آموزش

آموزش اضافه کردن فرمت mp4 به بیگ بلو باتن

اگر تا به حال با نرم‌افزار بیگ بلو باتن کار کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که ویدیوهای ضبط شده با فرمت WebM ذخیره می‌شوند. بعضی از دستگاه‌ها قابلیت اجرای این فرمت را ندارند و بنابراین پخش ویدیوها با مشکل مواجه می‌شود. راه‌حل این است که ویدیوها با فرمتی دخیره شوند که همه دستگاه‌ها قابلیت اجرا آن‌ها را داشته باشند. فرمت mp4 در این مورد مناسب‌ترین گزینه به شمار می‌رود. در این مقاله آموزش تبدیل فرمت ویدیوها به mp4 را با شما به اشتراک می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

ضبط کلاس

اقدامات لازم جهت ضبط ویدیوی کلاس آنلاین:

  • مطابق تصویر گزینه “شروع ضبط” را انتخاب کنید.
  • در ادامه “بله” را بزنید تا تایمر در بالای صفحه شروع به کار کند. این تایمر نشان‌دهنده مدت زمان گذشته از شروع ضبط جلسه است.
  • در پایان کلاس هم برای متوقف کردن ضبط باید مجددا روی همین دکمه کلیک کنید.

ضبط کلاس بیگ بلو باتن

مشاهده ویدیو‌های ضبط شده

گرین لایت یکی از محیط‌های کاربری نرم افزار BBB است. پس از اتمام جلسه در صفحه اصلی گرین‌لایت می‌توانید کلاس مورد نظرتان را انتخاب کرده و در “بخش موارد ضبط شده اتاق” لیست تمامی جلسات ضبط شده را به همراه تاریخ آن ها مشاهده کنید.

نکته مهم این است که به محض پایان کلاس، ویدیو وبینار در لیست نمایش داده نخواهد شد. زمان کلاس و حجم ویدیو ضبط شده تعیین می‌کنند که چه مدتی طول می‌کشد تا تمامی اطلاعات گردآوری شوند و در دسترس قرار بگیرند که بین چند دقیقه تا چند ساعت متغیر است.

پس از اضافه شدن ویدیو با کلیک بر روی گزینه “ارائه” امکان مشاهده وبینار به صورت آنلاین را دارید. اگر می‌خواهید فقط خودتان به ویدیوها دسترسی داشته باشید باید حالت نمایش را روی “لیست نشده” تنظیم کنید.

ضبط کلاس بیگ بلو باتن

بیشتر بخوانید: ایجاد کلاس جدید در بیگ بلو باتن

اضافه کردن فرمت mp4 به بیگ بلو باتن

همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم در سرویس بیگ بلو باتن شما می‌توانید فایل وبینار های ضبط شده را بجای فرمت WebM با فرمت mp4 دانلود کنید.

برای این کار، ابتدا با root در سرور لاگین می کنیم و سپس فایل زیر را تغییر داده و # را از mp4 حذف و سپس فایل را سیو می کنیم.

nano /usr/local/bigbluebutton/core/scripts/presentation.yml

*uncommented – mp4

-save

فایل نهایی باید به شکل زیر باشد:

سپس سرویس BBB را یک مرتبه ریستارت می کنیم:

bbb-conf –restart

سخن پایانی

امیدواریم این آموزش ساده و کاربردی، پاسخی برای سوالات شما در زمینه نحوه دانلود ویدیوهای بیگ بلو باتن با فرمت mp4 باشد اما چنانچه هنوز در دریافت ویدیوها به فرمت مناسب مشکل دارید، آن را در قسمت نظرات بیان کنید تا پاسخگوی شما باشیم.

 

 

 

نمایش بیشتر

الهه براتی

هر احساسی داشته باشم، عشق به نویسندگی در من ثابت است. دوست دارم هرچه که می‌بینم ترسیم کنم؛ حال می‌خواهد به زبان کلمات باشد یا به زبان تصویر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا