آموزشاینترنت و شبکه

SafeSearch گوگل چیست و چطور آن را فعال و غیر فعال کنیم ؟

SafeSearch یکی از قابلیت های موتور جستجو گوگل میباشد که در صورت فعال کردن آن گوگل از نمایش نتایجی که شامل محتوا خشونت بار و غیر اخلاقی هستند جلوگیری میکند. از این قابلیت میتوانیم در سیستم ها و تلفن های هوشمند کودکان استفاده کنیم تا نتوانند محتوا غیر مناسب رده سنی خود را در گوگل جستجو و مشاهده نمایند که از این حیث این قابلیت بسیار کاربردی و اصولی ای است. همچنین ادمین سازمان ها و آموزشگاه ها میتوانند با استفاده از این تنظیمات دسترسی جستجو تمامی سیستم ها را محدود سازند.

 

چطور SafeSearch را فعال کنیم ؟

در ابتدا شما میتوانید مانند تصویر زیر با تایپ عبارت SafeSearch در موتور جستجو گوگل وضعیت جستجو امن را بررسی نمایید :

SafeSearch

نتیجه این جستجو به صورت زیر نمایش داده خواهد شد که در آن مشاهده خواهید کرد که وضعیت Safe Search گوگل شما بر روی On قرار دارد یا Off :

Your SafeSearch settings

همانطور که مشاهده مینمایید وضعیت SafeSearch بر روی off قرار دارد. حال برای فعال کردن این قابلیت میتوانید بر روی گزینه Manage your SafeSearch settings کلیک نمایید و در صفحه نمایش داده شده مطابق تصویر زیر وضعیت را بر روی On قرار دهید :

Explict results filter

مطابق تصویر بالا حالت جستجو امن مروگر فعال شده است و اگر این بار مجددا کلمه SafeSearch را در گوگل تایپ نمایید نتیجه زیر را مشاهده خواهید کرد :

SafeSearch Status

همان طور که مشاهده میفرمایید شما موفق شدید وضعیت جستجو امن را از Off به On تغییر دهید. همچنین شما میتوانید از طریق منوی Settings مرورگر گوگل کروم وارد منوی Search Setting شوید و وضعیت این قابلیت را مدیریت نمایید.

 

چرا نمیتوانم SafeSearch را غیر فعال کنم ؟

اگر با تایپ عبارت SafeSearch در گوگل با تصویر زیر مواجه شدید و گزینه Manage your SafeSearch settings غیر فعال بود به این معنا میباشد که حالت جستجو امن بر روی IP اینترنت شما از سمت سرویس دهنده اینترنت یا مدیر شبکه فعال شده است و از سمت شما امکان غیر فعال کردن و مدیریت آن  امکان پذیر نخواهد بود، چون این موضوع از سطح دسترسی بالاتری نسبت به سیستم شما مدیریت شده است. در تصویر زیر هم به این نکته اشاره شده است که : Your SafeSearch settings are locked by an account admin or network

Your SafeSearch settings are locked by an account admin or network

امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد. همچنین خوشحال میشویم اگر شما هم تجربه ای در مورد حالت امن موتور جستجو گوگل دارید آن را از طریق ارسال نظر در همین پست وبلاگ هاستیدا برای ما ارسال نمایید.

 

نمایش بیشتر

صبا رشیدی

سلام، من صبا رشیدی هستم. حدودا ۸ سال هستش در زمینه تولید محتوا و سئو فعالیت میکنم و در حال حاضر به عنوان سرپرست واحد تولید محتوا شرکت هاستیدا مشغول به کار هستم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. برای من که از دیروز روی همه سیستم ها و اینترنت ها safesearch فعال شده و غیر فعال هم نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا