آموزشخدمات میزبانی وبسرویس ها و خدمات

آیا هاست رایگان برای ربات تلگرام انتخاب مناسبی است؟

تلگرام برنامه پیام‌رسان محبوبی که در رده‌ی پنج برنامه‌ی پیام‌رسان برتر دنیا قرار دارد و تمرکزش روی سرعت انتقال پیام و امنیت است. استفاده از این برنامه رایگان است. کاربران تلگرام امکان ارسال پیام، صدا، ویدیو و فایل‌های مختلف و رمزنگاری ‌شده را تا حجم حدود دو گیگابایت دارند.

برای آن دسته از افرادی که به دنبال ساخت ربات‌های تلگرامی هستند و دانش کافی ندارند، این نرم‌افزار سرویس‌های ساخت ربات را به وجود آورده است.

اما نکته مهم این است که اگر می‌خواهید ربات‌های پیچیده و حرفه‌ای بسازید، لازم است که به متخصصان این کار را بسپارید یا خودتان پس از آموزش دیدن به صورت حرفه‌ای دست به کار شوید.

بیشتر بخوانید:


https://hostida.com/blog/free-ssl-on-vps/

ربات تلگرامی مانند وب‌سایت، بدون هاست یا سرور شروع به کار نمی‌کند، بنابراین در اولین اقدام باید هاست یا سروری مناسب تهیه کنید.

اما همان‌طور که در عنوان این مقاله گفته شده است اگر می‌خواهید یک ربات با هزینه بسیار کم راه‌اندازی کنید، می‌توانید از هاست رایگان برای تلگرام استفاده کنید.

سوال اصلی این است که آیا هاست رایگان مانند هاست‌هایی که هزینه پرداخت می‌کنید به شما خدمات ارائه می‌دهد؟ برای دانستن پاسخ این پرسش تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

وظیفه هاست برای ربات تلگرام

اول از همه باید با مفهوم هاست آشنا باشیم. هاست یا میزبانی وب یک سرویس آنلاین است که به شما امکان می دهد وب سایت یا برنامه تحت وب خود ( مثلا تلگرام) را در اینترنت منتشر کنید هنگامی که برای یک سرویس میزبانی وب ثبت نام می کنید، اساساً فضایی را در یک سرور فیزیکی اجاره می کنید که می توانید تمام فایل ها و داده های لازم برای عملکرد صحیح وب سایت خود را در آن ذخیره کنید.

شما می‌توانید با توجه به نیاز ربات خود، هدف آن و زبان برنامه‌نویسی که ربات براساس آن نوشته شده است، هاست متناسب را انتخاب کنید.

telegram-bot

به عنوان مثال برای فریم‌ورک Django (پایتون) یا فریم‌ورک Laravel (PHP) ، باید مطمئن شوید که هاست انتخابی شما، این فریم‌ورک‌ها را پوشش می‌دهد. در غیر این صورت ربات تلگرامی شما با مشکل موجه خواهد شد.

آیا می‌توان از هاست رایگان استفاده کرد؟

تمام شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب یا هاستینگ برای ارائه سرویس هاستی که به شما ارائه می‌دهند، هزینه دریافت می‌کنند چرا که هزینه‌های دیتابیس، سرور‌ها، تعمیرات و نگهداری و … در نظر بگیرند.

بنابراین، هاست رایگان برای تلگرام مناسب برای استفاده حرفه‌ای نیستند و  معمولا سرعت پایین و قطعی زیادی دارند.

سعی کنید از هاست رایگان برای ربات‌های تلگرام که تعداد کاربر بسیار کمی دارند و پیچیدگی خاصی ندارند استفاده کنید. به عبارت دیگر، می‌توان گفت که هاست رایگان یک سرویس موقتی محسوب می‌شود.

از کجا هاست رایگان برای تلگرام پیدا کنیم؟

اگر با توجه به توضیحاتی که دادیم هنوز هم قصد استفاده از  هاست رایگان برای تلگرام را دارید، تا جایی که ممکن است از هاستینگ‌های خارجی آن را تهیه کنید زیرا هاستینگ‌های ایرانی که هاست رایگان ارائه می‌دهند، به طور معمول زیرمجموعه شرکت‌های هاستینگ خارجی هستند.

نکته جالب توجه این است که اکثر هاستینگ‌های رایگان پس از افزایش ترافیک ربات تلگرامی، اکانت شما را مسدود می‌کنند و تنها در صورت خزید نسخه پیشرفته، مجددا قادر به فعالیت خواهید بود.

بیشتر بخوانید:


https://hostida.com/blog/free-domains/

نحوه استفاده از سورس ربات تلگرام در هاست رایگان

ابتدا سورس ربات تلگرام خود را به صورت زیر ویرایش کنید:

مرحله اول:

ایمیلی حاوی لینک و تمامی اطلاعات لازم جهت دسترس به هاست و پنل مدیریت، برای شما ارسال شده است. به کمک آن ایمیل به راحتی می‌توانید وارد پنل کاربری هاست خود شوید.

مرحله دوم:

حالا سورس ربات تلگرام خود را در هاست رایگان آپلود کنید. سورس ربات تلگرام خود را می‌توانید با جستجو عبارت «دانلود سورس ربات تلگرام» در گوگل به راحتی پیدا کنید.

فایل‌های سورس ربات‌های تلگرام، شامل کد هستند و معمولا فرمت آن‌ها PHP است. کافیست فایل را کمی تغییر دهید و بعد آن را در هاست خود آپلود کنید.

بعد از این که فایل سورسی را دانلود کردید، آن را در یک برنامه ادیتور کد، مثل visual studio code  باز کنید. سپس توکن ربات خود را در این کدها قرار دهید و بعد، ID خود را جایگزین ID موجود در کدها کنید.

بین کدهای همین فایل، خط کد زیر را پیدا کنید:

1  |define(‘API_KEY’,’TOKEN’)

سپس، توکن ربات خود را به جای کلمه TOKEN قرار دهید.

برای تغییر ID نیز خط کد زیر را پیدا کنید:

1|  $admin = id;

سپس، id خود را جایگزین id کنید.

فایل هاست شما آماده است و باید مرحله بعدی که آپلود است را انجام دهید.

مرحله سوم:

در هاست خود از بخش فایل منیجر، پوشه “public-html” را باز کنید. حالا باید درون این پوشه، یک پوشه دیگر بسازید. پس روی آیکون “+” کلیک کنید تا فولدر جدید ساخته شود. وارد این پوشه جدید شوید و بعد با انتخاب گزینه “Upload” فایل سورس را آپلود و آدرس این سورس را کپی کنید.

مرحله آخر:

توکن ربات خود را جایگزین “?” در URL زیر کنید و سپس URL‌ای که در مرحله قبل کپی کردید ( همان آدرس فایل سورس‌تان) را با “#” در URL بالا جایگزین کنید.

#=http://api.telegram.org/bot?/setwebhook?url

حالا می‌توانید آن را در مرورگر خود باز کنید. لینک را تب جدید وارد کنید. هاست رایگان برای تلگرام شما آماده شده است.

بیشتر بخوانید:


https://hostida.com/blog/how-to-create-a-website-for-free/
 

نمایش بیشتر

الهه براتی

هر احساسی داشته باشم، عشق به نویسندگی در من ثابت است. دوست دارم هرچه که می‌بینم ترسیم کنم؛ حال می‌خواهد به زبان کلمات باشد یا به زبان تصویر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا