آموزش های وردپرسبرنامه نویسی و طراحی سایتسرویس ها و خدمات

آموزش نصب وردپرس روی ساب فولدر در سی پنل و دایرکت ادمین

وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا در دنیاست و بسیاری از وب سایت هایی که می بایست در زمینه بلاگری، فروشگاهی، خبری و … ساخته شوند از این سیستم استفاده می کنند. در این مقاله به آموزش نصب وردپرس در ساب فولدر سی پنل و دایرکت ادمین می پردازیم.

ابتدا باید بدانید که ساب فولدر یک پوشه است که به صورت فرعی در فولدر اصلی یک وب سایت قرار می گیرد. به عبارت دیگر، اگر وب سایت شما در دامنه example.com قرار دارد، می توانید یک ساب فولدر دیگر بنام blog ایجاد کنید که وردپرس در آن نصب شود. اما نصب وردپرس در ساب فولدر مقایسه با نصب آن در ریشه دامنه، کمی پیچیده تر است. در ادامه به آموزش نصب وردپرس در ساب فولدر سی پنل و دایرکت ادمین می پردازیم.

آموزش نصب وردپرس روی ساب فولدر  در دایرکت ادمین

نصب وردپرس یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که تمام کسب و کارهای اینترنتی و حتی بسیاری از وبسایت‌های شخصی با آن مواجه هستند. با این حال، مخصوصا برای کسب و کارهای کوچکتر، نصب وردپرس در ساب فولدر، یعنی یک پوشه اضافی در دایرکتوری ریشه، که نام آن به طور معمول wp می‌باشد، می‌تواند بهترین راه برای ایجاد وبسایت جدید باشد. در اینجا، با نحوه نصب وردپرس در ساب فولدر از طریق دایرکت ادمین آشنا خواهید شد.

برای نصب وردپرس روی ساب فولدر در دایرکت ادمین، به ترتیب زیر عمل کنید:

1- داخل پوشه public_html یا نام دلخواه خود یک پوشه جدید با نام علامت “/” ایجاد کنید.

2- وارد دایرکت ادمین سایت خود شوید (نام سایت + ‘/wp-admin’).

3- وارد منوی ‘Tools’ شده و بعد از آن بر روی ‘Site Migration’ کلیک کنید.

4- برای شروع مهاجرت سایت، داخل قسمت ‘Migrate’، صفحه جدیدی با نام ‘Copy Database’ باز می‌شود.

5- پس از قرار دادن اطلاعات ftp و mysql، بر روی ‘Copy’ کلیک کنید.

6- سپس، مبادله پوشه های محتوایی انتقال داده شده توسط ‘Site Migration’، انجام خواهد شد و وردپرس شما در ساب فولدر نصب خواهد شد.

توجه داشته باشید که باید بعد از این کار، بایستی نام فایل و لینک های سایت خود را در wp-config.php ویرایش کنید و اطلاعات دیتابیس را به روز رسانی کنید.

بیشتر بخوانید:


https://hostida.com/blog/how-to-create-a-subdomain-in-direct-admin/

آموزش نصب وردپرس روی ساب فولدر در سی پنل

ابتدا وارد سیستم سی پنل خود شوید.

در محیط سی پنل، روی گزینه “File Manager” کلیک کنید.

سپس، باید پوشه ایجاد کنید که می خواهید وردپرس را در آن نصب کنید. برای این کار روی گزینه “New Folder” که در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید و به پوشه خود یک نام دلخواه دهید. برای مثال، می توانید نام “blog” را برای پوشه خود انتخاب کنید.

حالا، فایل از فایل های وردپرس را از سایت رسمی وردپرس (wordpress.org) دانلود کنید و آن را در دسترس خود قرار دهید.

در این مرحله باید فایل فشرده وردپرس را از حالت فشرده خارج کنید. برای این کار، روی فایل وردپرس کلیک خود را چپ کرده و گزینه “extract” را انتخاب کنید.

حالا، فایل های وردپرس باید در پوشه جدیدی که در مرحله 3 ایجاد کردید، قرار بگیرند. برای این کار، فایل های وردپرس را به پوشه مورد نظر خود کشیده و رها کنید.

در مرحله بعد، شما باید با استفاده از برنامه phpMyAdmin یک دیتابیس جدید بسازید. برای این کار، به بخش ” MySQL Databases” در سی پنل خود بروید و یک دیتابیس با نام دلخواه خود بسازید.

حالا باید فایل wp-config.php را تغییر دهید. برای این کار، روی فایل wp-config-sample.php کلیک کنید و گزینه “rename” را انتخاب کنید تا نام آن به wp-config.php تغییر پیدا کند. حالا، باید با استفاده از ابزاری مانند notepad++ فایل wp-config.php را باز کنید و اطلاعات دیتابیس خود را وارد کنید. برای مثال، اطلاعاتی مانند نام دیتابیس، نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید.

در این مرحله، باید دستورات ورودی را در دیتابیس جدیدتان اجرا کنید. برای این کار، به phpMyAdmin رفته و با استفاده از بخش “import”، فایل SQL را بارگیری کنید و وارد دیتابیس خود کنید.

حالا، با ورود به آدرس دامنه خود به همراه نام پوشه، مثل http://example.com/blog، شما به صفحه نصب وردپرس راه یافته اید.

در این صفحه، باید اطلاعات مربوط به وب سایت خود را وارد کرده و با تکمیل فرم، وردپرس خود را نصب کن. در پایان نصب، وردپرس در ساب فولدر شما نصب شده است.

بیشتر بخوانید:


https://hostida.com/blog/create-subdomain-on-cpanel/

مزایای نصب وردپرس روی ساب فولدر

با نصب وردپرس روی ساب فولدر می‌توانید چندین سایت وردپرسی مستقل روی یک هاست و با استفاده از یک دامنه داشته باشید. به عبارت دیگر، برای راه اندازی چند وب‌سایت وردپرسی، نیازی به خرید هاست و دامنه جدید ندارید و این امر هزینه‌های شما را بسیار کاهش خواهد داد.

فرض کنید شما یک طراح سایت هستید و مشتریانی دارید که فقط می‌خواهید برای آن‌ها یک وب‌سایت راه اندازی کنید. در چنین شرایطی می‌توانید به خیال راحت از ساب فولدر استفاده کنید.

مزیت دوم این است که به کمک ساب فولدر می‌توانید اطلاعاتی را به صورت تستی در سایت خود تغییر دهید. به عبارت دیگر می‌توانید اطلاعات موجود در دامنه اصلی وب‌سایت را در ساب فولدر کپی کرده و تغییرات مورد نظر را روی ساب فولدر انجام دهید.

و اما آخرین و مهم‌ترین مزیت مربوط به سئو وبسایت است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید سئو وب‌سایت اصلی خود را بهبود دهید. با راه اندازی روی ساب دامنه (subdomain)، گوگل آن را به عنوان یک دامنه جدید تشخیص می‌دهد و تاثیری روی سئو سایت اصلی نخواهد داشت. اما اگر وردپرس را به صورت مجزا روی یک ساب فولدر راه اندازی کنید، می‌توانید از آن برای تقویت سئو وب‌سایت اصلی کمک بگیرید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا