خدمات میزبانی وب

چرا هاست من ساسپند شده است؟

پیغام This Account has been susspendedبه هیچ وجه مورد خوشایند هیچکس بخصوص صاحب سایت نیست. در این مقاله به شما می‌آموزیم که علت ساسپند شدن هاست چیست و چطور می‌توان جلوی آن را گرفت.

علت اصلی ساسپند شدن چیست؟

در اکثر موارد هجوم بدافزارها علت اصلی ساسپند شدن هاست یا وب‌سایت است. مطالعه‌ای در مدرسه کلارک نشان داده‌ است که هر 39 ثانیه یک‌ حمله هکری اتفاق می‌افتد. این حملات دلایل متفاوتی دارند؛ مثلا بعضی از وب‌سایت‌های فیشیشنگ برای به دست آوردن ازاطلاعات کارت بانکی کاربران دست به حملات هکری ‌می‌زنند.

بیشتر بخوانید:

البته بجز حملات بدافزاری، دلایل دیگری هم برای تعلیق یا ساسپند شدن وجود دارد که عبارتند از:

مصرف بالای منابع سخت افزاری، منقضی شدن تاریخ سررسید تمدید هاست، هک شدن سایت یا وجود مشکلات امنیتی، بکارگیری هاست برای مقاصد غیرقانونی، ارسال تعداد زیاد و یکباره ایمیل از هاست

حال با توجه به دلایل گفته شده باید بررسی کنید و ببینید علت اصلی ساسپند شدن هاست شما چیست.

بازیابی عملکرد

وب سایت ساسپند شده وجه بسیار بدی برای صاحبین کسب و کار دارد و می‌توانید به شهرت آن‌ها لطمه بزند. به همین دلیل است که ارائه دهندگان خدمات هاستینگ همیشه به مشتریان خود توصیه می‌کنند که ابزارهای مانیتورینگ استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

مانیتورینگ سرور | آموزش مانیتور منابع سرور لینوکس



اما اگر بخواهیم نگاهی موشکافانه به علل نمایش پیغام This Account has been suspended داشته باشیم باید همانطور که پیش‌تر هم گفتیم این موارد را بررسی کنیم:

مصرف بالای هاست از منابع سخت افزاری

معمولا مشکل مصرف بالای هاست بدلایل مسائل فنی یا امنیتی بوجود می آید. عمده دلایل بشرح زیر است:

  • سایت تحت حملات تکذیب سرویس DDoS یا ورود به اجبار Brute Force قرار دارد.
  • عدم سازگاری کامل سیستم مدیریت محتوا ، قالب و افزونه های سایت با هاست
  • استفاده از قالب یا افزونه های غیرمعتبر و ناسازگار
  • بازدیدهای سایت بالا رفته است.

هک شدن سایت یا وجود مشکلات امنیتی

اگر سایتی هک شود از طرف دیتاسنتر یک ایمیل تحت عنوان Abuse ارسال می‌شود. این موضوع در سریع‌ترین زمان ممکن به کاربر اطلاع داده شده و اگر کاربر به آن رسیدگی نکند اکانت مسدود یا ساسپند می‌شود.

استفاده نامتعارف از هاست

اگر کاربری از هاست خود برای مصارف غیرقانونی مانند راه‌اندازی ربات و… استفاده کند سرویس هاست مسدود خواهد شد و باید دقت داشته باشید که گاهی اوقات این مسدودیت غیر قابل رفع است.

ارسال تعداد انبوه ایمیل

استفاده از سرویس وب میل هاستینگ برای ارسال تعداد بسیار ایمیل برای کمپین‌های ایمیل مارکتینگ ممکن است سبب ساسپند شدن سرویس میزبانی وب شود.

چطور مشکل ساسپند شدن سایت را حل کنیم؟

اگر موارد گفته شده در بالا را چک کردید اما باز هم مشکلی وجود داشت در اسرع وقت تاریخ سررسید هاست خود را بررسی کنید، مجموعه قوانین شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی وب خود را بررسی کنید و اگر با مشکل مصرف منابع مواجه هستید، در خصوص ارتقاء هاست خود اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

چه زمانی باید هاست خود را ارتقا دهیم؟



با رعایت این موارد حتما می‌توانید مشکل ساسپند شدن هاست خود را برطرف کنید. سوالات خود را در قسمت نظرات این پست وبلاگ با ما در میان گذارید.

منبع:

What does a website account suspension mean

 

 

 

 

 

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا