آموزشرمز ارز

ترید چیست و انجام دادن Trade نیاز به چه دانشی دارد؟

شما هم تا به حال واژه‌ ترید را شنیده‌اید اما معنای واژه‌ Trade چیست و در چه زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ ترید در واقع یک کلمه انگلیسی به معنای “داد و ستد” است که به زبان دیگر “تجارت” نیز می‌توان آن را نامید. امروزه‌ ترید بیت‌کوین یا ترید ارزهای دیجیتال بازار داغی دارد و همه به نوعی با آن آشنا هستند. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که‌ ترید مارکتینگ چیست و چطور می‌توان آن را انجام داد، پس با ما همراه باشید.

ترید بیت‌کوین چیست؟

ترید بیت‌کوین به این معنی است که بیت‌کوین را در زمانی که این ارز قیمت پایینی دارد بخرید و آن را هنگامی‌که قیمتش بالا رفته است بفروشید. برخلاف سرمایه گذاری، که به معنای نگه داشتن بیت‌کوین در بازه زمانی طولانی مدت است، ترید بیت‌کوین با تلاش برای پیش بینی قیمت‌ها به وسیله مطالعه صنعت به طور کلی و نمودارهای قیمت به طور خاص انجام می‌شود.

دو روش اصلی وجود دارد که مردم برای تجزیه و تحلیل قیمت بیت‌کوین از آن استفاده می‌کنند ، تجزیه و تحلیل اساسی و تجزیه و تحلیل فنی. قبل از این که درترید مهارت کافی کسب کنید، باید بدانید که‌ ترید بیت‌کوین موفق به زمان، هزینه و تلاش زیادی نیاز دارد.

روش‌های ترید مارکتینگ

در حالی که همه معامله‌گران سود بیشتر را می‌خواهند، اما روش‌های مختلفی را برای بدست آوردن آن انجام می‌دهند. بیایید چند نمونه از انواع معاملات رایج را مرور کنیم و شما با توجه به علاقه خود می‌توانید هر یک را انتخاب کنید:

  • ترید یا خرید و فروش روزانه

این روش شامل انجام معاملات متعدد در طول روز و تلاش برای سود بردن از نوسانات کوتاه مدت قیمت است. معامله‌گران روزانه وقت زیادی را به خیره شدن به صفحه‌های رایانه می‌گذرانند و آنها معمولاً در پایان هر روز تمام معاملات خود را می‌بندند. در این روش شما باید وقت زیادی را بگذارید و هر لحظه نوسانات قیمت را چک کنید. با این حال در انتهای روز تمامی‌ سهام خود را می‌فروشید و پرونده آن را می‌بندید. این روش یکی از متودهای مورد علاقه تریدرهای حرفه‌ای است، با این که سود حاصل کم خواهد بود اما ریسک خطر نیز در این معاملات بسیار کم است.

  • اسکالپر یا خرید و فروش فوری

این استراتژی تجارت روزانه اخیراً در حال محبوبیت است. Trade فوری تلاش می‌کند تا با تغییرات اندک قیمت، سود قابل توجهی کسب کند.  ترید فوری بر معاملات بسیار کوتاه مدت تمرکز دارد و بر اساس این ایده است که کسب سود ناچیز به طور مکرر خطرات را محدود می‌کند و مزایایی را برای معامله‌گران ایجاد می‌کند. اسکالپرها می‌توانند ده‌ها ، یا حتی صدها تجارت در یک روز انجام دهند. اما با این حال این نوع ترید به دلیل این که با نوسانات کوچک ارز دیجیتال سر و کار دارد، در نتیجه اگر دچار ضرر شود، این ضرر کوچک و کوتاه مدت است.

  • خرید و فروش نوسانی

این نوع تجارت سعی دارد تا از “نوسان” طبیعی چرخه قیمت بهره ببرد. معامله‌گران نوسان سعی می‌کنند آغاز یک حرکت خاص قیمت را تشخیص دهند و سپس وارد معامله شوند. آن‌ها تا زمانی که جنبش از بین برود، خود را حفظ می‌کنند و سود را می‌برند.

معامله‌گران نوسانی سعی می‌کنند بدون نظارت دائمی‌ بر صفحه رایانه خود، تصویر کلی نوسان را ببینند. به عنوان مثال، معامله‌گران نوسان می‌توانند موقعیت معاملاتی را باز کرده و آن را برای هفته‌ها یا حتی ماهها باز نگه دارند تا به نتیجه دلخواه برسند.

Trade

نکته‌های مهم درترید بیت‌کوین

نکات اصلی Trade که همه افراد تازه وارد باید بدانند و سپس هنگام ترید مورد استفاده قرار دهند به شرح ذیل است:

  1. از سهام کوچک شروع کنید

افراد مبتدی باید با سهم‌های کوچک کار خود را آغاز کنند. آن‌ها به جای این که تمام پول را در معاملات بگذارند، ابتدا باید سرمایه‌گذاری اندکی انجام دهند و سپس پس از کسب نتایج مثبت، با سهم‌های بزرگتر تجارت کنند. در ابتدای کار اصول اولیه را بیاموزند و سپس برای کسب درآمد بیشتر تصمیمات بهتری بگیرند.

  1. به تصمیمات دیگران اعتماد نکنید

یکی از بهترین و موفق‌ترین نکات برای مبتدیان این است که همیشه به تصمیمات خود پایبند باشند. به جای گوش دادن به صحبت‌های دیگران یا اعتماد به تصمیم هرکسی، برای شما بسیار مهم است که پای تصمیم اصلی خود بمانید.

  1. یک سبک یا استراتژی مناسب تجارت را انتخاب کنید

باید بدانید که معامله با یک روش مشخص هنگام ترید بیت‌کوین مهم است. انواع مختلفی از سبک‌ها و استراتژی‌های تجاری وجود دارد که در میان آنها باید روشی را انتخاب کنید که سود بیشتری برای شما داشته باشد.

  1. یک کیف پول امن انتخاب کنید

بهترین نکته برای مبتدیان انتخاب کیف پول مطمئن است که امنیت و ویژگی‌های بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد. از آنجا که انواع مختلف کیف پول به صورت نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری وجود دارد، می‌توان هر یک را بسته به نیاز تهیه کرد و با استفاده از سرور مجازی ترید که توسط VPS فرانسه ارائه میشود، در محیطی امن و با IP ثابت به فعالیت در حوزه Trade رمز ارز ها بپردازید. لازم به ذکر است سرور مجازی ارائه شده جهت این امر تمامی موارد امنیتی مورد نیاز شما را در بر خواهد داشت.

  1. قبل از تصمیم گیری، تجزیه و تحلیل مناسب انجام دهید

معامله‌گران جدید باید بدانند که اگر می‌خواهند سود کلانی کسب کنند، بهترین راه برای آنها انجام یک تحلیل فنی یا بنیادی مناسب است. همچنین مبتدیان باید قبل از شروع تجارت با متخصصان این زمینه مشاوره داشته باشند.

کلام آخر…

اگر به تازگی قصد انجام ترید ارز های دیجیتال را دارید به شما پیشنهاد میکنیم حتما با کسب اطلاعات کافی و گذراندن دوره های آموزشی معتبر این کار را انجام دهید تا سرمایه خود را از دست ندهید. همچنین اگر از علاقه مندان به بازار فارکس هستید پیشنهاد میکنیم مقالات چطور یک سرور مجازی فارکس داشته باشیم و دانلود MetaTrader را در ویلاگ هاستیدا مشاهده نمایید.

نمایش بیشتر

صبا رشیدی

سلام، من صبا رشیدی هستم. حدودا ۸ سال هستش در زمینه تولید محتوا و سئو فعالیت میکنم و در حال حاضر به عنوان سرپرست واحد تولید محتوا شرکت هاستیدا مشغول به کار هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا