اینترنت و شبکهسرویس ها و خدمات

دامنه one. انتخاب اول بهترین‌ها

با خرید دامنه one. به کاربران نشان می‌دهید که شما در حیطه فعالیت خود شماره یک هستید! این که بتوانید دامنه‌ای کوتاه، به یاد ماندنی و خاص را با قیمتی مناسب ثبت کنید به طور قطع مزیت رقابتی شما با سایر افراد و وب‌سایت‌ها به حساب می‌آید.

معرفی دامنه one.

دامین one.  یک دامنه سطح بالا یا gTLD به حساب می‌آید و از سال 2015 توسط شرکت بسیار معتبر ICANN در اختیار همگان قرار گرفته است. خوشبختانه این دامنه جذاب محدودیت خاصی برای ثبت ندارد و همه افراد  حقیقی و حقوقی به راحتی می‌توانند آن را رجیستر کنند.

جالب است بدانید تا سپتامبر 2022 این دامنه با 187874 بار ثبت در رده بیست و هفتمین دامنه پرفروش سطح بالا در جهان قرار گرفته است.

موارد استفاده از دامنه one.

برندهای بزرگ و کوچک در سراسر جهان از این دامنه برای کمپین های بازاریابی، محصولات، خدمات و ایجاد تمایز با رقبایشان استفاده می‌کنند. حتی اگر وب سایت خود را با پسوندهای دامنه شناخته شده‌تری مانند .com  و .net ثبت کرده‌اید با خرید پسوند one. می‌توانید صفحه فرودهای فوق‌العاده‌ای ایجاد کنید و نرخ تبدیل خود را به شدت افزایش دهید.

اگر یک وب سایت اصلی برای شرکت خود دارید و علاقه مند به انجام یک کمپین تبلیغاتی هستید، ایجاد یک نام دامنه جدید می تواند به شما در شناسایی رفتار مشتری و میزان اثربخشی آن کمک کند.

استفاده از دامنه های جدید به طور خاص برای تبلیغات و کمپین های بازاریابی، راهی عالی برای تعیین مطالب پربازدید و نحوه خرید مشتری است. این به شما امکان می دهد عملکرد تبلیغات را پیگیری کرده و محتوای اصلی سایت خود را جداگانه نگه دارید. استفاده از آدرس وب منحصر به فرد برای هدایت مشتریان به قسمت خاصی از وب سایت شما می تواند به نفع شرکت شما باشد و در طول کمپین های تبلیغاتی و فروش منظم به شما کمک کند.

به طور خلاصه می توانید با ثبت چندین نام دامنه برای یک وب سایت افق های آنلاین خود را گسترش دهید. وجود چندین نام دامنه به افراد راه های بیشتری برای یافتن شما و وب سایت شما می دهد.

جمله معروفی هست که می‌گوید “اگراولین نیستید، در میان آخرین گزینه‌ها در نظر گرفته‌ می‌شوید!”

چرا باید هر چه سریع‌تر دامنه one. را ثبت کرد؟

نام دامنه یکی از مهم‌ترین مراحلی است که در راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنی پیش روی خود دارید. به هر حال، شاید خیلی چیز ها در این مسیر وجود داشته باشد که به شما فرصت آزمون و خطا را بدهد اما نام دامنه را به ندرت می‌توان تغییر داد و چیزی نیست که هر وقت دلتان بخواهد، بتوانید آن را تغییر دهید.

تغییر نام دامنه علاوه بر سختی‌های فراوانی که دارد، می‌تواند هزینه‌های قابل توجهی را به شما متحمل کند. از طرفی دیگر بسیاری از زحماتی مانند بازاریابی و سئو که برای دامنه‌ی قبلی کشیده‌اید را بر باد می‌دهد و بهتر است از همین ابتدا به فکر یک اسم ثابت برای دامنه و تجارت آنلاین خود باشید.

هنگام ثبت دامنه one. باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

پیش از آنکه به ثبت دامنه وب سایت خود بپردازید باید به 2 نکته اصلی توجه داشته باشید:

  1. نام دامنه ای را انتخاب کنید که کاربران به هنگام تایپ آن دچار اشتباه نشوند.
  2. نام دامنه ای را انتخاب کنید که به راحتی در ذهن ماندگار شود.

در بیان کلی دو مورد ذکر شده بالا بیشتر برای وب سایت های بیزینسی مورد توجه قرار میگیرد. اما به صورت جزئی بهتر است که برای انتخاب نام دامنه هر یک از موارد زیر را در نظر داشته باشید:

کوتاه بودن دامنه

حد مجاز انتخاب نام دامنه تا 60 کاراکتر می باشد. اما هرچه نام دامنه وب سایتتان را کوتاه تر انتخاب کنید، هم تایپ آن و هم به خاطر سپردن ان نیز آسان تر خواهد بود و همین امر موجب می شود تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

انتخاب نام دامنه معنادار

هرچه نام دامنه ای که انتخاب می کنید، معنای واضح تر و بهتری داشته باشد، بیشتر در ذهن همه کاربران ماندگار خواهد شد و علاوه بر آن مخاطبان بیشتری را به خود جذب خواهد کرد. بهتر است دامنه ای که انتخاب میکنید، بیشتر به سمت کسب و کارتان باشد و کسب و کارتان را بیشتر معرفی کند.

این مورد را هم باید اضافه کنیم که بهتر است برای وب سایت های ایرانی تا جایی که این امکان وجود دارد از قرار دادن دامنه فینگیلیش خودداری کنید.

بیشتر بخوانید:

13 نکته برای انتخاب بهترین نام دامنه


قرار دادن حروف به جای عدد یا کاراکتر برای نام دامنه

این امکان وجود دارد که برای انتخاب نام دامنه از عدد یا کاراکترهای مختلفی همچون (-) استفاده کنید، اما بهتر است نام دامنه شما از حروف تشکیل شده باشد تا جستجو توسط کاربران به راحتی انجام شود.

پرطرفدارترین وب‌سایت‌ با دامنه one.

یکی از پرطرفدارترین وب‌سایت‌های این پسوند، وب سایت get.one است. این وب‌سایت با رابط کاربری فوق‌العاده به شما اجازه می‌دهد نام دامین مورد نظر خود را جستجو کنید و در صورت در دسترس بودن به راحتی آن را رجیستر کنید.

در پایان…

در شرکت هاستیدا امکان ثبت دامنه با پسوند های مختلف وجدید برای شما فراهم شده است. می توانید با چند کلیک نام مورد نظر خود را انتخاب و در صورت آزاد بودن آن را ثبت کنید.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا