خدمات میزبانی وب

بیگ بلو باتن برای چه مصارفی مناسب میباشد ؟

BigBlueButton یک سیستم برای ایجاد کنفرانس در فضای وب بصورت آنلاین است که open source ارائه می‌شود، هدف اصلی پروژه بیگ بلو باتن ایجاد تجربه یادگیری آنلاین با کیفیت بالا برای دانش آموزان است، با استفاده از BigBlueButton می‌توانید صدا، ویدئو و اشتراک گذاری صفحه را فعال کنید همچنین در این سیستم امکان چت نیز وجود دارد.

کاربرد BigBlueButton

  • برگزاری کلاس در تایم غیر اداری / تدریس خصوصی
  • امکان ضبط کلاس ها
  • امکان برقراری ارتباط با شرکت کنندگان از طریق صدا، ویدئو، چت، اشتراک گذاری فایل.
  • استفاد از BigBlueButton مدرسین را قادر می‌سازد تا یک کلاس کامل که شامل : چت تعاملی (عمومی و خصوصی)، آپلود فایل (پاورپوینت، PDF و …)، استفاده از تخته (برای اشتراک گذاری متن، نقاشی و …) ایجاد ایموجی، نظرسنجی و کلاس های جداگانه برای برگزاری جلسات خصوصی ایجاد کند.

بیگ بلو باتن برای چه مصارفی مناسب میباشد ؟

جلسات در BigBlueButton

با خرید سرور بیگ بلو باتن می‌توانید کلاس ها و جلسات خود را در محیط بیگ بلو باتن ایجاد کنید، BigBlueButton از یک کلاینت HTML5 استفاده می‌کند، به همین دلیل هنگام استفاده از این سیستم آموزشی نیازی به نصب نرم افزار یا دانلود پلاگین نخواهید داشت. با کلیک بر روی لینک مورد نظر می‌توانید در دسکتاپ، لپ تاپ، کروم بوک و دستگاه های تلفن همراه (iOS 11 و بالاتر و اندروید 6.0 و بالاتر) وارد کلاس شوید و در جلسات شرکت کنید.

BigBlueButton را می‌توان با سیستم مدیریت یادگیری (LMS) ادغام کرد، برای Moodle، Instructure (Canvas)، Schoology، MoodleCloud و D2L بیگ بلو باتن نقش یک کلاس مجازی داخلی را ایفا می‌کند.

در یک جلسه در حال اجرا در سیستم BigBlueButton کاربران به عنوان بیننده، ارائه دهنده یا ناظر ایفای نقش می‌کنند:

  • بیننده (معمولا دانش آموز): می‌تواند چت کند، صدا و تصویر را به اشتراک بگذارد یا دریافت کند، به نظرسنجی ها پاسخ دهد، و یک ایموجی “مانند بالا بردن دست” ارسال کند، در صورت فعال کردن دسترسی توسط ناظر، یک بیننده می‌تواند از وایت برد استفاده کند، با همه‌ی این دسترسی ها یک بیننده هیچ کنترلی بر جلسه نخواهد داشت.
  • ناظر (معمولا مدرس): تمام قابلیت های یک بیننده را دارد علاوه بر آن این توانایی را دارد که دسترسی بینندگان را محدود کند، اجازه ندهد بیننده چت کند، و نقش ارائه دهنده را به بیننده اختصاص دهد. یک جلسه می‌تواند چندین مدیر داشته باشد، همچنین می‌تواند کلاس را ضبط کند یا به جلسه خاتمه دهد.
  • ارائه دهنده (دانش آموز یا مدرس): منطقه ارائه را کنترل می‌کند، به همین دلیل او می‌تواند اسلایدها را آپلود کند، اسلاید فعلی را با ابزار هایی که در وایت برد وجود دارد کنترل کند، نظرسنجی را شروع کند و صفحه نمایش خود را برای همه به اشتراک بگذارد، فقط یک نفر در یک زمان می‌تواند ارائه دهنده باشد.

BigBlueButton یک سیستم برای ایجاد کلاس ها و جلسات آنلاین است تا با استفاده از آن تجربه برگزاری کلاس با کیفیت بالا را داشته باشید، این سیستم نیازی به نصب نرم افزار یا پلاگین ندارد و از یک کلاینت HTML5 استفاده می‌کند. این سیستم برای برگزاری تمامی جلسات آنلاین از جمله وبینار، کلاس های خصوصی، کلاس های عمومی و … کاربرد دارد و می‌توانید در آن صدا، تصویر، فایل ها، و … را به اشتراک بگذارید و در محیط بیگ بلو باتن چت کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا