کسب و کار اینترنتی

5 وب سایت برای آموزش رایگان کدنویسی

هر روز به تعداد افرادی که به رشته و حرفه برنامه نویسی علاقه مند می‌شوند، افزوده می‌شود. کسب درآمد بالا و همگام بودن با تکنولوژی این حرفه را جذاب و خواستنی کرده است. آینده شغلی برنامه نویسی، تماما به تکنولوژی و فناوری مرتبط است و با ظهور هر علم و فناوری جدید، این حرفه دستخوش تغییر می‌شود.

مزیت دیگر برنامه‌نویسی این است که شما همیشه در حال یادگیری و حل مشکلات خواهید بود‌. برنامه‌نویس برای ارتقای چیزی که ساخته است وقت می‌گذارد و آن را به حال خودش رها نمی‌ کند. وقتی شما برنامه ‌نویسی را یاد می ‌گیرید، منطقی فکر می‌کنید و هوش و خلاقیت شما زیاد می‌ شود.

چرا باید کدنویسی یاد بگیریم

اگر صاحب کسب و کار آنلاینی هستید، درک اصول اولیه نحوه کدنویسی می‌تواند موجب درک بهتر شما از بیزنس شود. به طور خاص، یادگیری کدنویسی:

  • در جلسه مصاحبه برای موقعیت‌هایی که نیاز به کدنویسی دارند، حرفی برای گفتن دارید و می‌توانید یک مصاحبه حرفه‌ای انجام دهید و بهترین نیروها را استخدام کنید.
  • می‌توانید به طور کامل به وب‌سایت خود مسلط باشید و به سادگی کدهایی مثل Google Analytics یا schema را به آن اضافه کنید.
  • به شما در درک سئو کمک می‌کند.
  • به طور خلاصه، با دانستن کدنویسی می‌توانید صرفه‌جویی در زمان و هزینه داشته باشید.

خبر خوب این است که کدنویسی اولیه  آن‌قدرها هم سخت نیست. قطعاً در ابتدا ترسناک به نظر می رسد، اما مانند هر مهارت جدید، فقط با صرف زمان و تمرین و ممارست در آن استاد خواهید شد.

قدم اول: وب‌سایت‌های آموزش آنلاین و رایگان کدنویسی را پیدا کنید

برای مبتدیان بهترین راه شروع کدنویسی منابع رایگان موجود در اینترنت است. خوشبختانه وب‌سایت‌های زیادی در این زمینه وجود دارند و مطالب آموزشی ارزشمندی را به اشتراک گذاشته‌اند.

Code Academy

Code Academy

کد آکادمی دوره‌های آنلاین رایگانی مبانی  HTML، CSS، JavaScript، Python، CMD Line و SQL را ارائه می‌دهد. اکثر این کلاس‌ها کم‌تر از 11 ساعت طول می‌کشد و پس از هر مرحله می‌توانید در آزمون‌های این وب سایت شرکت کنید تا مهارت‌های خود را بسنجید.

اگر اهل خودآموزی هستید، این دوره‌ها بسیار عالی هستند اما اگر می‌خواهید به صورت مستقیم با استادان در ارتباط باشید می‌توانید در دوره‌های پولی این پلتفرم شرکت کنید.

W3Schools

W3Schools

این وب‌سایت خود را به عنوان “بزرگ‌ترین سایت توسعه دهنده وب در جهان” معرفی می‌کند. W3Schools آموزش های متنی جامع و منظمی را در مورد html، CSS، JavaScript، SQP، PHP و Bootstrap ارائه می دهند.

FreeCodeCamp

FreeCodeCamp

درFreeCodeCamp می‌توانید هزاران درس رایگان در مورد html، CSS، جاوا اسکریپت، GitHub و … پیدا کنید. ضمنا پس از کسب مهارت در این دوره‌ها می‌توانید در آزمون شرکت کرده و گواهینامه پایان دوره را کسب کنید.

علاوه بر این امکانات این وب‌سایت یک انجمن فعال با میلیون‌ها عضو دارد که به یکدیگر در مسیر برنامه‌نویس شدن کمک می‌کنند، بنابراین می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و از تجربیات دیگران بسیار بیاموزید.

GA Dash

GA Dash

این سایت یک دوره رایگان آموزش  html، CSS  و JavaScript مبتنی بر پروژه دارد و با دانش‌پژوهان را موظف به انجام تکالیف و تجربه عملی آموخته‌هایشان می‌کند. این نحوه آموزش برای مبتدیانی که با انجام دادن بهتر یاد می گیرند، گزینه بسیار مناسبی است.

The Odin Project

The Odin Project

پروژه Odin دوره های رایگانِ پایگاه های داده،  html، CSS، JavaScript، Git، Ruby  و Ruby on Rails را ارائه می‌دهد. این دوره‌ها شامل ترکیبی از یادگیری از طریق خواندن و انجام چندین پروژه عملی هستند.

قدم دوم: برای یادگیری کدنویسی هزینه کنید

وقتی به درک اولیه از اصول کدنویسی رسیدید زمان عمیق‌تر شدن در مسائل فرا می‌رسد. بنابراین کلاس‌های آنلاین یا حضوری کدنویسی که با دریافت شهریه، به شما آموزش کدنویسی می‌دهند، قدم بعدی شما در مسیر تبدیل شدن به یک برنامه نویس است.

قدم سوم: ثبت‌نام در بوت کمپ

یادگیری آنلاین برای افراد پرمشغله بسیار عالی است اما بسیاری از افراد با آموزش حضوری بهتر و سریع‌تر یاد خواهند گرفت.

اگر می‌خواهید فراتر از یادگیری html اولیه پیش بروید و مهارت‌های جدیدی بیاموزید، ثبت‌نام در بوت کمپ به احتمال زیاد شما را سریع‌تر به هدفتان خواهد رساند.

برای اینکه بفهمید چه نوع بو‌ت‌کمپ‌هایی در منطقه شما وجود دارد، به Google مراجعه کنید.

بوت کمپ های خوب ارزان نیستند و به سرمایه گذاری زمانی و مالی  قابل توجهی نیاز دارند، بنابراین این گزینه تنها در صورتی منطقی است که بخواهید برنامه نویسی را به عنوان شغل آینده خود دنبال کنید.

قدم چهارم: تحصیلات آکادمیک

اگر در این مسیر به علوم کامپیوتر علاقمند شدید، بهتر است به فکر تحصیلات آکادمیک در این زمینه باشید. اگر مطمئن هستید که می‌خواهید حرفه‌ای را در فناوری دنبال کنید، وارد این مسیر شوید.

اگر در مراحل ابتدایی یادگیری کدنویسی هستید، به منابع رایگان و کم‌هزینه فهرست ما برگردید و ابتدا برخی از آن‌ها را امتحان کنید تا مطمئن شوید که این همان چیزی است که می‌خواهید به طور جدی دنبال کنید. اگر تنها هدف شما یادگیری کدنویسی باشد، رفتن به دانشگاه کمی زیاده‌روی است!

آماده شروع یادگیری کدنویسی هستید؟

به احتمال بسیار زیاد به‌عنوان مالک وب‌سایت می‌توانید بدون یادگیری کدنویسی به کار خود ادامه دهید، اما اختصاص چند ساعت به یادگیری اصول اولیه برنامه‌نویسی زندگی شما را مطمئنا راحت‌تر می‌کند.

اگر مطالبی که می‌آموزید را دوست دارید و حین مطالعه گذر زمان را متوجه نمی‌شوید باید به شما یاد‌آور شویم که مشاغل فنی سودآور هستند. غرق شدن در دنیای زبان‌های برنامه نویسی و نحوه استفاده از آن‌ها می‌تواند برای همیشه مسیر زندگی شما را تغییر دهد. موفق باشید!

منبع:

17 Places You Can Learn to Code [Free, Paid, Online, IRL]

نمایش بیشتر

الهه براتی

هر احساسی داشته باشم، عشق به نویسندگی در من ثابت است. دوست دارم هرچه که می‌بینم ترسیم کنم؛ حال می‌خواهد به زبان کلمات باشد یا به زبان تصویر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا