آموزش های وردپرس

معرفی 6 افزونه‌‌ جانبی ووکامرس فارسی

با خواندن این مقاله می‌آموزید که برای شروع کار سایت فروشگاهی‌تان کدام پلاگین‌ها را نیاز دارید و کدام پلاگین‌ها را نیازی نیست در لیست خود داشته باشید. اما پیش از هر چیز باید بگوییم که نصب غیرضروری پلاگین‌ها حتی در صورت حذف نصب آن‌ها باعث کندی سایت می‌شود و بعدها نیاز به بهینه‌سازی پیدا می کنید. بنابراین اگر به ویژگی‌هایی که درباره‌ی هریک از افزونه‌ها با شما به اشتراک می‌گذاریم نیازی ندارید، آن‌ها را نصب نکنید.

با توجه به فارسی بودن وب‌سایت فروشگاهی ما، استفاده از افزونه‌های ایرانی بسیار کارآمدتر و مناسب‌تر از نمونه‌های خارجی است. به عنوان نمونه پلاگین پست ایران برای سایت‌های فروشگاهی کاملاً کاربردی‌تر از سایر ابزارهای حمل و نقل بین المللی ووکامرسی است همچنین افرونه‌های درگاه پرداخت برای فروشگاه اینترنتی ایرانی ضروری‌تر هستند. در لیست پیش‌رو، فهرستی از بهترین افزونه‌های  WooCommerce که با وردپرس فارسی سازگار هستند را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

 بهترین افزونه درگاه پرداخت ووکامرس

برای انتخاب بهترین افزونه درگاه پرداخت باید به 3 نکته توجه داشته باشید. اول از همه باید این نکته را مدنظر قرار دهید که پلاگین انتخابی شما باید با منطقه جغرافیایی شما بیشترین مطابقت را داشته باشد. با توجه به اینکه عموم مخاطبین این مقاله سایت‌های فارسی زبان را مدیریت می‌کنند، ما هم ابزارهای ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم.

دومین نکته این است که باید به میزان کارمزد دریافتی این ابزارها از فروش‌های شما توجه کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب بهتر تمامی سرویس‌دهندگان را بررسی کنید و آخرین نکته این است که ارائه دهنده‌ی افزونه‌ی درگاه پرداخت ووکامرس باید برند معتبر و شناخته شده‌ای باشد زیرا اورجینال بودن و البته ترجمه‌ی مناسب آن‌ها برای سایت شما ضروری است. برخی از ابزارهای معتبر عبارتند از:

افزونه درگاه پرداخت آپ

این افزونه کاربردی قابلیت سفارشی سازی پرداخت‌های موفق و ناموفق را دارد. با “آپ” می‌توانید پیش فاکتور تنظیم کنید و مقادیر پرداخت را به صورت ریال یا تومان قرار دهید. ضمنا امکان نمایش شماره کارت پرداختی در جزییات سفارش کاربران با این افزونه وجود دارد. با توجه به به این که «آپ» سرویس با سابقه‌ای است، می‌توانید به امنیت پرداخت مشتریان خود مطمئن باشید. به‌روزرسانی‌های مرتب، استفاده از REST API و سازگاری با سایر ابزارهای مالی فروشگاهی از مزایای دیگر این درگاه است.

افزونه درگاه پرداخت بانک پارسیان

تنظیمات ساده و کاربر پسندی‌ این افزونه ویژگی‌های مهمی به شمار می‌روند همچنین ثبت شماره کارت خریدار در سفارش بعد از خرید موفق، سفارشی سازی پیام‌ها، زیر مجموعه‌ی بانک پارسیان بودن و حفظ امنیت مشتری، خطایابی دقیق، قابلیت استفاده برای تمام کارت‌های بانکی و….  از دیگر مزایای استفاده از این افزونه هستند.

بیشتر بخوانید: آموزش افزودن محصول در افزونه ووکامرس

 بهترین افزونه درگاه پرداخت ووکامرس

بهترین افزونه های مدیریت محصول در سایت فروشگاهی

سایت فروشگاهی نسبت به سایر وب‌سایت‌ها به افزونه‌های بیش‌تر و سنگین‌تری احتیاج دارد. ارسال فرم‌های مختلف و انجام فرآیندهای پی‌در‌پی هم سرعت بالایی نیاز دارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در هنگام خرید هاست ، حتما به سرعت و منابع توجه کنید.

افزونه WooCommerce Products List Pro

با استفاده از این پلاگین می‌توانید برای نمایش لیست محصولات‌، اطلاعات هر محصول را به صورت جداگانه تنظیم کنید. با این پلاگین می‌شود یک  short code برای لیست محصولات تعیین کرد و لیست را با استفاده از آن نمایش داد.

افزونه WooCommerce Products List Pro

این افزونه به کاربران اجازه می‌دهد لیست خرید درست کنند و مواردی را به لیست اضافه کرده یا از آن کسر کنند.

افزونه کاتالوگ ووکامرس

افزونه YITH WooCommerce Catalog Mode  یکی از بهترین افزونه‌های کاتالوگ محصول در سایت وردپرسی فروشگاهی است. اگر به دنبال گزینه‌ای هستید که با استفاده از آن بتوانید کاتالوگی برای محصولات ایجاد کنید و در دسترس مخاطبان قرار بدهید این پلاگین انتخاب بسیار مناسبی است. خبر خوب‌ این است که سایت‌های معتبری این ابزار را فارسی سازی کرده‌اند و حالا کار با آن ساده‌تر از قبل شده است. البته این شرکت، مجموعه‌ی معتبری است که یک لیست طولانی از افزونه‌های سایت فروشگاهی را ایجاد کرده است. می‌توان گفت که تقریباً برای هریک از ویژگی‌هایی که در فروشگاه آنلاین‌ نیازتان می‌شود افزونه جداگانه‌ای دارد.

افزونه دکان و سیستم چند فروشندگی در WooCommerce

یکی از روش‌های فروش محصولات به صورت اینترنتی، روش market place است. در سیستم شما به عنوان صاحب فروشگاه اینترنتی، محصولات خود را عرضه نمی‌کنید. بلکه در آن، محصولات سایر برندها و فروشنده‌ها را به دلیل در اختیار داشتن پلتفرمی مناسب و شناخته‌شده به فروش می‌رسانید. مثل کاری که دیجی کالا هم انجام می‌دهد. از شناخته‌شده‌ترین پلاگین‌های کاربردی سایت فروشگاهی market place می‌توانیم به “دکان” اشاره کنیم. دکان به شما امکان مدیریت کامل سیستم چند فروشندگی را می‌دهد و می‌توانید فعالیت فروشندگان در سایت خود را به خوبی رصد کنید همچنین امکان صدور فاکتور و پیش فاکتور را هم برای شما فراهم می‌کند.

افزونه دکان و سیستم چند فروشندگی در WooCommerce

کاربردی ترین افزونه حسابداری WooCommerce

حسابداری و رسیدگی به فاکتورهای رسمی، گزارش‌گیری، ثبت فیش‌های پرداختی درگاه‌ پرداخت و مواردی شبیه به این از موارد حیاتی برای یک کسب و کار اینترنتی به حساب می‌آیند. پلاگین حسابداری کاربردی “مجیکسل” که با دکان هم سازگاری خوبی دارد به شما این امکان را می‌دهد که استفاده از آن، فاکتورهای دکان را به فاکتورهای رسمی و قابل ارائه‌ای تبدیل و به سازمان‌های مالیاتی کشور ارائه دهید. همچنین مواردی مثل حق‌العمل، کمیسیون، نرخ ارزش افزوده و … را با این افزونه می‌توانید در اسناد لحاظ کنید. از دیگر پلاگین‌های حسابداری می‌توان به “حساب‌فا” و “نیکان وردپرس” اشاره کرد.

سخن پایانی

در این مقاله با ضروری‌ترین پلاگین های ووکامرسی آشنا شدیم و تعدادی از افزونه‌های سایت فروشگاهی را بررسی کردیم. اگر هنوز سوالی درباره‌ي هریک از موارد بیان شده یا به طورکلی درباره‌ی این موضوع در ذهن دارید می‌توانید از ما بپرسید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم.

 

 

 

نمایش بیشتر

الهه براتی

هر احساسی داشته باشم، عشق به نویسندگی در من ثابت است. دوست دارم هرچه که می‌بینم ترسیم کنم؛ حال می‌خواهد به زبان کلمات باشد یا به زبان تصویر.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا