آموزش های وردپرس

نصب وردپرس روی ساب دامین در سی پنل

با نصب وردپرس روی ساب دامین می توانید در کنار وردپرسی که روی دامنه اصلی هاست خود داربد، یک وردپرس روی ساب دامین مورد نظر خود نیز نصب کنید. بدین ترتیب 2 سیستم مدیریت محتوای وردپرس مجزا خواهید داشت.

در نظر داشته باشید که ساب دامین در واقع پیشوندی است که قبل از نام دامنه سایت قرار می گیرد و شما می توانید با استفاده از آن بخش های مختلف وب سایت خود را سازماندهی کنید. به عنوان مثال فرض کنید شما یک وب سایت فروشگاهی دارید. در این وب سایت می توانید ساب دامین وبلاگ یا ساب دامین فروشگاه با نام store و … را ایجاد نمایید. که به صورت store.hostida.com آدرس دهی می‌شود. بدین ترتیب کاربر می تواند با وارد کردن آدرس هر زیر دامنه به صورت مستقیم وارد همان صفحه شود.

مزایای نصب وردپرس بر روی یک زیر دامنه

نصب وردپرس بر روی یک ساب دامنه هم مزایا و هم معایب دارد. برای مزایای این کار می‌توانیم موارد زیر عنوان کنیم:

  • ساب دامنه برای داشتن یک وبلاگ یا فروشگاه تجارت الکترونیک ایده‌آل است.
  • می‌توانید از تم ها/افزونه‌های مختلف استفاده کنید. یعنی می‌توانید از یک موضوع و طراحی کاملاً متفاوت برای زیر دامنه استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید ساب دامین را از سایت اصلی خود جدا کنید و از تأثیرگذاری آن‌ها بر یکدیگر جلوگیری کنید، می‌توانید از هاست متفاوتی استفاده کنید.
  • می‌توانید از سایت‌ها در زمان‌بندی جداگانه‌ای که برای هرکدام بهینه‌سازی شده‌اند، نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  • لازم نیست مانند زمانی که می‌خواهید وردپرس را در یک زیرپوشه نصب کنید نگران تداخل URL باشید.

معایب نصب وردپرس بر روی یک زیر دامنه

به عنوان معایب این کار می‌توانیم موارد زیر عنوان کنیم:

  • احتمال بیشتری وجود دارد که گوگل با زیردامنه ها به عنوان سایت‌های جداگانه برخورد کند (در مقایسه با استفاده از subfolder ها)، که این اتفاق می تواند بر سئوی زیر دامنه شما تأثیر منفی بگذارد، زیرا از اعتبار کامل دامنه اصلی شما بهره نمی‌برد (در حالی که subfolder از اعتبار دامنه بهره مند می‌شود). با این حال، بین کارشناسان سئو در مورد اهمیت این موضوع اختلاف نظر وجود دارد.
  • اگر 2 نصب جداگانه هاست وردپرس دارید، ممکن است برای مدیریت آن‌ها دچار سردرگمی شوید (مثلاً ۲ بار باید به روز رسانی انجام دهید).
  • اکثر سرویس‌ها زیردامنه‌ها را به عنوان سایت‌های جداگانه در نظر می‌گیرند. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید دو ویژگی جداگانه را در کنسول جستجوی Google تنظیم کنید.
  • اگر می خواهید از یک افزونه در هر 2 سایت استفاده کنید، اغلب نیاز به خرید 2 مجوز دارید. به عنوان مثال، پلاگین محبوب Elementor Pro زیر دامنه را به عنوان یک سایت جداگانه حساب می‌کند.

بیشتر بخوانید: تغییر رمز عبور و نام‌ کاربری وردپرس از طریق PhpMyAdmin

نحوه نصب وردپرس روی ساب دامنه با سی پنل

اگر از سرویس میزبانی وبی استفاده می‌کنید که داشبورد cPanel را ارائه می‌دهد، ابتدا باید زیر دامنه خود را از طریق cPanel اضافه کنید تا بتوانید وردپرس را نصب کنید.

مراحل انجام کار:

  1. . ساب دامین را در سی پنل اضافه کنید.

نحوه انجام این کار به این بستگی دارد که هاست شما از کدام نسخه سی پنل پشتیبانی می‌کند.

نسخه های قدیمی cPanel (نسخه 106 یا پایین‌تر) رابط کاربری اختصاصی برای زیر دامنه ارائه می‌دهند. با این حال، نسخه های جدیدتر cPanel  (نسخه های 107 یا بالاتر) این رابط کاربری جداگانه را حذف کرده و آن را در ابزار اصلی Domains ادغام کرده اند.

با فرض اینکه از نسخه اخیر cPanel استفاده می کنید، با باز کردن ابزار اصلی Domains که باید در قسمت Domains وجود داشته باشد، کار خود را شروع کنید.

نحوه نصب وردپرس روی ساب دامنه با سی پنل

در قسمت  Domains، روی دکمه Create A New Domain کلیک کنید و زیر دامنه مورد نظر خود را در کادر وارد کنید.

سپس، cPanel  باید به طور خودکار مکان سیستم فایل root را ایجاد کند، اما در صورت تمایل می‌توانید آن را ویرایش کنید.

در نهایت گزینه Submit را بزنید تا ساب دامنه اضافه شود.

نحوه نصب وردپرس روی ساب دامنه با سی پنل

بسته به نحوه پیکربندی دامنه خود، ممکن است لازم باشد یک رکورد CNAME یا A اضافه کنید. اگر هاست و دامنه شما از یک سرویس مشترک خریداری شده باشند، ، cPanel  باید به طور خودکار رکوردهای مربوطه را اضافه کند. اما بهتر است در ابزار ویرایشگر Zone این موضوع را چک کنید تا ببینید رکوردها اضافه شده‌اند یا خیر.

اگر سرورهای نام دامنه خود را در جای دیگری مدیریت می کنید (به عنوان مثال Cloudflare ) ، باید رکورد را مستقیماً از طریق Cloudflare اضافه کنید.

نحوه نصب وردپرس روی ساب دامنه با سی پنل

نسخه های قدیمی cPanel

در نسخه قدیمی‌تر cPanel ، باید از ابزارهای Subdomains برای اضافه کردن زیر دامنه خود استفاده کنید.

نسخه های قدیمی cPanel

  1. ابزار cPanel Installer Tool

هنگامی که زیر دامنه خود را به سی پنل اضافه کردید، می توانید از ابزار نصب خودکار وردپرس درست مانند هر دامنه دیگری استفاده کنید.

فقط مطمئن شوید که زیر دامنه خود را به عنوان نام دامنه برای سایت جدید وردپرس خود انتخاب کنید.

نسخه های قدیمی cPanel

پس از اتمام نصب وردپرس، باید بتوانید به نصب جدید وردپرس خود در زیر دامنه دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: تفاوت هاست لینوکس و هاست وردپرس چیست ؟

سخن پایانی

نصب وردپرس در ساب دامین هاست یکی از اقدامات ساده و در عین حال کلیدی است که وبسمتران می‌توانند به منظور مدیریت بهتر وب سایت خود انجام دهند. با این کار شما می‌توانید یک وردپرس مجزا از وردپرس دامنه اصلی خود برای ساب دامین مورد نظرتان تعریف نمایید. در این مقاله تلاش بر این بوده است تا با ارائه آموزشی جامع نحوه نصب و اجرای وردپرس روی یک زیر دامنه را به شما آموزش دهیم. در صورت وجود سوال یا مشکل از طریق دیدگاه ها با ما در ارتباط باشید.

منبع:

How To Install WordPress On Subdomain

 

نمایش بیشتر

الهه براتی

هر احساسی داشته باشم، عشق به نویسندگی در من ثابت است. دوست دارم هرچه که می‌بینم ترسیم کنم؛ حال می‌خواهد به زبان کلمات باشد یا به زبان تصویر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا