اینترنت و شبکه

تاریخچه شرکت گوگل ، با گوگل بیشتر آشنا شوید.

داستان گوگل در سال 1995 در دانشگاه استنفورد آغاز می‌شود. لری پیج (Larry Page) در حال تحصیل در استنفورد برای مقطع دبیرستان بود که سرگی برین (Sergey Brin) که یک دانش آموز و مأمور نشان دادن اطراف به لری بود با او آشنا شد و بعد از آشنایی، ایده ساخت یک موتور جستجو به ذهن آن‌ها رسید و در جلسات متعددی با یکدیگر در این مورد گفتگو کردند. با توجه به برخی گفته‌ها، آنها در اولین جلسه در مورد همه موارد اختلاف نظر داشتند، اما سال بعد مشارکت آن‌ها آغاز شد. این دو نفر در اتاق‌های خوابگاه خود کار می‌کردند و یک موتور جستجو ساختند که با استفاده از پیوندها اهمیت صفحات منفرد در شبکه جهانی وب را تعیین می‌کرد. آنها این موتور جستجو را Backrub نامیدند که این موتور جستجو بر اساس آنالیز ریاضی کار می‌کرد.

 google-co-founders

اندکی بعد Backrub به Google (phew) تغییر نام داد. این نام به درستی منعکس کننده مأموریت لری و سرگی یعنی سازماندهی اطلاعات جهان و در دسترس قرار دادن آن و استفاده از آن در جهان بود. طی چند سال، گوگل نه تنها توجه جامعه دانشگاهی، بلکه سرمایه گذاران دره سیلیکون را نیز به خود جلب کرد. در آگوست 1998، بنیانگذار Sun یعنی Andy Bechtolsheim برای لری و سرگی چک 100000 دلاری نوشت و Google Inc رسما متولد شد. با این سرمایه گذاری، محل کار تیم تازه تأسیس از خوابگاه‌ به دفتر کار ارتقا یافت و دفتر جدید یک گاراژ که در حومه پارک منلو، کالیفرنیا قرار داشت، بود. در سال‌های بعد، این شرکت به سرعت گسترش یافت. مهندسان مختلفی استخدام کرد و از گاراژ پیشی گرفت و سرانجام به مقر فعلی خود که به Googleplex معروف است و در Mountain View، کالیفرنیا قرار دارد نقل مکان کرد.

جستجوی بی وقفه برای یافتن پاسخ‌های بهتر همچنان هسته اصلی هر کاری است که در گوگل انجام می‌شود. امروز گوگل صدها محصول مورد استفاده میلیاردها نفر در سراسر جهان از YouTube و Android گرفته تا Gmail و البته جستجوی Google را تامین می‌کند.

گوگل از میان شرکت‌های حوزه وب و اینترنت از شرکت‌های بسیار معتبر و مهمی است که به سرعت جایگاه بسیار حیاتی در دنیا به دست آورد. افراد روزانه با این موتور جستجوی قوی سروکار دارند و در کمترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه خود دست می‌یابند.

مهم‌ترین ویژگی های گوگل

گوگل موتور جستجوی بسیار قوی است که زمینه‌ جستجوی اینترنتی فعالیت می‌کند. الگوریتم‌های این موتور جستجو بسیار قوی هستند به طوری که در کسری از ثانیه بهترین نتیجه مورد نظر را پیدا می‌کنند. این موتور جستجو بسیار هوشمند عمل می‌کند و نتایج سایت‌هایی را که واقعا مفید باشند به کاربر نمایش می‌دهد.

Googleplex

گوگل علاوه بر جستجو، در زمینه‌های مختلفی از جمله تهیه نقشه، اخبار، ویدیوها و برنامه‌های کاربردی نیز فعالیت می‌کند. به همین دلیل یکی از پر بیننده ترین سایت‌ها در سراسر دنیا گوگل است.

گوگل به دلیل موتور جستجوی محبوب، سرویس ایمیل، مرورگر وب و ابزارهای مختلف آنلاین که روزانه در محل کار، خانه و مسافرت استفاده می‌کنیم، شهرت زیادی دارد.

Google صاحب برخی از برنامه‌های دارای رتبه برتر تلفن‌های هوشمند در ایالات متحده است. از مارس 2019، چندین برنامه Google از جمله YouTube Google ، Google Maps ، Gmail و Google Play بیش از 50 درصد مخاطبان تلفن را همراه داشتند. در سه ماهه اول سال 2019، بیش از 2.1 میلیون برنامه در فروشگاه Google Play در دسترس بود و بیشترین بارگیری در دسته برنامه‌ها و بازی‌های اندروید بود. به گفته گوگل، یوتیوب یکی از بزرگترین محرک‌های رشد درآمد تبلیغات این شرکت، همراه با جستجوی تلفن همراه است.

درآمد گوگل

گوگل به عنوان موتور جستجوی غالب در بسیاری از کشورها، از طیف گسترده مخاطبان بهره مند می شود. بیش از 90 درصد درآمد شرکت گوگل از تبلیغات حاصل می‌شود. بیشتر درآمد گوگل با تبلیغات از طریق دارایی‌های تحت مالکیت Google مانند جستجوی Google ، Google Maps و موارد دیگر حاصل می‌شود.

google-income

درآمد حاصل از وب سایت‌های عضو شبکه Google شامل درآمد حاصل از تبلیغاتی است که از طریق برنامه‌های تبلیغاتی مانند AdSense برای AdSearch ارائه می‌شود. درآمد دیگر شامل محصولات و برنامه‌های محتوای دیجیتال فروخته شده از طریق پلتفرم توزیع محتوای دیجیتال Google Play و همچنین سخت افزار شامل دستگاه‌های Chromecast و تلفن‌های هوشمند است. پلتفرم محتوای دیجیتال Google Play به طور فزاینده‌ای در زمینه خط مشی Google مهم است، به ویژه با افزایش فروش تلفن‌های هوشمند و سهم بازار جهانی پلتفرم اندروید Google از نظر جغرافیایی، بیشترین سهم درآمد منفرد Google از ایالات متحده است و 31 درصد درآمد از منطقه EMEA حاصل می‌شود. در سال 2019، گوگل بیشترین درآمد شرکت مادر Alphabet را با 113.26 میلیارد دلار آمریکا فقط از درآمد آگهی وب سایت گوگل به خود اختصاص داد.

نمایش بیشتر

ارغوان تهرانی

ارغوان تهرانی هستم، حدود ۵ سال است که در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کنم. علاقه زیادی به وب گردی و مطالعه مقالات حوزه IT دارم. در کنار فعالیت‌های تولید محتوا و سئو، علاقه زیادی به یادگیری مباحث هاستینگ دارم و در تلاش خواهم بود تا تجربیات و معلوماتم در این حوزه را با مخاطبین وبلاگ هاستیدا به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا