آموزشخدمات میزبانی وب

آموزش فعال سازی و رفع ارور ionCube Loader در سی ‌پنل

ionCube چیست ؟

ionCube در واقع یک ماژول php محسوب می‌شود که توسط آن می‌توان کد های php را رمزگذاری کرد، استفاده از این ماژول باعث می‌شود تا اگر زمانی کد های php استفاده شده در وب‌سایت و یا اپلیکیشن شما به دست افرادی غیر از خوتان برسد، امکان مشاهده و یا ایجاد تغییر در آن‌ها را نداشته باشند. زمانی که از این ماژول استفاده می‌شود و تمام کد ها رمزگذاری می‌شوند طبیعتا برای خواندن این کد ها نیاز به یک افزونه می‌باشد تا توسط آن این کد ها به همان شکل که هستند خوانده شوند، با ما همراه باشید تا در ادامه، افزونه ionCube Loader و روش فعال سازی آن روی سرویس های میزبانی هاستیدا از جمله: هاست لینوکس، هاست پرسرعت NVMe و هاست وردپرس را خدمت شما ارائه نماییم.

ionCube Loader چیست ؟

ionCube Loader یک افزونه php می‌باشد که با فعالسازی آن بر روی میزبان، هاست وب ‌سایت خود را قادر می‌سازید تا کد های پی اچ پی رمزگذاری شده در وب‌سایت را به راحتی خوانده و رمزگشایی کند سپس به کاربران نمایش دهد و اگر سایت شما به این افزونه نیاز داشته باشد و فعال نباشد ارور زیر را مشاهده خواهید کرد :

Site error: the ionCube PHP Loader needs to be installed. This is a widely used PHP extension for running ionCube protected PHP code, website security and malware blocking. Please visit get-loader.ioncube.com for install assistance

جهت رفع ارور بالا مراحل زیر را انجام دهید :

فعال سازی افزونه ionCube Loader بر روی هاست

بعد از خرید هاست سی پنل و ورود به کنترل پنل cPanel مانند تصویر زیر به قسمت Select php Version وارد شوید تا با استفاده از PHP Selector اقدام به فعالسازی این افزونه کنید.

فعال سازی ionCube Loader

پس از وارد شدن به منوی Select php Version به بخش Extensions بروید و مانند تصویر ابتدا افزونه ionCube Loader را بیابید و آنرا فعال نمایید.

فعال سازی ionCube Loader

در صورتی که فعالسازی به درستی انجام شود پیغام زیر را درگوشه سمت راست تصویر مشاهده خواهید کرد.

فعال سازی ionCube Loader

تبریک! آخرین نسخه ionCube Loader که برای cPanel ارائه شده است بر روی هاست سی پنلی شما فعال گشت. لازم به ذکر است این امکان در تمامی هاست های cPanel فعال نمیباشد و فقط برخی از شرکت های هاستینگ این امکان را برای کاربران خود فراهم مینمایند. در صورتی که امکان فعال سازی ionCube Loader برای شما فراهم نشده باشد لازم است جهت انجام این امر به پشتیبانی شرکت میزبان تیکت ارسال نمایید.

 

 

نمایش بیشتر

ارغوان تهرانی

ارغوان تهرانی هستم، حدود ۵ سال است که در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کنم. علاقه زیادی به وب گردی و مطالعه مقالات حوزه IT دارم. در کنار فعالیت‌های تولید محتوا و سئو، علاقه زیادی به یادگیری مباحث هاستینگ دارم و در تلاش خواهم بود تا تجربیات و معلوماتم در این حوزه را با مخاطبین وبلاگ هاستیدا به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا