آموزش

آموزش انتقال ایمیل ها از هاست قدیم به هاست جدید در سی پنل

به هر دلیلی ممکن است نیاز داشته باشید اطلاعات هاست خود را به هاست دیگر منتقل کنید، یکی از مواردی که هنگام جابجایی هاست قدیمی به هاست جدید باید به آن توجه شود ایمیل های هاست است. ایمیل های هاست معمولا حاوی اطلاعات مهمی هستند که باید انها را انتقال داد. در این مقاله نحوه انتقال ایمیل ها از یک هاست به هاست دیگر در سی پنل را بررسی خواهیم کرد.

انتقال ایمیل از یک هاست به هاست دیگر

قبل از هر تغییری همیشه از اطلاعات هاست خود بک آپ تهیه نمایید، برای انجام این کار می‌توانید آموزش نحوه بکاپ گیری از هاست سی پنل را مطالعه فرمایید.

  1. نام دامنه خود را به همراه :2083 در نوار URL جستجو کنید تا بتوانید به کنترل پنل هاست سی پنل دسترسی پیدا کنید، برای مثال هنگامی که می‌خواهید وارد کنترل پنل دامنه domain.ir شوید لازم است domain.ir:2083 را در نوار URL جستجو کنید.
  2. وارد بخش FILES >> File Manager شوید.
    آموزش انتقال ایمیل ها از هاست قدیم به هاست جدید در سی پنل
  3. در پوشه ریشه کنترل پنل، روی دایرکتوری mail کلیک راست کنید و گزینه compress را انتخاب نمایید، دایرکتوری mail با پسوند zip در لیست قابل مشاهده خواهد بود.
    انتقال ایمیل از یک هاست به هاست دیگر
  4. روی mail.zip کلیک راست کنید و گزینه‌ی Download را انتخاب نمایید تا فایل ZIP برای شما دانلود شود. حال پوشه mail.zip در پوشه دانلودهای سیستم شما قرار گرفته است. دیگر به هاست قدیمی نیازی نیست چون اطلاعات ایمیل هاست قدیمی را دانلود کرده‌اید.
    انتقال اطلاعات ایمیل
  5. طبق روش 1 وارد کنترل پنل هاست جدید شوید تا ایمیل ها را در هاست جدید Upload کنید، مسیر FILES >> File Manager را دنبال کنید.
  6. وارد دایرکتوری mail شوید، از منو بالای سی پنل گزینه Upload را انتخاب نمایید، فایل mail.zip را که قبلا دانلود کرده‌اید انتخاب کنید و اجازه دهید نوارد آپلود سبز رنگ شود، سپس روی گزینه GO کلیک کنید.
  7. روی فایل mail.zip کلیک راست کرده و گزینه extract را انتخاب نمایید، تا فایل از حالت فشره خارج شود. بعد از extract فایل بهتر است فایل mail.zip را حذف کنید.
  8. محتوای فایل آپلودی را با استفاده از گزینه move به دایرکتوری mail انتقال دهید. اطلاعات mail هاست قدیمی به هاست جدید انتقال پیدا کرد، حالا لازم است در هاست جدید email account هایی که در هاست قبلی وجود داشت را ایجاد کنید. در دایرکتوری mail پوشه‌ای که با نام دامنه شما یکی است را انتخاب کنید، به تعداد ایمیل هایی که در هاست شما وجود داشته است پوشه با نام های مختلف وجود دارد این نام ها ادرس های ایمیل هاست است. برای مثال اگر در هاست خود ایمیل info@domain.ir را دارید پوشه info را مشاهده خواهید کرد.

ایجاد اکانت ایمیل در هاست سی پنل

بعد از انتقال اطلاعات ایمیل هاست قدیمی به هاست جدید لازم است اکانت هایی که در هاست قبلی وجود دارند را در هاست جدید نیز ایجاد کنید برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. طبق روشی که در مرحله قبل توضیح داده شد وارد هاست سی پنل خود شوید.
  2. وارد بخش EMAIL >> Email Accounts شوید.
    نحوه جابجایی اطلاعات ایمیل در سی پنل
  3. روی گزینه create کلیک کنید.
    انتقال اطلاعات ایمیل
  4. در قسمت Username یک نام برای ایمیل خود درنظر بگیرید، با انتخاب گزینه Generate یک پسورد ایمن برای ایمیل خود انتخاب نمایید سپس گزینه Create را انتخاب نمایید تا ایمیل هاست ایجاد شود.
    جابجایی ایمیل در هاست سی پنل

معمولا ایمیل های یک هاست حاوی اطلاعات مهمی هستند، زمانی که قصد انتقال اطلاعات یک هاست به هاست دیگر را دارید لازم است اطلاعات ایمیل را نیز از هاست قدیم به هاست جدید منتقل کنید، در این آموزش نحوه انتقال اطلاعات ایمیل از هاست قدیمی به هاست جدید را بررسی کردیم همچنین روش ایجاد ایمیل جدید در کنترل پنل سی پنل را توضیح دادیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا