آموزشامنیتخدمات میزبانی وب

فعال سازی SSL رایگان سی پنل (cPanel)

ممکن است تابحال مشاهده کرده باشید که گاها بعضی از وب‌سایت ها بدون HTTPS و با اخطار هایی مانند
“Your connection is not private” یا “Warning: Potential Security Risk Ahead” نمایش داده می‌شوند، دلیل این اخطار ها عدم وجودگواهی ssl بر روی دامنه وب سایت مورد نظر می‌باشد. در این مطلب به موضوع فعال سازی ssl سی پنل می‌پردازیم.

فعال سازی ssl سی پنل

SSL چیست؟

ssl یک تکنولوژی است که برای برقراری ارتباطی امن و رمزگذاری شده میان کاربر و یک سرور یا یک وب‌سایت استفاده می‌شود. زمانی که بر روی یک وبسایت یا سرویس از این پروتکل استفاده نشود علاوه‌بر در خطر قرار گرفتن اطلاعات، باعث می‌شود که وب‌سایت میزبان قادر به جلب اعتماد کاربران و بازدیدکنندگان خود نباشد. گواهی امنیتی SSL به دو دسته رایگان و تجاری تقسیم می‌شود که شرکت‌هایی مانند Let’s Encrypt این گواهی را رایگان و شرکت‌هایی هم مانند Certum گواهی‌های تجاری را در پکیج‌های مختلف ارائه می‌کنند. در مورد SSL های تجاری و روش خرید آن‌ها قبلا در پست معرفی گواهینامه SSL و روش خرید آن توضیحات کاملی ارائه شده است، اما در این مقاله قصد داریم تا فعال سازی ssl رایگان بر روی هاست هاستیدا مانند هاست لینوکس، هاست وردپرس ، هاست پرسرعت NVMe پرسرعت و دیگر سرویس‌های میزبانی که با کنترل پنل cPanel ارائه می‌شوند را خدمت شما کاربران گرامی ارائه کنیم.


مقالات مرتبط :

1 . ssl چیست

2 . آموزش نصب SSL در سی پنل

3 . رفع مشکل SSL

4 . تفاوت http با http2


فعال سازی ssl سی پنل بر روی دامنه به صورت رایگان

برای فعال سازی ssl سی پنل کافیست ابتدا وارد سی‌پنل وب‌سایت خود شوید، پس از ورود صفحه‌ای مطابق تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. برای وارد شدن به بخش فعال سازی ssl بر روی آیکون آبی رنگ سمت راست کلیک نمایید.

فعال سازی ssl سی پنل

بعد از وارد شدن به قسمت فعال سازی اس اس ال، دامنه و زیر دامنه‌های خود را مشاهده خواهید کرد، که با انتخاب هر یک از آن‌ها و یا تمام آن‌ها می‌توانید گواهی امنیتی رایگان را فعال نمایید. پس از انتخاب موارد مورد نظر بر روی دکمه Run AutoSSL کلیک نمایید تا فرایند فعالسازی آغاز گردد.

فعال سازی ssl سی پنل

پس از اتمام فعالسازی با پیغام زیر مواجه خواهید شد که خبر از موفقیت آمیز بودن فرایند می‌دهد.فعال سازی ssl سی پنل

برای اطمینان از فعالسازی درست SSL می‌توانید وب‌سایت خود را در مرورگر باز نمایید و در صورتی که کلمه https یا آیکون قفل قبل از دامنه شما قرار داشته باشد بدین معناست که گواهی امنیتی به درستی بر روی دامنه نصب شده است.

https-test

حتما به این مورد توجه داشته باشید که فعال سازی ssl سی پنل رایگان فقط زمانی امکان پذیر است که NS های دامنه شما به هاستیدا تغییر پیدا کرده باشد.

نمایش بیشتر

ارغوان تهرانی

ارغوان تهرانی هستم، حدود ۵ سال است که در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کنم. علاقه زیادی به وب گردی و مطالعه مقالات حوزه IT دارم. در کنار فعالیت‌های تولید محتوا و سئو، علاقه زیادی به یادگیری مباحث هاستینگ دارم و در تلاش خواهم بود تا تجربیات و معلوماتم در این حوزه را با مخاطبین وبلاگ هاستیدا به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا