آموزشسیستم عامللینوکس

آموزش نصب گوگل کروم در لینوکس اوبونتو

گوگل کروم محبوب‌ترین مرورگر وب در جهان و نرم‌افزاری ساده، سریع، امن و باثبات است؛ اما متاسفانه در منابع نرم‌افزاری سیستم‌عامل ubuntu وجود ندارد. اوبونتو یکی از توزیع‌های لینوکس است که به دلیل متن‌باز و رایگان بودن، میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان دارد. خوشبختانه امکان نصب Google Chrome بر روی اوبونتو وجود دارد و ما در این مقاله تمام این مراحل را شرح خواهیم داد تا بتوانید این مورد را بر روی سرور مجازی لینوکس یا سرور اختصاصی لینوکس خود اجرا نمایید.

نحوه نصب گوگل کروم در اوبونتو

مرورگر دوست‌داشتنی کروم به دلیل Open Source نبودن، در مخازن استاندارد اوبونتو گنجانده نشده است. با این حال نصب chrome در اوبونتو 20/04 یک فرایند بسیار ساده است. اولین کاری که باید انجام دهید، دانلود فایل deb. و نصب آن است. فرایند نصب به شرح زیر است:

کلیدهای میانبر Ctrl +Alt +T به شما کمک می‌کنند تا ترمینال خود را باز کنید. حالا از Wget برای دانلود آخرین بسته deb. گوگل کروم استفاده کنید:

 دانلود گوگل کروم

نصب گوگل کروم

همانطور که می‌دانید برای نصب بسته‌ها در ubuntu به سطح دسترسی Sudo نیاز داریم؛ بنابراین به عنوان کاربر، اجرای دستور زیر برای نصب بسته Chrome .deb در سیستم شما الزامی است:

نصب گوگل کروم

در این مرحله باید رمز عبور کاربر خود را وارد کنید تا نصب شروع شود.

شروع به کار با گوگل کروم در اوبونتو

با تایپ عبارت “Google Chrome” در نوار جستجو و کلیک بر روی نماد آن، راه‌اندازی برنامه شروع می‌شود. روش دیگر هم این است که عبارت
google-chrome را تایپ کنید تا کروم از خط فرمان راه اندازی شود.

وقتی برای اولین بار گوگل کروم را باز می‌کنید، پنجره‌ای باز می‌شود تا از شما سوال شود که مایل هستید Chrome را به عنوان مرورگر پیش‌فرض خود انتخاب کنید و گزارش های آماری استفاده و خرابی را به گوگل ارسال کنید. در این قسمت باید گزینه مورد نظرتان را انتخاب و برای ادامه روی OK کلیک کنید. کروم با موفقیت روی سیستم شما نصب شده و می‌توانید تنظیمات مرورگر را تغییر داده و افزونه‌ها را دانلود کنید.

بیشتر بخوانیم: راهنمای انتخاب هاست لینوکسی حرفه ای برای میزبانی سایت

آپدیت  Google Chromeدر Ubuntu

وقتی مراحل نصب را طی کنید، مخزن رسمی گوگل به سیستم شما اضافه می‌شود. برای تایید محتوای پرونده می‌توانید از دستور cat استفاده کنید:

نصب کروم روی اوبونتو

خروجی احتمالا چیزی شبیه به این خواهد بود:

به روزرسانی کروم

این دستور تضمین می‌کند که بروزرسانی نرم‌افزار استاندارد دسکتاپ به طور خودکار انجام خواهد شد.

سخن پایانی

سیستم عامل Linux به دلیل قابلیت‌های بی‌شماری که در اختیار برنامه‌نویسان قرار می‌دهد؛ از سیستم عامل‌های محبوب در سراسر جهان بشمار می‌رود. یکی از توزیع‌های پرطرفدار و رایگان این سیستم عامل، اوبونتو نام دارد. از طرفی مرورگر حرفه‌ای Google Chrome که به دلیل سرعت و امنیتش شهره عام و خاص است به دلیل متن‌باز نبودن، در مخازن نرم افزاری استاندارد ubuntu وجود ندارد. ما در این مقاله سعی کردیم به ساده‌ترین شکل ممکن مراحل نصب گوگل کروم بر روی سیستم عامل اوبونتو 20/04 را شرح دهیم. هرگونه پرسش پیرامون این آموزش را می‌توانید از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: How to install google chrome on Ubuntu 20.04

نمایش بیشتر

الهه براتی

هر احساسی داشته باشم، عشق به نویسندگی در من ثابت است. دوست دارم هرچه که می‌بینم ترسیم کنم؛ حال می‌خواهد به زبان کلمات باشد یا به زبان تصویر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا