آموزشبرنامه نویسی و طراحی سایت

آموزش نصب مجنتو ( Magento ) روی سی پنل

مجنتو (Magento) یک سیستم مدیریت محتوای متن باز مبتنی بر PHP است که برای فروشگاه های آنلاین توسعه داده شده است. این سیستم مدیریت محتوا به کسب و کارها امکان می دهد تا فروشگاه آنلاین خود را با قابلیت‌های پیشرفته و مدیریت آسان ایجاد کنند.

با استفاده از افزونه‌ها و پوسته‌های مختلف، قابلیت‌های سفارشی سازی فراوانی در این سیستم وجود دارد. همچنین، مجنتو به کسب و کارهای بزرگ امکان می دهد تا فروشگاه آنلاین خود را با قابلیت های پیشرفته ایجاد کنند و به برند خود رونق بخشند.

بیشتر بخوانید:

برای راه اندازی یک سایت فروشگاهی چقدر باید هزینه کنیم ؟



اگر قصد دارید از مجنتو برای مدیریت محتوای خود استفاده کنید و سرویس میزبانی شما از سی پنل پشتیبانی می‌کند با روشی که در ادامه ذکر خواهیم کرد به راحتی می‌توانید اقدام به نصب این CMS نمایید. اما پیش از هر چیز بهتر است به یک سوال اساسی پاسخ دهیم؟ این که برای فروشگاه آنلاین خود از magento  استفاده کنیم یا وردپرس؟

مجنتو یا وردپرس؟

پاسخ به این سوال کمی دشوار است چرا که هر دوی این سیستم‌های مدیریت محتوا امکانات فوق‌العاده‌ای در اختیارات فروشگاه‌های آنلاین قرار می دهند اما نکته‌ای که وجود دارد این است که  وردپرس به تنهایی قابلیت ایجاد سایت فروشگاهی را ندارد و نیازمند افزونه‌ای به نام ووکامرس می‌باشد اما مجنتو به صورت تخصصی برای آنلاین شاپ‌ها طراحی شده است.

بیشتر بخوانید:

ووکامرس چیست و چه کاربردی دارد؟



برای انتخاب بین آن‌ها باید نیازهای خود را بررسی کرده و با مزیت‌ها و معایب هرکدام آشنا شوید امابه طور کلی مجنتو برای سایت‌های بزرگ و پیچیده‌تر مناسب است. ووکامرس به دلیل سادگی و راحتی استفاده، مناسب برای فروشگاه‌های کوچک‌تر و متوسط ​​است.

آموزش نصب Magento

برای نصب مجنتو شما به حداقل 2 گیگابایت رم خالی و وب سرور nginx یا Apache ، بانک اطلاعاتی MySQL، PHP با نسخه 6 یا بالاتر و کلاینت FTP احتیاج دارید. پس از این که از در دسترس بودن همه این موارد اطمینان حاصل کردید، نوبت به دانلود این CMS می‌رسد که می‌توانید از لینک زیر این کار را انجام دهید:

برای دانلود کلیک کنید

حالا باید فایل را از حالت فشرده خارج کنید. می‌توانید فایل‌ها را در محل دلخواه خود، اکسترکت کنید سپس به کمک یک کلاینت FTP مثل FileZilla  فایل‌ها را روی هاست خود آپلود کنید. به خاطر داشته باشید که تمام فایل‌ها باید را در مسیر Public_html آپلود کنید.

سپس با استفاده از MySQL  برای هاست خود یک دیتابیس یا پایگاه داده ایجاد کنید. وقتی دیتابیس ایجاد شد، وارد مرورگر خود شده و آدرسی که مجنتو در آن نصب شده است را وارد کنید. در صورتی که مراحل پیشین را با موفقیت پشت سر گذاشته باشید، تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

در این صفحه،  Agree and setup magento را انتخاب کنید تا نصب مجنتو بر روی هاست آغاز شود. پس از این کار، وارد فاز اصلی که 6 مرحله دارد خواهید شد.

تنظیمات Magento

در اولین گام، ورژن PHP، افزونه‌های PHP، سازگاری و مجوز فایل‌ها را بررسی می‌شوند. بر روی Start Readiness Check کلیک کنید تا این مرحله آغاز شود.

اگر بررسی با موفقیت به پایان برسد، با چنین صفحه‌ای مواجه خواهید شد:

حالا باید جزییات دیتابیسی که قبلا ایجاد کردید را وارد کنید. وارد کردن اطلاعات مربوط به سرور هاست بانک اطلاعاتی، نام کاربری سرور و نام بانک اطلاعاتی، الزامی است. پس از پر کردن این فیلدها به کمک دکمه Next می‌توانید به مرحله بعدی بروید.

در این قسمت باید آدرس فروشگاه و آدرس ادمین را، وارد کنید.

نکته:

فیلد Your Store address باید در حالت پیش فرض بماند، مگر اینکه بخواهید آدرس فروشگاه را تغییر دهید.

تنظیمات فروشگاه

در این قسمت می‌توانید محدوده زمانی، واحد پول و زبان سیستم را انتخاب کنید.

حالا یک حساب ادمین باز ‌کنید.

و  روی Install now کلیک کنید.

پس از  نصب مجنتو پیام زیر را خواهید دید.

برای ورود به پنل ادمین ، بر روی launch magento admin کلیک کنید. حالا نام کاربری و رمز عبور را وارد کرده و Sign in را بزنید.

نصب افزونه در magento

اکنون که موفق به مجنتو روی هاست شده‌اید به راحتی می‌توانید با نصب افزونه به امکانات این سیستم مدیریت محتوا افزوده و آن را از حالت پیشفرض خارج کنید. خوشبختانه نصب افزونه در magento بدون دانش برنامه‌نویسی امکان پذیر است. بهترین روش نصب افزونه در مجنتو، استفاده از کلاینت FTP است.

بیشتر بخوانید:

FTP چیست ؟ معرفی بهترین نرم افزاری های FTP


سخن پایانی

انتخاب سیستم مدیریت محتوا مناسب برای فروشگاه آنلاین به عهده شماست می‌توانید وب‌سایت خود را بر پایه وردپرس یا مجنتو بنا کنید اما پیشنهاد می‌کنیم اگر صاحب فروشگاه اینترنتی بزرگی هستید استفاده از مجنتو را در اولویت کاری خود قرار دهید.

امیدواریم با خواندن این مقاله نحوه نصب مجنتو در هاست سی پنل را فرا گرفته باشید در صورتی که سوالی در این زمینه دارید از طریق قسمت نظرات می‌توانید آن را با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید:

برای راه اندازی یک سایت فروشگاهی چقدر باید هزینه کنیم ؟



 

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا