آموزشکسب و کار اینترنتی

چطور یک حساب PayPal بسازیم ؟

برای خرید و فروش در سطح بین‌الملل، بدون شک به یک حساب PayPal نیاز خواهید داشت. چرا که شهرت جهانی این سامانه، آن را به معتبرترین کیف پول الکترونیکی تبدیل کرده است.

به کمک پی‌پال می‌توانید به راحتی خرید و فروش اینترنتی انجام دهید چرا که این سامانه با قابلیت‌های ویژه‌ای که دارد در نقش یک لایه امنیتی عمل کرده و اطلاعات مالی را شما محفوظ نگه می‌دارد.

مزیت بعدی هم این است که به‌لطف آن می‌توانید بدون وارد کردن شماره‌ی کارت بانکی خود و تنها با به خاطر سپردن اطلاعات لاگین در حساب پی پال می‌توانید خرید کنید.

جالب است بدانید این سرویس پس از ویزا، مسترکارت، امریکن اکسپرس و دیسکاور پنجمین سرویس محبوب پرداخت ارزی در در سراسر جهان به حساب می‌آید.

آموزش ساخت حساب PayPal

ساخت اکانت در این سامانه رایگان است و برای اکثر خریدها و معاملات شخصی احتیاجی به پرداخت کارمزد نیست اما در معاملاتی که نیاز به تبدیل ارز در آن‌ها وجود داشته باشد، پی‌پال 3 تا 4 درصد کارمزد دریافت می‌کند.

نکته بسیار مهم این است که ایرانیان در حالت معمول امکان ساخت اکانت پی‌پال ندارند. ما پیش‌تر در مقاله کاربران ایرانی چطور باید به پی پال خود متصل شوند؟ به طور کامل در مورد روش‌های از بین بردن محدودیت‌هایی که در این زمینه وجود دارد، صحبت‌ کرده‌ایم. بنابراین در صورتی که در ایران زندگی می‌کنید، حتما مقاله فوق را مطالعه فرمایید.

اما به طور کلی برای ساخت حساب PayPal از 2 طریق وب‌سایت و اپلیکیشن می‌توانید اقدام کنید. مراحل انجام هم در هر 2 روش یکسان است:

ابتدا باید از طریق لینک زیر وارد سایت paypal.com شوید یا اپلیکیشن پی پال را ازطریق گوگل پلی و اپ استور دانلود کنید.

برای ورود به پی پال کلیک کنید

سپس روی گزینه‌ی آبی‌رنگ Sign Up for Free یا Sign Up در گوشه سمت راست کلیک کنید.

ثبت‌نام در PayPal

یکی از گزینه‌های اکانت شخصی یا بیزنسی را انتخاب کنید. در مقاله‌ای که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، می‌توانید در مورد این گزینه‌ها بیشتر بخوانید.

ثبت‌نام در PayPal

در ادامه هم باید نام، ایمیل و رمز عبور و آدرس و شماره‌تلفن را وارد کنید؛ اما از آن‌جایی که کاربران ایرانی حق استفاده از اطلاعات مربوط به کشور ایران را ندارند، در این قسمت با چالش‌هایی روبرو خواهید شد. در ادامه به معرفی راه‌حل‌ها خواهیم پرداخت.

ساخت حساب PayPal بدون شماره

گفتیم که برای ساخت اکانت به شماره احتیاج داریم. می‌توانیم با خرید یک شماره مجازی این مشکل را حل کنیم. فقط کافی است یک جستجوی ساده در اینترنت انجام دهید و معتبرترین شرکت در زمینه را انتخاب کنید.

اگر نمی‌خواهید هزینه‌ای پرداخت می‌کنید می‌توانید به طور موقت از شماره‌هایی که وب‌سایت Temp Number ارائه می‌دهد، استفاده کنید. اما این روش به هیچ وجه مورد تایید نمی‌باشد. در هر صورت به کمک لینک زیر می‌توانید به این وب‌سایت دسترسی داشته باشید.

برای ورود کلیک کنید

مورد بعدی این است که IP های متعلق به ایران اجازه ثبت‌نام در پی پال ندارند، بنابراین با خرید یک سرور مجازی خارج از ایران به راحتی می‌توانید آی پی خود را تغییر داده و اکانت مورد نظر را ثبت کنید.

وریفای حساب PayPal

اگر می‌خواهید اعتبار حساب خود را بیشتر کنید و امنیت آن را نیز تا حد قابل توجهی بهبود دهید باید اکانت خود را وریفای کنید. این کار نیازمند اتصال اکانت پی پال به حساب بانکی است. مراحل آن هم به ترتیب زیر می‌باشد:

این سامانه ابتدا 2 سپرده‌ی کوچک به حساب بانکی شما ارسال می‌کند که باید آن‌ها را در وب‌سایت پی پال وارد کنید.

پس از آن سوی بخش احراز هویت پی پال با موبایل شما تماس گرفته می‌شود تا صحت اطلاعات را تایید کنید.

دقت کنید که در کشور ما وریفای کردن حساب پی پال ممکن نیست و لازم است از یک سرور مجازی خارج استفاده نمایید. باز هم به 2 طریق می‌توانید این مشکل را حل کنید. در اولین روش می‌توانید از دوستی در خارج از ایران کمک بگیرید تا صحت سنجی اطلاعات را به درستی انجام دهد یا می‌توانید با یک جستجوی ساده شرکت‌هایی که در ایران خدمات ثبت اکانت پی پال را انجام می‌دهند، پیدا کنید و از طریق آن‌ها اقدام کنید.

پس از رفع این چالش‌ها می‌توانید ازطریق بخش Summary و سپس Link Your Bank در وب‌سایت رسمی این سرویس، اکانت خود را وریفای کنید.

مسدود شدن حساب کاربری

این شرکت به منظور جلوگیری از کلاهبرداری، اکانت‌های مشکوک را مسدود می‌کند. برای این کار معیارهای مختلفی هم دارد.

اما یکی از اصلی‌ترین آن‌ها، عدم تطابق حساب کاربر با قوانین رگولاتوری است. به عنوان مثال، فروش محصولات ممنوعه منجر به لیمیت یا مسدود شدن حساب می‌شود.

اگر به هر دلیلی این اتفاق برای شما افتاد؛ کافی است به وارد حساب خود شوید و به ترتیب به بخش‌های Notifications و Begin a Limitation Review و Resolve بروید.

سخن پایانی

امیدواریم پس از خواندن این مقاله، روش ساخت حساب PayPal را آموخته باشید. سوالات خود را در قسمت نظرات مطرح کنید تا پاسخگوی شما باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا