خدمات میزبانی وبسرویس ها و خدمات

چه زمانی باید هاست خود را ارتقا دهیم؟

سرویس میزبانی وب مانند یک موجود زنده است و همیشه نیاز به بازرسی و رسیدگی و کنترل دارد. منابع هاست شما هر چه که باشد ممکن است بعد از مدتی احتیاج به ارتقای آن‌ها داشته باشید. اما از کجا بفهمیم زمان تغییر فرا رسیده است؟ در این مقاله علامت‌هایی که به شما می‌گوید چه زمانی باید در منابع سرویس خود تجدید نظر کنید را به شما نشان به اشتراک می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

سرعت سایت شما به شدت افت کرده است

بر طبق گزارشات، فقط ۳ ثانیه برای جلب توجه مخاطب فرصت دارید! بمباران روزانه مخاطبان با هزاران ویدیو و عکس و خبرهای مختلف و نیز دسترسی به منابع مختلف و متنوع، رقابت برای جلب توجه کاربران را بسیار سخت و تنگاتنگ کرده است. اگر نتوانید در ۳ ثانیه اول حس کنجکاوی بیننده را تحریک کنید، به سادگی نادیده گرفته می‌شوید و کاربر وب‌سایت شما را ترک خواهد کرد.

در مقاله‌های قبلی گفته بودیم که گوگل عاشق کاربران خود است. وقتی سایت شما کند باشد، مخاطبین به سرعت آن را ترک می‌کنند. گوگل هم مثل تمام عاشقان تاریخ، از این دل‌آزردگی خاطرِ دلبرکان خود خشمگین شده و به عنوان تنبیه و انتقام، وب‌سایت شما را کم‌تر در نتایج جستجو نشان می‌دهد! به همین سادگی!

گوگل عاشق کاربران خود است

نمایش کم‌تر در نتایج جستجو بدان معناست که افراد کم‌تری به وب‌سایت شما دسترسی خواهند داشت و به زبان ساده این اتفاق به معنای سقوط امپراطوری شماست!

اگر تمام موارد بررسی کرده‌اید و از بهینه بودن آن‌ها مطمئن هستید؛ ممکن است زمان ارتقا منابع سرویس میزبانی وب فرا رسیده باشد. بنابراین پیش از هر اقدامی با سرویس‌دهنده هاست خود تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید شما را در این موارد راهنمایی کنند.

نیاز به اضافه کردن عکس و فایل‌های ویدیویی زیادی به وب‌سایت خود دارید

انسان‌ها عاشق رنگ، نور و زیبایی هستند و دنیای دیجیتال، گرافیک، عکس و ویدیو حرف اول را می‌زند. بهینه سازی محتوای تصویری وب‌سایت به کمک lazy load، کاهش حجم تصاویر و استفاده از قالب مناسب می‌تواند تا حد زیادی به افزایش سرعت بارگذاری سایت شما کمک کند. اما ممکن است نیاز به تغییر هاست اشتراکی شما با یک سرویس میزبانی ابری باشد.

می‌دانید که به زودی افزایش شدید ترافیک روی وب سایت خواهید داشت

فرض کنید کمپین بازاریابی فوق‌العاده‌ای طراحی کرده‌اید و می‌دانید که بسیار موفق خواهد بود یا به زودی قرار است محصول تازه خود را launch کنید و برنامه‌ریزی مدونی برای عرضه‌ی هر چه بهتر آن دارید. در چنین مواردی افزایش بار ترافیکی وب‌سایت اجتناب ناپذیر است بنابراین باید مطمئن باشید که سایت شما آماده‌ی این افزایش ورودی است. با توجه به این‌که زمان، انرژی و هزینه زیادی برای جذب کاربران جدید داشته‌اید، مطمئنا نمی‌خواهید آن‌ها با یک سایت کند مواجه شوند یا به محض ورود ارور 502 را دریافت کنند.

marketing campagin

قبل از افت شدید سرعت، مطمئن شوید که سایت شما پهنای باند کافی را برای سرویس‌دهی به ترافیک بیشتر ارائه می‌دهد. اگر منابع کافی در اختیار ندارید هر چه سریع‌تر پلن هاست خود را تغییر دهید و پلنی با پهنای باند بیشتر تهیه کنید.

در حال توسعه کسب و کار آنلاین خود هستید و به زودی شاهد افزایش کاربران خود خواهید بود

در قسمت قبلی ما به افزایش موقتی ترافیک اشاره کردیم. اما شاید به زودی به دلیل برنامه‌های توسعه‌ای که تدارک دیده‌اید افزایش دائمی تعداد بازدیدکنندگان را تجربه کنید.

اگر به سرعت در حال رشد هستید و یک وبمستر اختصاصی و بودجه کافی در اختیار دارید، سرور اختصاصی با فضای دخیره‌سازی و پهنای باند نامحدود بهترین گزینه پیش روی شماست. با استفاده از سرور‌های اختصاصی، نحوه تخصیص منابع سرور را شما تعیین می‌کنید.

نگرانی‌های امنیتی دارید

تا زمانی که از یک شرکت معتبر هاست اشتراکی می‌خرید، می‌شود گفت که هاست‌تان تا جای ممکن امن است. برای همین هم هست که تاکید داریم سراغ هاست ارزان، هاست رایگان یا شرکت‌های بی‌‌نام‌ونشان نروید.

نگرانی‌های امنیتی دارید

در صورتی که با رشد وب‌سایت‌تان، نیاز به امنیت را بیشتر احساس می‌کنید و کلاً اگر اطلاعات خیلی حساسی دارید، می‌توانید از سرویس‌هایی با امکانات امنیتی پیشرفته‌تر (مثل هاست ابری) استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تفاوت هاست ابری با هاست معمولی

می‌خواهید سندباکس طراحی کنید

سندباکس (Sandbox) یک دنیای مجازی مبتنی بر اتریوم است که اجازه طراحی دارایی‌های دیجیتال، انجام بازی و کسب درآمد بدون وجود یک قدرت متمرکز را به سازندگان و بازیکنان می‌دهد. سرور خصوصی مجازی (VPS) برای راه‌اندازی محیط سندباکس ایده‌آل است.

فصل حراج و تعطیلات در راه است

بگذارید یک سناریوی تکراری را با هم مرور کنیم، هر سال خرده‌فروش‌ها زمان و انرژی زیادی را صرف برنامه‌ریزی معاملات و سفارش کالا برای فصل حراج می‌کنند و بسیاری از مشتریان خود را به دلیل این‌که وب‌سایت‌شان از دسترس خارج می‌شود، از دست می‌دهند.

قطع شدن سایت در فصل تعطیلات برای مشتریان خسته کننده و برای بازرگانان گران است البته در بیشتر موارد به برنامه ریزی مناسب می‌توان از امر اجتناب کرد.

جمعه سیاه

از آنجایی که جمعه سیاه و دوشنبه سایبری می توانند یک تست استرس برای وب سایت و برنامه هاست شما باشند، هوشمندانه است که از هم اکنون برنامه ریزی کنید و مطمئن شوید که مشکلی پیش نخواهد آمد.

جمع بندی

  •         آیا صفحات سایت شما سریع بارگذاری می شوند (حتی در موبایل)؟
  •         آیا سرویس‌دهنده هاست به شما این امکان می‌دهد در صورت افزایش بازدیدکنندگان سایت، منابع خود را به سرعت افزایش دهید؟

اگر پاسخ شما “خیر” است، احتمالا زمان آن فرا رسیده که قبل از شروع فصل فروش تعطیلات، پلن هاست خود را تغییر دهید

منبع:

 8Signs It’s Time to Upgrade Your Hosting Plan

 

نمایش بیشتر

الهه براتی

هر احساسی داشته باشم، عشق به نویسندگی در من ثابت است. دوست دارم هرچه که می‌بینم ترسیم کنم؛ حال می‌خواهد به زبان کلمات باشد یا به زبان تصویر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا