آموزش های وردپرسبهینه سازی (SEO)

Meta Slider یک افزونه عالی برای ساخت اسلایدر وردپرس

وقتی صحبت از طراحی سایت به میان می‌آید، بیشتر افراد دوست دارند که وب سایتی زیبا، جذاب و خاص داشته باشند.  اما طراحی سایت حرفه‌ای علاوه بر خلاقیت احتیاج به دانش برنامه نویسی دارد. در این مقاله به شما می‌آموزیم که چگونه بدون دانستن حتی یک خط کدنویسی و فقط با خرید هاست وردپرس و به کمک افزونه برای وب سایت وردپرسی خود اسلایدرهایی زیبا و کاربردی ایجاد کنید تا وب سایتی چشمگیر و متفاوت داشته باشید.

اما نکته مهم این است که همه افزونه‌های اسلایدر یکسان عمل نمی‌کنند. بیشتر آن‌ها اسکریپت های بسیار زیادی بارگذاری می‌کنند که سرعت وب سایت را پایین می آورند. اگر یک افزونه اسلایدر به درستی کدنویسی نشده باشد به میزان قابل ملاحظه ای زمان بارگذاری صفحات را افزایش می‌دهد. کارایی و سرعت نه تنها روی تجربه کاربری تأثیر بسیار زیادی دارند بلکه اثر قابل ملاحظه ای روی سئو نیز می‌گذارند. بنابراین در انتخاب افزونه اسلایدر مناسب باید دقت کافی داشته باشید و برای افزایش سرعت وردپرس و کسب بهترین نتایج در صفحات جستجوی گوگل از افزونه های مناسب استفاده کنید.

به همین دلیل ما به شما افزونه Meta Slider را معرفی می‌کنیم.

اسلایدر چیست و چه کاربردی دارد؟

اسلایدر یکی از اصطلاحات تخصصی در حوزه طراحی سایت است. کلمه انگلیسی Slider به معنی لغزنده است و در طراحی سایت به جعبه‌هایی گفته می‌شود که از روی یکدیگر لغزیده و اسلاید بعدی را نمایش می‌دهند. این کار به همراه جلوه‌های بصری و گرافیکی زیبایی انجام می‌شود تا برای مخاطبان سایت جذاب باشد. از اسلایدرها در صفحات مختلف یک سایت برای جذاب تر کردن محتوای آن و نمایش محتوای خاص استفاده می‌شود.

شما هم حتماً در سایت‌های مختلف اینترنتی چنین اسلایدرهایی را دیده‌اید که با دکمه‌های کنترلی روی آن می‌توانید اسلایدها را یکی یکی رد کرده و محتوای روی آن‌ها را مطالعه کنید. به طور کلی، اسلایدر چیزی به غیر از کدهای HTML و CSS و اندکی JavaScript نیست.

اسلایدرها بهترین ابزار برای معرفی یک محصول و یا کالا و یا یک محتوای خاص درسایت شما هستند. در واقع بهترین محیط تبلیغاتی در سایت‌ها هستند و در انتقال خوب و موثر پیام های شما به کاربران تاثیر به سزایی دارند.

به پویایی و زیبایی بصری و گرافیکی سایت شما کمک می‌کنند و در جلب رضایت مشتریان و یا کاربران سایت شما تاثیرگذار هستند. معمولا از اسلایدرها برای نمایش محتواهای مهم و برجسته سایت و یا بخش نمایش نمونه کارها استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

معرفی افزونه هایی که برای هر سایت وردپرسی ضروری است


معرفی افزونه Meta Slider

افزونه Slider Revolution متداول‌ترین افزونه ساخت اسلاید در وردپرس است و اکثر وب‌سایت‌ها با آن کار می‌کنند اما نکته مهم این است که برای استفاده از آن احتیاج به خرید این پلاگین دارید. بدیهی است که یک افزونه رایگان با امکانات افزونه روولوشن اسلایدر گزینه بسیار جذابی به حساب می‌آید. خوشبختانه پلاگین Meta Slider امکانات بسیار زیادی را در به رایگان در اختیار کاربران وردپرس قرار می‌دهد. ضمنا این پلاگین بین سایت‌ها بسیار محبوب است و توانسته است که 800 هزار نصب فعال تاکنون داشته باشد.

برای کار کردن با آن هم  فقط کافی است که عکس‌های خود را آپلود کرده یا اگر می‌خواهید نوشته‌ای بر روی اسلایدر نمایش داده شود، نوشته خود را بنویسید و روی عکس خود قرار دهید.

آموزش نصب افزونه Meta Slider

برای دریافت افزونه در پنل مدیریت وردپرس خود به این ترتیب عمل کنید:

  • به Plugins< Add New بروید.
  • “MetaSlider” را جستجو کنید.
  • روی دکمه “Install Now” کلیک کنید.

  • روی ” Activate” کلیک کنید.
  • پیوند “MetaSlider” را در منوی مدیریت وردپرس خود خواهید دید.
  • اکنون می توانید با MetaSlider شروع به ایجاد اسلایدرهای مورد نظر خود کنید.

برای اضافه کردن اسلایدر جدید باید روی گزینه Create blank slideshow کلیک کنید.در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود با تعیین کردن تنظیمات آن می‌توانید یک اسلایدر بسازید. شما امکان این را دارید که تصاویر دلخواه خود را از رسانه وردپرس انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید:

آموزش تصویری خرید هاست وردپرس و ووکامرس در ایران


آموزش پیکربندی افزونه Meta Slider

این پلاگین 3 گزینه به نام General، Seo و Crop برای پیکربندی در اختیار شما قرار می‌دهد. هریک از این گزینه‌ها دارای کاربرد مختلفی هستند که در اینجا برای شما آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

برگه ” General” به شما امکان را می‌دهد که عنوان و URL اسلاید را تعریف کنید. کادر « Open in a new window» را انتخاب کنید تا با کلیک روی آن، پیوند در یک پنجره مرورگر جدید باز شود.

از گزینه Seo برای این استفاده می‌شود که شما بتوانید تگ ALT و Title را برای تصویر مشخص کنید تا این امر باعث شود سئو تصاویر شما بهبودیافته و موتورهای جستجو قادر به دیدن آن‌ها باشند.

همچنین گزینه Crop برای این است که مشخص کنید برش اسلایدها به چه صورتی باشد.

سازگاری با انواع مختلف اسلایدها

MetaSlider  به شما این  امکان را می‌دهد که از 4 کتابخانه مختلف نمایش اسلاید استفاده کنید. اسلایدهای تصویر با هر 4 گزینه نمایش اسلاید سازگار هستند:

  • فلکس اسلایدر
  • اسلایدهای Responsive
  • اسلایدر سکه‌ای
  • Nivo Slider

در پایان…

بسیاری از قالب های وردپرس از بعضی اشکال اسلایدر تصویر بدون نیاز به پیکربندی و تنظیمات خاصی پشتیبانی می کنند. اما علت این همه اشتیاق به استفاده از اسلایدر تصویر در سایت ها چیست؟

به نظر می رسد علت اصلی این امر جذابیت بیشتر تصاویر نسبت به متن باشد و قسمت های متحرک یک اسلایدر تصویر پویایی و تعامل بیشتری به وب سایت می بخشد. اگر سایت شما در نگاه اول جذابیت بالایی داشته باشد، بازدیدکنندگان تمایل بیشتری به گذراندن وقت در سایت شما، خواندن محتواها و خرید محصولات دارند.

منبع:

Image Slides


نمایش بیشتر

الهه براتی

هر احساسی داشته باشم، عشق به نویسندگی در من ثابت است. دوست دارم هرچه که می‌بینم ترسیم کنم؛ حال می‌خواهد به زبان کلمات باشد یا به زبان تصویر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا