قرار دادن تبلیغات خود در حراج، بسته به هدف خود باید یک استراتژی پیشنهادی را انتخاب کنید. موارد زیر برخی از استراتژی‌های پیشنهاد قیمت در سرویس تبلیغات گوگل است:

  • هزینه به ازای هر کلیک – این یک استراتژی است که در آن شما بر روی کلیک خوردن تبلیغات خود تمرکز می‌کنید. این یک روش مناسب برای کسانی است که مایل به ایجاد ترافیک در وب سایت خود هستند.
  • هزینه به ازای هر برداشت – این یک استراتژی است که در آن شما روی تعداد دفعاتی که تبلیغ شما به نمایش درمی‌آید تمرکز می‌کنید. چنین استراتژی برای کسانی مناسب است که می‌خواهند نام تجاری و نشان خود را ایجاد کنند.
  • هزینه به ازای هر خرید – این استراتژی مربوط به نرخ تبدیل به مشتری است. این برای کسانی مناسب است که در حال حاضر کسب و کار شناخته شده و موفقی دارند و اکنون به دنبال ارائه پیشنهادهای خرید هستند.

گوگل ادوردز چیست

مزایای استفاده از سرویس گوگل ادوردز چیست ؟

 

  • انعطاف‌پذیری:

یکی از مزایای سرویس تبلیغ گوگل انعظاف‌پذیری آن است. با استفاده از این سرویس صاحبان کسب و کار می‌توانند با توجه به بودجه خود استراتژی مناسبی را انتخاب کنند، امکان ایجاد و نمایش تبلیغ خود برای یک منطقه جغرافیایی خاص را در اختیار دارند، امکان انتخاب کلمه کلیدی سفارشی برای نمایش تبلیغ را خواهند داشت و می‌توانند قالب مورد نظر خود برای نمایش تبلیغ را (قالب تلفن همراه، قالب کامپیوتر یا هر دو) را انتخاب نمایند.

  • قابلیت ارزیابی:

با استفاده از تبلیغات گوگل و سرویس Google Ads شما می‌توانید نتایج و روند ها را در سطح دقیق‌تری اندازه‌گیری و ارزیابی کنید و مواردی را که ممکن است خوب کار نکنند، تغییر دهید. با این سرویس می‌توانید میزان واقعی بازگشت سرمایه، فروش و تبدیل و آگاهی از برند خود را بسنجید و از این رو خود را برای توسعه کسب و کار و افزایش سود به طور مداوم بهبود ببخشید.

  • سرعت:

سرویس تبلیغات گوگل به طور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به یک روش محبوب بازاریابی و تبلیغات است زیرا دستیابی به نتیجه در کمترین زمان ممکن اتفاق می‌افتد. بر خلاف SEO ، که ممکن است ماه‌ها به نتایج سود آور منتهی شود ، Google Ads به شما کمک می‌کند تا سریعاً پشرفت کنید و در زمان کوتاهی پس از قرار دادن تبلیغ، نتیجه کار را مشاهده کنید. از آنجا که این روش بسیار سریع است، به راحتی می‌توان نتایج را کنترل کرد و کلمات کلیدی مختلف را برای عملکرد آن آزمایش کرد. اگر یک کلمه کلیدی خاص به خوبی کار نمی‌کند ، می‌توانید آن را تغییر دهید یا فوراً حذف کنید. در حالی که از طرف دیگر، یک کلمه کلیدی که در این سرویس به خوبی کار می‌کند ممکن است در سئو نیز ارزش آزمایش داشته باشد.

  • هزینه‌های قابل کنترل:

یکی دیگر از مزایای استفاده از سرویس تبلیغات گوگل این است که با این روش می‌توان بودجه خود را برای راه‌اندازی تبلیغ تعیین کرد. هر زمان که بخواهید می‌توانید این بودجه را کاهش یا افزایش دهید و همچنین بر اساس عملکرد روز گذشته می‌توانید بودجه را بصورت روزانه تنظیم کنید. این بدان معناست که مشاغل کوچک یا محلی می‌توانند از این روش به صورت انعطاف پذیر و بدون نیاز به سرمایه‌گذاری زیاد استفاده کنند.

  • دسترسی به مخاطبان بیشتر:

برخلاف تبلیغات روزنامه، تبلیغاتی که از طریق این سرویس ایجاد و ارسال می‌شود به شما امکان می‌دهد مخاطبان بسیار بزرگتر و هدفمندی را در اختیار داشته باشید. در حقیقت، علاوه بر دسترسی به کامپیوتر یا رایانه، می‌توان با آنهایی که دستگاه تلفن همراه و تبلت دارند نیز ارتباط برقرار کرد. این بدان معناست که مشاغل کوچکتری که توانایی پرداخت سرمایه‌گذاری در ارتباط با افراد خارج از شهر از طریق روش‌های سنتی بازاریابی را ندارند، می‌توانند از این روش برای انجام همان کار استفاده کنند بدون اینکه هزینه زیادی را صرف کنند.

نتیجه

در این مقاله به موضوع گوگل ادوردز چیست پرداختیم. اگر صاحب کسب و کار هستید و به دنبال توسعه و رونق آن هستید یکی از بهترین راه‌های برای این کار انجام تبلیغات آنلاین است چون با استفاده از این روش تبلیغات می‌‌توانید محصولات و خدمات خود را به جامعه وسیعی از کاربران بدون محدودیت معرفی نمایید. به جرأت می‌توان گفت که بهترین سرویس تبلیغات آنلاین، سرویس Google Ads یا تبلیغات گوگل می‌باشد که خدمات تبلیغات اینترنتی و آنلاین متناسب با بودجه، موقعیت مکانی، جامعه هدف و قالب دلخواه شما را به آسانی ارائه می‌دهد. انعظاف پذیری، سرعت بالا، قابلیت ارزیابی و دسترسی نامحدود به مخاطبان در سرتاسر دنیا از مزایای سرویس تبلیغ گوگل می‌باشد که آن را به بهترین سرویس تبلیغات آنلاین در جهان تبدیل کرده است.

 

نمایش بیشتر

ارغوان تهرانی

ارغوان تهرانی هستم، حدود ۵ سال است که در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کنم. علاقه زیادی به وب گردی و مطالعه مقالات حوزه IT دارم. در کنار فعالیت‌های تولید محتوا و سئو، علاقه زیادی به یادگیری مباحث هاستینگ دارم و در تلاش خواهم بود تا تجربیات و معلوماتم در این حوزه را با مخاطبین وبلاگ هاستیدا به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا