آموزشخدمات میزبانی وب

آموزش کار با افزونه jetbackup | بازگردانی بکاپ سی پنل + فیلم آموزشی

حتما تا کنون برای شما هم اتفاق افتاده است که بعد از اعمال تغییراتی روی سایت خود، به نتیجه دلخواه دست پیدا نکرده‌اید و نیاز به بازگردانی بکاپ‌های قبلی خود داشته‌اید، این بازگردانی مستلزم این است که با شرکت میزبان خود ارتباط برقرار کنید و درخواست بازگردانی بکاپ وب‌سایت خود را ثبت نمایید. این پروسه حداقل 20 تا 30 دقیقه زمان خواهد برد تا در خواست شما ثبت و اجرا گردد و در این بازه زمانی ممکن است به دلیل تغییرات وب‌سایت شما از دسترس خارج شود. در این مقاله قصد داریم تا شما را با افزونه jetbackup روی هاست سی پنل آشنا کنیم.

افزونه JetBakcup در واقع افزونه‌ای است که به شما کمک می‌کند در کمترین زمان ممکن بکاپ‌هایی که توسط شرکت میزبان سایت شما آماده استفاده می‌باشد را بازگردانی کنید، بدون اینکه نیاز به ثبت درخواست بازگردانی داشته باشید.

افزونه JetBackup چیست ؟

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، جت بکاپ یک افزونه برای هاست لینوکس می‌‎باشد که به کاربر امکان بازگردانی عناوینی مانند: Full Backups، File Backups، Database Backups، Email Backups و… را فراهم می‌سازد. برای استفاده از افزونه جت بکاپ کافیست وارد محیط سی‌پنل خود شوید و از بخش JETBACKUP، بخشی که تمایل دارید بازگردانی کنید را انتخاب کنید و پس از مشاهده بکاپ‌های موجود، اقدام به بازگردانی یکی از آن‌ها کنید.


مطالب مرتبط :

1 . آموزش ویدئویی خرید فضای بک آپ

2 . آموزش بکاپ از هاست سی پنل

3 . آموزش ساخت ایمیل در سی پنل

4 . ssh چیست


نحوه کار با افزونه جت بکاپ

برای استفاده از این افزونه کافیست وارد هاست سی‌ پنل خود شوید و در منوی JETBACKUP عملیات مورد نظر خود را طبق تصاویر زیر انجام دهید.

افزونه jetbackup

همانطور که مشاهده می‌کنید، امکان بازگردانی مواردی که در تصویر وجود دارد برای شما فراهم است، با انتخاب هر یک مانند تصویر زیر می‌توانید بکاپ‌های موجود را مشاهده کنید.

جت بکاپ

بعد از انتخاب بکاپ مورد نظر، ابتدا مطابق تصویر زبر روی دکمه RESTORE و سپس روی Add to Restore Queue کلیک نمایید و یا در صورتی که تمایل به دانلود آن بکاپ روی سیستم خود دارید، می‌توانید با استفاده از دکمه Generate Download اقدام به دانلود بکاپ مورد نظر کنید.

ریستور با جت بکاپ

بدین ترتیب عملیات بازگردانی بکاپ شما شروع خواهد شد.

restore with jetbackup

و پس از اتمام عملیات بازگردانی می‌توانید آرشیوی از عملیات‌های در حال انجام و به اتمام رسیده را در Queue که در منوی JetBackup واقع شده است را مشاهده کنید.

jetbackup2

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، در این صفحه امکان مشاهده آرشیو عملیات‌های در حال اجرا و به اتمام رسیده برای شما فراهم است.

queue

در انتها می‌توانید ویدیو آموزش مرحله به مرحله بازگردانی بکاپ توسط جت بکاپ را مشاهده نمایید.

فیلم آموزشی نحوه کار با افزونه jetbackup

 

 

در این پست آموزشی ار وبلاگ هاستیدا کار با یکی ار افزونه های کاربردی cPanel با نام جت بک آپ را آموزش دادیم که اگر سی پنل هاست شما مجهز به این افزونه باشد با استفاده از این آموزش مدیریت بک آپ ها و Restore کردن آن ها برای شما بسیار آسان خواهد شد.

نمایش بیشتر

ارغوان تهرانی

ارغوان تهرانی هستم، حدود ۵ سال است که در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کنم. علاقه زیادی به وب گردی و مطالعه مقالات حوزه IT دارم. در کنار فعالیت‌های تولید محتوا و سئو، علاقه زیادی به یادگیری مباحث هاستینگ دارم و در تلاش خواهم بود تا تجربیات و معلوماتم در این حوزه را با مخاطبین وبلاگ هاستیدا به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا