آموزش

هر آنچه باید در مورد کلاس‌های آنلاین یودمی Udemy بدانید!

افلاطون 400 سال قبل از میلاد مسیح با تاسیس “آکادمی” به عنوان اولین دانشگاه در غرب، سعی کرد چراغ علم را در در این بخش از زمین روشن کند. اما دنیای تدریس این روزها به شدت متحول شده است. دیگر کم‌تر شخصی پیدا می‌شود که فرصت کافی برای حضور در کلاس درس داشته باشد و از محضر استاد بهره ببرد. منعطف بودن زمان تدریس، صرفه جویی در هزینه و زمان و دسترسی به اساتید بین المللی تنها بخشی از مزایای کلاس‌های مجازی است.

در این بین پلتفرم‌های مختلفی مانند یودمی Udemy ، ایدکس edx و کورسرا Coursera فضاهای آموزشی آنلاین فوق‌العاده‌ای برای علاقمندان به یادگیری ایجاد کرده‌اند.

در این نوشتار شما را با یکی از بهترین منابع کلاس‌های آنلاین در سطح بین المللی یعنی یودمی آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی سایت یودمی

در بهار سال 2013 میلادی اولین نسخه این پلتفرم برای کاربران iOS عرضه شد اما دیری نگذشت که نسخه اندورید آن هم وارد بازار شد. امروز یودمی با بیش از 30 میلیون دانشجو و 50،000 مدرس که با 60 زبان مختلف در حال تدریس دوره‌های آنلاین هستند مشغول به فعالیت است. جالب است بدانید این دانشجویان و مدرسان از بیش از 190 کشور جهان آمده‌اند.

دوره‌های این وب سایت برای ارتقا مهارت‌های شغلی بسیار مناسب هستند. در واقع این وب سایت با اتصال دانشجویان در سرتاسر جهان به بهترین مربیان، کمک می‌کند تا به اهداف خود برسند و رویاهای خود را دنبال کنند.

کلاس آنلاین Udemy

یکی از مزایای استفاده از این پلتفرم این است مربیان می توانند از طریق پنل بحث و گفتگو، به صورت آنلاین با کاربران تعامل داشته باشند اما اگر بخواهیم از مزایای Udemy بیشتر با شما صحبت کنیم باید بگوییم که با استفاده از ابزارهای توسعه دوره Udemy، می توان فیلم ها و سخنرانی ها را در قالب پاورپوینت، PDF، فایل های صوتی، ZIP و حتی Live بارگذاری کرد.

در سایت یودمی این قابلیت وجود دارد که بتوانید بر اساس دانش خود به تدریس و آموزش بپردازید. در این سایت پس از پایان دوره مدارک معتبری ارائه می شود که نمی توان گفت که معادل مدارک  دانشگاهی است اما می تواند به عنوان رزومه ، بسیار کارآمد باشد.

آموزش ثبت نام در یودمی

وارد وبسایت یودمی  https://www.udemy.com/ شوید و فرم زیر را پر کنید:

سپس ازاطلاعات زیر را وارد کنید:

به همین سادگی شما یکی از کاربران این آکادمی شده‌اید. به طور خلاصه شما در این پلتفرم می‌توانید هر آموزشی مد نظر دارید را به بهترین شکل و در سطح جهانی پیدا کنید. اگر هنوز هم فکر می‌گنید شرکت در کلاس‌های حضوری بهتر از آنلاین است، پیشنهاد می‌کنیم به مزایایی که شرکت در کلاس‌ مجازی برای شما خواهد داشت بیشتر توجه کنید:

مزایای آموزش آنلاین

انعطاف پذیری در آموزش آنلاین

فناوری به طور مداوم به روزرسانی های جدید و سیستم های سریع را می طلبد و این تنها با آموزش و یادگیری مداوم حاصل می شود. اگر مجبور باشید قبل یا بعد از کار به یک مرکز آموزشی بروید، بعد از مدتی ادامه دوره ها خسته کننده به نظرتان خواهد رسید.

بعضی اوقات رفتن به مرکز آموزش ممکن است آخر هفته های شما را خراب کرده و اوقات فراغت شما را نیز بهم بریزد!

اما دوره های آموزش آنلاین را می توان در هر زمان و هر مکان شرکت کرد، کافی است لپ تاپ یا گوشی خود را به اینترنت متصل کنید. حتی در هنگام استراحت یا خوردن قهوه و نشستن روی کاناپه نیز می توان از آموزش لذت برد و این را مدیون آموزش آنلاین هستیم.

گذراندن دوره های آنلاین به جای تماشای تلویزیون و گوش دادن به فایل های صوتی و تصویری هنگام مسافرت یا در زمان رفت و آمد به محل کار، برخی از راه های استفاده از دوره های آموزش آنلاین است. به همین راحتی انعطاف پذیری در آموزش آنلاین تحول چشمگیری را در عرصه آموزش رقم میزند.

صرفه جویی در زمان و هزینه

یکی از بارزترین مزایای آموزش آنلاین این است که می توانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید. شما می توانید برنامه خود را مدیریت کنید و دوره های آنلاین را در راحت ترین زمان خود، چه در اوایل صبح، چه هر زمان دیگری که آماده هستید شرکت کنید. شما در هزینه های خود نیز صرفه جویی می کنید، زیرا مجبور نیستید هزینه حمل و نقل بپردازید یا زمان زیادی را صرف رفت و آمد کنید.

بیشتر بخوانید:

چگونه بدون دانش کدنویسی وب‌سایت آموزشی بسازیم؟


کمک به حفظ محیط زیست

در روش یادگیری به صورت سنتی و با حضور در مکان آموزش، شما مجبور به تهیه کتاب، چاپ جزوه آموزشی و یادداشت برداری نکات مطرح شده در کلاس و استاد هستید. از طرف دیگر، وقتی صحبت از آموزش آنلاین است علاوه بر عدم نیاز به چاپ جزوه و تهیه کتاب، کتابهای الکترونیکی و یادداشت ها برای همیشه در هارد دیسک ذخیره می شوند.

گواهینامه هرکارآموز به صورت آنلاین صادر می شود که می تواند در سایت های کاریابی، رسانه های اجتماعی و غیره به اشتراک گذاشته شود.

فیلمهای مرجع، مطالب درسی و نمرات امتحانات ذخیره می شوند و می توانند چندین بار و بدون محدودیت مشاهده شوند. دوره های آنلاین بسیار مقرون به صرفه هستند و می توان از آنها به طور کارآمد استفاده کرد. آموزش الکترونیکی همچنین دوستدار محیط زیست است زیرا به آلودگی ناشی از تولید کاغذ کمک نمی کند.

ارتباط مستقیم با گروه های مختلف در آموزش آنلاین

برقراری ارتباط با افراد مختلف و عضویت در انجمن ها و سایت ها و همچنین پیوستن به گروه های مختلف در شبکه های اجتماعی هیچ وقت پایان نمی یابد. افرادی که علایق یکسانی دارند و یا اهداف یادگیری یکسانی دارند به گروه هایی می پیوندند که نظرات و تجربیات خود را باهم به اشتراک می گذارند و سوالات و ایده های نو را مطرح کرده و باهم تبادل نظر می کنند.

با شرکت در این دوره ها هر فرد نگرش بهتری در مورد اینکه کجا و در چه دوره های آموزشی شرکت کند، می یابد. از طرف دیگر، تبادل ارتباط و پرسش و پاسخ در انواع انجمن ها و سایت ها نیز خود گونه ای از آموزش مجازی که جزوی از آموزش آنلاین است، محسوب می شود.

پشتیبانی آنلاین

مدیران سایت های حرفه ای همیشه به دنبال ایجاد انگیزه در کاربران از طریق پاسخگویی به سوالات و پیشنهاد های آن ها از طریق ارسال و دریافت ایمیل به کاربران هستند.

اما اکنون کاربران هر زمانی در صورت بروز مشکل و یا سوال در مورد دوره های آنلاین می توانند نه تنها از طریق ایمیل بلکه از طریق چت های داخل سایت و پاسخگویی آنلاین و یا ارسال پیام در شبکه های اجتماعی با مدیران مجموعه های مختلف ارتباط برقرار کنند.

لذا آموزش آنلاین نیازمند پشتیبانی آنلاین نیز هست. پلتفرم آموزش آسان سمینار علاوه بر برقراری راه های ارتباطی مختلف از 8 طریق، دارای تیم پشتیبانی 24 ساعته برای رفع مشکلات و سوالات کاربران نیز هست و این همان چیزی است که در آموزش آنلاین لازم و ضروری است.

گزارش پیشرفت کاربران در آموزش آنلاین

نحوه ارزیابی آنلاین کاربران و سنجش میزان درک آن ها از موضوعات مختلف بسیار مهم است بررسی ها نشان می دهد بیشتر ارزیابی های آموزش آنلاین باعث شده است کاربران بدون استرس و فشار در امتحان آنلاین شرکت کنند. زیرا هیچ فضای محیطی که باعث ایجاد استرس و فشار در دانش آموزان و یا دانشجویان شود، وجود ندارد.

در برخی مکان های آموزشی اگر دانش آموزان از نمرات خود راضی نباشند، برخی از ارزیابی ها نیز مجددا مورد بازبینی قرار می گیرند. ارزیابی های آنلاینی که به درستی توجیه و مشخص شده باشد، یک سیستم نمره دهی عادلانه ایجاد می کنند که به کاربران آنلاین کمک خواهند کرد درک خود را از یک موضوع مشخص ارزیابی کنند.

دسترسی آسان در آموزش آنلاین

در دنیایی که به سرعت در حال توسعه است، تقریبا همه چیز به راحتی قابل دسترسی است. کاربران یادداشت ها و فایل های دوره های آنلاین را دانلود کرده و ذخیره می کنند. پشتیبانی آنلاین ، تعامل آنلاین و گفتگو در گروه های مختلف، فیلم های آموزشی با قابلیت پخش مجدد، ارزیابی ها و آزمونهایی که می توانند در هر زمان گرفته شوند، به حرفه ای ها کمک می کند تا بهتر و سریعتر یاد بگیرند.

هرچه دوره های آموزش آنلاین در دسترس عموم باشد، عرصه آموزش نیز روز به روز در حال پیشرفت بوده و دانش و آگاهی سطح جامعه نیز رشد می کند. همچنین دستیابی به اهداف برای متخصصان و صاحب نظران حرفه های آموزش آنلاین نیز آسان تر خواهد بود.

ذخیره اطلاعات در آموزش آنلاین

دوره های آنلاین به کارآموزان کمک می کنند تا اطلاعات را با تصاویر جذاب، فونت های خوانا، فیلم ها و کلیپ های متنوع، انیمیشن ها و…. حفظ کنند و به خاطر بسپارند. بررسی ها نشان می دهد برای توضیح بهتر مفاهیم نمایش اطلاعات به روشهای گفته شده تاثیر مثبتی در ذهن دانش آموزان می گذارد و باعث حفظ اطلاعات در حافظه بلند مدت می شود.

در یک نظرسنجی گروهی ثابت شده است درصد به خاطر سپاری مطالب در آموزش آنلاین به واسطه فیلم و عکس و … بسیار بیشتر از آموزش حضوری و تک محوری توسط مربی است. آموزش حضوری گاهی اوقات می تواند دانش آموزان را مجبور به انحراف از موضوع به دلیل سخنرانی های طولانی مدت کند که این باعث ایجاد تاثیر منفی در ذهن شونده می شود.

بیشتر بخوانید:

ویژگی‌های یک LMS خوب برای موفقیت موسسات آموزشی


سخن پایانی…

افلاطون در سال ۳۸۷ پیش از میلاد «مدرسه علوم، فلسفه و ادبیات» خود را بنام «آکادمی» بنا کرد. مدرسه‌ای مطالعات و تحقیقات در آن فقط محدود به فلسفه محض نبود بلکه به رشته وسیعی از علوم شامل اخترشناسی، ریاضیات، علوم طبیعی و موسیقی می‌پرداخت. ارسطو به مدت ۲۰ سال شاگرد آکادمی و پس از آن در آنجا استاد بود.

امروزه شما این شانس را دارید که به لطف Udemy در منزل خود تحت تعلیم بهترین اساتید جهان قرار بگیرید. نظر شما چیست؟ آیا تاکنون از این پلتفرم استفاده کرده‌اید؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا