خدمات میزبانی وبکسب و کار اینترنتی

راهنمای کامل انتخاب سرور مجازی مناسب در دیتاسنتر های ایرانی و خارجی

سرورهای مجازی امکانات بسیار زیادی را برای صاحبان کسب و کار به ارمغان می‌آورند اما متاسفانه عموم وب‌مستر ها و مدیران وبسایت‌ها در مرحله خرید سرور مجازی همواره با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند. در این بخش از بلاگ هاستیدا، در این مقاله از هاستیدا در مورد راهنمای خرید vps سرور مجازی و نکاتی که باید در هنگام خرید آن رعایت کنیم اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی در واقع سروری با منابع مشخص (رم (RAM) ، سی پی یو (CPU) و هارد (HDD)) می‌باشد که توسط نرم افزارهای مجازی بر روی سرور اختصاصی ایجاد شده است. به بیانی دیگر، سرورهای اختصاصی با استفاده از نرم افزارهای مجازی تبدیل به چندین سرور مجازی مستقل با منابع مشخص شده‌اند.

مهم ترین نکاتی که باید در هنگام خرید سرور مجازی به آن توجه داشت!

موارد بسیار متعددی وجود دارد که در راهنمای خرید vps و هنگام خرید سرور مجازی باید به آن توجه داشته باشید تا بتوانید مناسب‌ترین و ایده‌آل‌ترین سرویس را برای وبسایت خود تهیه کنید. توجه داشته باشید که عدم توجه به این موارد در نهایت می‌تواند باعث کاهش کیفیت سرور مجازی شما شود، به قدری که کیفیت این سرویس از هاست‌های اشتراکی نیز پایین‌تر خواهد بود. بنابراین با توجه به موارد زیر و رعایت آن‌ها می‌توانید یک سرور مجازی مناسب و ایده آل را تهیه کنید.

1- موقعیت مکانی و یا محل قرار گیری سرور

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در راهنمای خرید vps و هنگام خرید سرور مجازی به آن توجه نمود، لوکیشن سرور مجازی است. با توجه به موقعیت میزبانی، امکان تهیه سرور مجازی داخل و یا خارج از ایران برای تمامی کاربران فراهم شده است تا آن‌ها بتوانند در یک دیتاسنتر اروپایی و یا آمریکایی، سرور مجازی خود را اجرا کنند. سرور مجازی ایران ، سرور مجازی آلمان و سرور مجازی فرانسه را می‌توان به عنوان چند نمونه از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین سرورهای داخل و خارج از ایران معرفی نمود.

راهنمای خرید vps

2- بررسی نوع هاردی که در سرور مجازی وجود دارد.

یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید در راهنمای خرید vps و هنگام خرید سرور مجازی به آن توجه داشته، بررسی نوع هارد به کار رفته در سرور است. بحث هارد به حدی مهم است که اختلالات و کندی موجود در سرور مجازی در اکثر مواقع برعهده انتخاب نامناسب هارد در نظر گرفته می‌شود.

3- بررسی قیمت و تاثیرات آن بر سرور مجازی

قیمت یکی از فاکتورهای بسیار مهم و تاثیرگذار در روند خرید مشتری است. سرویس دهندگان متعددی در سطح وب وجود دارند که قیمت‌های متنوعی برای سرورهای مجازی خود در نظر گرفته‌اند که برخی از آن‌ها قیمتی پایین‌تر و برخی دیگر دارای قیمتی بالاتر از حد معمول هستند. از این رو حتما سعی کنید تحقیقات خود را در زمینه سرور مجازی و خدماتی که شرکت میزبانی وب در اختیارتان قرار می‌دهد، کامل کنید.

4- بررسی خدمات پشتیبانی شرکت میزبانی وب

در برخی از مواقع نیاز است تا با استفاده از راهنمایی‌های پشتیبانان شرکت میزبانی وب، اختلالات و مشکلاتی که برای سرور مجازی شما به وجود آمده است را مطرح کنید. در این صورت زمان پاسخگویی و نحوه انجام آن تاثیر بسیار زیادی بر روی روند انجام فعالیت شما خواهد داشت. بنابراین همواره سعی کنید از خدمات مناسب و ایده آل شرکت میزبانی در حوزه پشتیبانی کاملا مطمئن شوید.

5- مانیتورینگ سرور

یکی از اقداماتی که شرکت میزبانی وب باید در اختیار شما قرار بدهد، مانیتورینگ سرور وبسایت شما است. در واقع هنگامی که شما سرور مجازی ای را تهیه می‌کنید، با نصب انواع سرویس‌ها و نرم افزارهای لازم در واقع شما یک سرور کاملا اختصاصی در اختیار دارید.
موضوع بسیار مهمی است که سرور مجازی شما در طول سال و در طول شبانه روز بدون قطعی و به صورت 24 ساعته در اختیار کاربران شما قرار داشته باشد. بدون شک بروز هرگونه خطا، اختلال و… می‌تواند باعث بروز مشکلات زیادی در اجرای نرم افزارها و همچنین وبسایت شما داشته باشد.
بنابراین شرکت ارائه دهنده سرور مجازی، با ارائه سرویس مانیتورینگ می‌تواند تمامی این اختلالات و خطاها را به صورت 24 ساعته مانیتور کند تا در صورت بروز مشکل بتوان در سریع‌ترین زمان ممکن، مشکلات و اختلالات به وجود آمده را برطرف نمود.

نمایش بیشتر

ارغوان تهرانی

ارغوان تهرانی هستم، حدود ۵ سال است که در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کنم. علاقه زیادی به وب گردی و مطالعه مقالات حوزه IT دارم. در کنار فعالیت‌های تولید محتوا و سئو، علاقه زیادی به یادگیری مباحث هاستینگ دارم و در تلاش خواهم بود تا تجربیات و معلوماتم در این حوزه را با مخاطبین وبلاگ هاستیدا به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا