آموزشآموزش های وردپرس

آموزش نصب افزونه در وردپرس

آموزش نصب افزونه در وردپرس ، کلمه‌ای که با شنیدن آن ذهن همه‌ی ما به صورت ناخودآگاه به سمت آسان شدن کار ها می‌رود، درست است! افزونه‌ها همیشه به وجود می‌آیند تا کار ما را آسان‌تر و خیال ما را از انجام شدن آن کار به نحو احسن راحت کنند. افزونه‌ها در دنیای امروزی در هر کار یا وسیله‌ای چاره هستند، در تلفن همراه، اتومبیل، کامپیوتر شخصی و حتی در یک سایت وردپرسی… اگر مدیر یا گرداننده یک وب‌سایت وردپرسی باشید حتما تاکنون کلمه افزونه را صد ها بار شنیده‌اید، اما افزونه واقعا چیست و چطور به ما کمک می‌کند؟ چطور باید یک افزونه را نصب یا فعال کنیم؟ با ما در ادامه همراه باشید تا کار خود را در مدیریت وب‌سایت ساده کنید و روش فعال سازی افزونه‌های رایگان بر روی وردپرس نصب شده بر روی هاست‌های مختلف مانند هاست وردپرس، هاست لینوکس و … را بیاموزید.


مقالات مرتبط :

1 . ووکامرس چیست

2 . آموزش نصب وردپرس

3 . آموزش فعال سازی smtp

4 . آموزش تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس

5 . وردپرس چیست

6 . آموزش نصب SSL


افزونه وردپرس چیست؟

افزونه در وافع یک ابزار یاری رسان است، افزونه‌ها که تعداد آن‌ها کم هم نیست به وجود آمده‌اند تا در هر شاخه‌ای از وب‌سایت که نیاز دارید به شما کمک کنند تا مدیریتی آسان‌تر و کارآمد تر بر کسب و کار خود داشته باشید. افزونه‌ها در موضوعات مختلفی در دسترس هستند، برای مثال افزونه‌‌های مدیریت ارسال و دریافت ایمیل مانند Easy WordPress SMTP، افزونه‌های مربوط به سئو و راهنمایی بهبود بخشیدن به سئو وب‌سایت مانند Yoast SEO و افزونه‌های فشرده سازی تصاویر مانند Smush، افزونه‌های فروشگاهی مانند ووکامرس و هزاران پلاگین(Plugin) یا افزونه دیگر در شاخه‌های مختلف که در نسخه‌های رایگان و غیر رایگان در دسترس می‌باشند که بسته به نیاز وب‌سایت می‌توان آن‌ها را نصب نمود.

‌چگونه بر روی وردپرس افزونه نصب کنیم؟

برای نصب یک افزونه ابتدا وارد پنل ادمین خود در وردپرس شوید.

سپس مانند تصویر زیر ابتدا منوی “افزونه‌ها” را انتخاب نمایید و وارد بخش “افزودن” شوید.

wp-plugin

در این مرحله، می‌توانید افزونه مورد نظر خود را جستجو کنید و یا از میان افزونه‌‌های محبوب و پیشنهاد شده بسته به نیاز خود انتخاب نمایید. برای مثال ما در این آموزش پلاگین Rank Math SE را انتخاب می‌کنیم. پس از جستجو نام افزونه روی دکمه نصب کلیک نمایید تا نصب افزونه در وردپرس آغاز شود.

search-and-install

پس از اتمام نصب با تصویری مشابه تصویر زیر رو به رو خواهید شد که خبر از موفقیت آمیز بودن نصب افزونه در وردپرس می‌دهد. پس از نصب اتمام نصب با کلیک روی دکمه “فعال نمایید” افزونه بر روی وردپرس شما فعال می‌گردد. توجه داشته باشید هر افزونه مختص خود، تنظیماتی نیاز دارد که باید پس از نصب و فعال سازی آن‌ها را اعمال نمایید.

active-plugin

چگونه افزونه‌های نصب شده را حذف یا غیر فعال کنیم؟

ممکن است پس از نصب و فعال سازی یک افزونه پاسخ و نتیجه مناسب را از آن دریافت نکنید و نیاز به حذف یا غیر فعال کردن آن داشته باشید، برای اینکار کافیست از منوی “افزونه‌ها” وارد قسمت “افزونه‌های نصب شده” شوید و پس از پیدا کردن افزونه مورد نظر آن‌را غیر فعال یا بطور کامل حذف نمایید.

نصب افزونه در وردپرس

disable-plugin

به همین سادگی از این پس قادر خواهید بود افزونه‌های مورد نیاز وب‌سایت خود را نصب نمایید و هر زمان هم که دیگر نیازی به آن‌ها نبود آن‌ها را حذف نمایید. اما بخاطر داشته باشید فعال سازی بیش از حد پلاگین‌ها بر روی سایت ممکن است باعث کندی وب‌سایت شود پس انتخاب‌های هوشمندانه داشته باشید تا علاوه بر اینکه مدیریت وب‌سایت را برای خود آسوده می‌کنید، کیفیت مطلوبی هم به کاربران خود ارائه نمایید اما اگر تجربه کافی برای استفاده از پلاگین‌ها را ندارید نگران نباشید، شما می‌توانید برای استفاده هرچه بهتر از پلاگین‌ها و کسب نتیجه مطلوب با کارشناسان طراحی و توسعه هاستیدا مشورت نمایید تا بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها را به شما معرفی نمایند.

نمایش بیشتر

ارغوان تهرانی

ارغوان تهرانی هستم، حدود ۵ سال است که در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کنم. علاقه زیادی به وب گردی و مطالعه مقالات حوزه IT دارم. در کنار فعالیت‌های تولید محتوا و سئو، علاقه زیادی به یادگیری مباحث هاستینگ دارم و در تلاش خواهم بود تا تجربیات و معلوماتم در این حوزه را با مخاطبین وبلاگ هاستیدا به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا