آموزشخدمات میزبانی وب

آموزش نصب مودل بر روی هاست

همانطور که میدانیم چندین ماه است که در سراسر جهان علاوه بر اتفاقات ناگواری که رخ داده است، پیش آمد های خوبی هم دنیای امروز را درگیر خود کرده است. یکی از این پیش آمد ها وسعت گرفتن دامنه آموزش مجازی است که باعث شده تقریبا در هر زمان و مکانی، آموزش و تدریس امکان پذیر شود که این مسئله باعث سرعت گرفتن پیشرفت تکنولوژی در این شاخه شده است و روز به روز شاهد ایجاد ابزار های جدید تری هستیم که مسیر آموزش آنلاین را برای کاربران هموار تر می‌کند. در این مطلب به آموزش نصب مودل بر روی هاست می پردازیم. با ما همراه باشید.

یکی از این ابزار ها که در روز های اخیر نام آن را در حوزه تکنولوژی آموزش آنلاین می‌شنویم LMS است، LMS یا Learning Management System در واقع یک سیستم مدیریت آموزش است که فرایند آموزش و دسترسی به دوره ها و دروس را برای دانشجویان، اساتید آسان نموده است و با امکاناتی که در اختیار کاربران خود می‌گذارد باعث شده تا طرفداران زیادی برای خود داشته باشد، LMS ها انواع مختلفی دارند، یکی از معروف‌ترین آن‌ها که یک سیستم مدیریت آموزش رایگان و منبع باز است، مودل (Moodle) می‌باشد. در این آموزش قصد داریم به شما همراهان گرامی نحوه نصب مودل بر روی هاست سی پنل را آموزش دهیم، پس در ادامه همراه ما باشید تا در انتهای آموزش بتوانید LMS خود را راه اندازی نمایید تا برگزاری کلاس آنلاین توسط سرور ادوبی کانکت یا بیگ بلو باتن را با ظاهر و امکانات بهتری پیاده سازی نمایید.


مطالب مرتبط :

1 . نصب افزونه در وردپرس

2 . فعال سازی ssl سی پنل

3 . دانلود moodle 

4 . آموزش اتصال بیگ بلو باتن به LMS مودل

5 . آموزش اتصال ادوبی کانکت به LMS مودل


آموزش نصب مودل به صورت گام به گام

برای آموزش نصب مودل بر روی هاست ، ابتدا نیاز است این LMS را دانلود کنید، جهت دانلود مودل Moodle می‌توانید به بخش دانلود وبلاگ هاستیدا مراجعه نمایید. پس از دانلود برای نصب نیاز است که  پس از خرید هاست وارد سی‌پنل شوید، پس از ورود مانند تصویر زیر وارد فایل منیجر هاست شوید و فایل زیپ دانلود شده را در فولدر public_html بارگذاری نمایید.

آموزش نصب مودل بر روی هاست

پس از بارگذاری همانند تصویر زیر اقدام به extract فولدر کنید.

آموزش نصب مودل بر روی هاست

پس از اکسترکت کردن، همانند تصویر زیر تمام فایل ها و فولدر های موجود در پوشه moodle را به public_html انتقال دهید.

نصب مودل

پس از انتقال همه‌ چیز آماده است تا نصب مودل را آغاز کنید، برای نصب کافیست دامنه ثبت شده بر روی هاست را در مرورگر خود وارد کنید، پس از وارد شدن به مرحله اول نصب، زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید، جالب است بدانید مودل از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند.

نصب مودل بر روی هاست

پس از انتخاب زبان مودل، نوع دیتابیس یا پایگاه داده خود را انتخاب کنید و روی دکمه “ادامه” کلیک کنید.

آموزش نصب مودل

سپس مانند تصویر زیر بر روی “ادامه” کلیک نمایید تا قوانین کپی و رایت را تایید کرده باشید.

آموزش نصب مودل

پس از نوع دیتابیس، حالا نوبت وارد کردن اطلاعات دیتابیس یا پایگاه داده‌ای که است از قبل در سی‌پنل خود ایجاد کرده‌اید.

آموزش نصب مودل بر روی هاست

پس از وارد کردن اطلاعات پایگاه داده و اتصال آن به مودل، افزونه های مورد نیاز برای راه اندازی مودل توسط این سیستم بررسی می‌شوند و مواردی که نیاز به تغییر یا فعالسازی بر روی هاست دارد به شما نشان داده می‌شود، پس از برطرف کردن موارد ذکر شده روی دکمه “بررسی مجدد” کلیک نمایید.

آموزش نصب مودل بر روی هاست

نتیجه باید مانند تصویر زیر باشد، در صورتی که هیچ مشکلی وجود نداشت بر روی “ادامه” کلیک نمایید تا فرایند نصب آغاز گردد.

آموزش نصب مودل بر روی هاست

فرایند نصب مودل بر روی هاست ممکن است بین 1 الی 5 دقیقه زمان نیاز داشته باشد.

آموزش نصب مودل بر روی هاست

پس از اتمام نصب LMS و کلیک بر روی “ادامه” با صفحه زیر رو به رو خواهید شد، که اطلاعات ادمین و دسترسی به مودل را انتخاب خواهید کرد. مواردی که با علامت نیاز است حتما تکمیل شوند، پس از تکمیل بر روی ” بروزرسانی مشخصات فردی ” کلیک نمایید.

نصب مودل بر روی هاست

در این قسمت نام سایت و دیگر موارد خواسته شده را در صورت تمایل تکمیل نمایید و سپس روی “ذخیره تغییرات” کلیک نمایید.

آموزش نصب مودل بر روی هاست

تقریبا پروسه نصب مودل بر روی هاست به اتمام رسیده است و فقط کافیست در این مرحله کشور و ایمیل مورد نظر خود را وارد نمایید و پس از تایید قوانین بر روی “سایتتان را ثبت کنید” کلیک نمایید.

آموزش نصب مودل بر روی هاست

تبریک! آموزش نصب مودل بر روی هاست به اتمام رسید و آماده استفاده می‌باشد. لازم به ذکر است تمامی مراحل نصب مورد بر روی هاست دایرکت ادمین هم به همین صورت خواهد بود.

آموزش نصب مودل روی هاستآموزش نصب مودل بر روی هاست

در پایان لازم به ذکر است شما میتوانید با خرید vps به جای اینکه مودل را بر روی هاست نصب نمایید بر روی یک سرور مجازی نصب کنید و از منابع سخت افزاری بیشتری بهره مند شوید.

نمایش بیشتر

ارغوان تهرانی

ارغوان تهرانی هستم، حدود ۵ سال است که در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کنم. علاقه زیادی به وب گردی و مطالعه مقالات حوزه IT دارم. در کنار فعالیت‌های تولید محتوا و سئو، علاقه زیادی به یادگیری مباحث هاستینگ دارم و در تلاش خواهم بود تا تجربیات و معلوماتم در این حوزه را با مخاطبین وبلاگ هاستیدا به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا