آموزشخدمات میزبانی وب

آموزش ایجاد A رکورد در سی پنل

حتما تا به حال برای شما این موضوع رخ داده است که بخواهید برای یک سرویس جدید در سروری دیگر یا برای مثال یک صفحه جدید در وب‌سایت خود را با یک زیر دامنه به آیپی یا میزبان خود متصل کنید. برای مثال، یک سرور برگزاری کلاس مجازی در هاستیدا دارید و دامنه شما در شرکت دیگری میزبانی می‌شود و تمایل دارید تا سرویس کلاس مجازی شما به عنوان یک زیر دامنه در دسترس قرار گیرد، اما چطور این امر امکان پذیر است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا راه حل این موضوع یعنی ایجاد A رکورد سی پنل را به شما معرفی کنیم.

A رکورد چیست؟

A رکورد یکی از رکورد های DNS(Domain Name System) می‌باشد که وظیفه آن ثبت یک دامنه بر روی IPv4 است، برای مثال زمانی که صاحب یک دامنه مانند example.com باشید که بر روی یک هاست، میزبانی می‌شود و تصمیم به ایجاد یک زیر دامنه به نام online برای راه اندازی سرویسی جدید می‌گیرید، از این رکورد استفاده می‌کنید تا زیر دامنه مورد نظر خود را بر روی آیپی آدرس سرویس قرار دهید و این امر به این نتیجه ختم می‌شود که با وارد کردن دامنه online.example.com در مرورگر سرویس مورد نظر برای کاربران به نمایش در آید.


مطالب مرتبط :

1 . آموزش ساخت ایمیل در سی پنل

2 . آموزش اتصال ایمیل سی پنل

3 . انواع کنترل پنل هاست چیست


چطور یک A رکورد در سی پنل ایجاد کنم؟

برای ایجاد یک A رکورد ابتدا نیاز است وارد هاست سی پنل سایت خود و سپس منوی Zone Editor شوید.

ایجاد a رکورد سی پنل

پس از وارد شدن به این قسمت مانند تصویر زیر، دامنه‌ی خود را مشاهده می‌کنید که در مقابل آن تعدادی گزینه وجود دارد که یکی از آن‌ها A Record + می‌باشد، بر روی این گزینه کلیک نمایید تا وارد قسمت آخر برای ایجاد A رکورد شوید.

ایجاد a رکورد سی پنل

پس از کلیک بر دکمه A Record + با صفحه زیر مواجه خواهید شد که از شما در قسمت اول یک نام که زیر دامنه مدنظر است، خواسته می‌شود و در قسمت دوم آیپی آدرس مورد نظر، هر دو مقدار را وارد کنید و پس از اطمینان از اطلاعات وارد شده آن را را با زدن دکمه Add An A Record ذخیره نمایید.

ایجاد a رکورد سی پنل

تبریک! ساخت A Record با موفقیت انجام شد، برای تست این اقدام می‌توانید با دستور پینگ در Command Line کامپیوتر خود همانند تصویر زیر از تنظیمات اعمال شده اطمینان حاصل کنید.

ping

 

نمایش بیشتر

ارغوان تهرانی

ارغوان تهرانی هستم، حدود ۵ سال است که در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کنم. علاقه زیادی به وب گردی و مطالعه مقالات حوزه IT دارم. در کنار فعالیت‌های تولید محتوا و سئو، علاقه زیادی به یادگیری مباحث هاستینگ دارم و در تلاش خواهم بود تا تجربیات و معلوماتم در این حوزه را با مخاطبین وبلاگ هاستیدا به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا