آموزشخدمات میزبانی وب

آموزش افزایش حجم آپلود فایل در دایرکت ادمین

Max File Size

کاربرانی که از دایرکت ادمین به عنوان کنترل پنل استفاده می‌کنند؛ اغلب با مشکل کمبود حجم آپلود مواجه می‌شوند زیرا این کنترل پنل به صورت پیشفرض برای آپلود دیتا روی حجم 10 مگابایتی تنظیم شده است.

پس اگر بخواهید بر روی سیستم میزبانی وب خود فایل‌های حجیم آپلود کنید حتما دچار دردسر می‌شوید. در این مقاله روش حل این مشکل را به شما می‌آموزیم.

افزایش حجم آپلود در Direct Admin

نکته: برای تغییر حجم آپلود نیاز به دسترسی ادمین یا Root سرور دارید.
پس از ورود به دایرکت ادمین از طریق کاربر روت، از زیر منو “Extra Features” گزینه “Select PHP version” را انتخاب کنید.

در قسمت Select PHP Version تنظیمات سرور قابل مشاهده است و همانطور که می‌بینید جلوی گزینه PHP Selector دو گزینه Extensions و Options وجود دارد. برای افزایش حجم آپلود فایل در دایرکت ادمین باید Options را انتخاب کنید.

در این صفحه به راحتی و با یک کلیک می‌توانید حجم آپلود را تغییر دهید. کافی است روی گزینه upload_max_filesize  کلیک کرده و حجم دلخواه خود را انتخاب کنید.

نکته: حداکثر حجم انتخابی 1 گیگابایت است. اگر می‌خواهید فایلی با حجم بیشتر آپلود کنید باید از نرم‌افزار FileZilla کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید:

دانلود FileZilla | نسخه ویندوز، مکینتاش، لینوکس



اگر پس از مدتی تصمیم گرفتید این تنظیمات را به حالت اولیه برگردانید کافی است در همین صفحه روی  “Reset to default” کلیک کنید.

تنظیمات directadmin.conf

اگر بخواهید برای سرور مجازی یا اختصاصی خود این تغییرات را اعمال کنید کافی است از طریق با دسترسی روت به سرور لینوکسی خود وارد شوید وبه عنوان اولین اقدام nano را نصب کنید.

حالا دستور زیر را وارد کنید:

در این قسمت دنبال عبارت maxfilesize  بگردید و به این شکل مقدار مورد نظر را وارد کنید:

اکنون زمان ذخیره‌سازی اطلاعات است. کلیدهای ctrl+r را انتخاب کنید و با زدن Enter فایل را ذخیره کنید سپس Direct Admin را restart کنید.

حل مشکل آپلود فایل برای کاربرانی که دسترسی مدیریت سرور ندارند

در صورتی که فایل اشتراکی استفاده می‌کنید و محدودیت آپلود در Direct Admin دارید باید از FTP استفاده کنید. کافی است وارد FTP Management شوید و در آن‌جا اکانت جدیدی بسازید. حالا بدون هیچ مشکلی می‌توانید توسط نرم‌افزارهای مدیریت FTP فایل موردنظر را آپلود کنید.

منبع:

How to increase the DirectAdmin File Manager Max Request / Upload Size

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا