آموزش

نکات مهم هنگام ثبت دامنه info.

اواخر سال 2000 و با ورود به هزاره جدید میلادی، به نظر می‌رسید همه چیز با سرعتی غیرقابل باور در حال تغییر است. اینترنت که زمانی فقط در مراکز دولتی و علمی مورد استفاده قرار می‌گرفت، حالا به جز جدا نشدنی زندگی همه مردم تبدیل شده بود. دامنه com. چنان مورد اقبال عمومی قرار گرفته بود که تصمیم گرفتند برای کمتر کردن بار و ترافیک آن، دامنه جدیدی به نام info. عرضه کنند. دامنه‌ای که برای اولین بار از تمام دامین‌های بین‌المللی پشتیبانی می‌کرد. اما داستان این دامنه با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود و اگر مدیر ارشد فناوری شرکت Afilias به موقع مشکلات بوجود آمده در مورد پذیرش جهانی آن را کشف نمی‌کرد؛ شاید امروز این دامنه دیگر وجود نداشت. اگر قصد ثبت دامنه info. را دارید خواندن این مقاله برای شما واجب است. با ما همراه باشید.

تاریخچه دامنه info.

تاریخچه این دامنه مانند دوره‌های زمین شناسی به دو دوره تقسیم می‌شود. دوره اول را با نام شاعرانه‌ی sunrise period یا دوره طلوع خورشید می‌شناسند و به دوره دوم landrush می‌گویند. اما چرا؟ در دوره طلوع خورشید این دامنه تنها برای صاحبان علائم تجاری مورد استفاده قرار می گرفت اما در دوره دوم دسترسی عموم  به این دامین آزاد شد. البته ذکر این نکته ضروری است که با وجود این که دسترسی و ثبت این دامنه برای عموم آزاد است، علائم و افراد تجاری بر دیگر موارد در اولویت هستند که همین موضوع سبب شده اشخاص به آن انتقاد کنند. هرچند که برخی افراد با وجود این که علامت تجاری معتبری ندارند با ترفندها و تقلب هایی دامنه‌ی خودشان را ثبت کرده اند.

هشدار در مورد استفاده از دامنه info.

ایمیل اسپم از موارد ناخوشایند دنیای بی حد و مرز اینترنت است. خیلی از ما ایمیل‌های اسپم زیادی با پسوند info. دریافت کرده‌ایم که کلافه‌مان کرده است، به همین دلیل بیشتر افراد به دنبال راهی برای مسدود کردن ایمیل‌ها با پسوند دات اینفو هستند. بنابراین اگر از این پسوند دامنه برای وب‌سایت‌تان استفاده می‌کنید، ممکن است به عنوان spam شناخته شود.

دامنه دات اینفو

تاثیر پسوند info. در سئو

یک بار برای همیشه این نکته را به خاطر بسپارید که پسوند دامنه، هیج تاثیری در سئو وب‌سایت ندارد. اما طبق گزارشات، افراد در نتایج جستجو کم‌تر بر روی سایت‌هایی با پسوند دامین info. کلیک می‌کنند که این موضوع می‌تواند در رتبه بندی گوگل تاثیر بگذارد. در واقع همان‌طور که گفتیم، دامنه info. تاثیر منفی در سئو ندارد اما نبود اعتماد مردم به این دامنه ممکن است باعث شود که جایگاه سایت‌ها در رتبه بندی گوگل پایین بیاید.

بیشتر بخوانید: کاربرد و مزایای دامنه net.

چه موقع باید پسوند info. را انتخاب کرد

info. مخفف کلمه Information به معنای اطلاعات است و برای وب سایت‌های مرتبط با اطلاع‌رسانی، انتخاب مناسبی است. از این  domain  برای انتشار هرگونه اطلاعاتی از قبیل علوم مختلف، معرفی محصول و یا خدمات بهره می برند. وقتی که شما از یک دامنه info. استفاده می‌کنید به مخاطبان‌تان می‌گویید که وب سایت شما اطلاعاتی درباره‌ی یک ایده، مکان و یا تجارتی مربوط به شما دارد. یک سایت با این پسوند می‌تواند به عنوان یک سایت مستقل فعالیت کند یا تکمیل کننده‌ی یک سایت تجاری باشد. مثلا شرکت sundaystore از یک وب‌سایت با پسوند com. برای فروش محصولاتش و از وب سایت دیگری با پسوند info. برای اطلاعات و معرفی خدماتش استفاده می‌کند.

نحوه ثبت دامنه info.

مراحل ثبت دامنه برای همه پسوندها یکسان است و ما در مقاله همه چیز در مورد دامنه و ثبت آن این مراحل را شرح داده‌ایم. البته به طور خلاصه باید بگوییم که پیش از هر چیز برای راه‌اندازی وب‌سایت، با خرید هاست ، میزبانی محتوای خود را مشخص کنید. بعد از این مرحله باید استعلام‌گیری دامنه انجام دهید؛ یعنی مطمئن شوید که نامی که قصد ثبت آن را دارید، پیش از این توسط فرد یا شرکت دیگری انتخاب نشده باشد. وب سایت‌های زیادی هستند که به صورت رایگان این کار را انجام می‌دهند که who.is یکی از بهترین آن‌هاست. وقتی در نهایت نام مورد نظر خود پیدا کردید؛ می‌توانید از با مراجعه به ثبت دامنه ، اقدام به نهایی کردن درخواست خود کنید.

سخن پایانی

دامنه پر حاشیه دات اینفو انتخاب مناسبی برای وب‌سایت‌هایی با محوریت اطلاع رسانی است اما همان طور که اشاره کردیم؛ معمولا استفاده از آن انتقادهایی در پی دارد. شما چه پسوندی را برای وب‌سایت خود ترجیح می‌دهید؟

نمایش بیشتر

الهه براتی

هر احساسی داشته باشم، عشق به نویسندگی در من ثابت است. دوست دارم هرچه که می‌بینم ترسیم کنم؛ حال می‌خواهد به زبان کلمات باشد یا به زبان تصویر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا