آموزشاینترنت و شبکهسرویس ها و خدمات

اتصال سرور مجازی به دامنه از طریق کلودفلر ( Cloudflare )

با استفاده از سرویس Cloudflare می توانید به راحتی دامنه خود را به سرور مجازی متصل کنید.  Cloudflare یک شبکه توزیع محتوا است و بارگذاری، امنیت و بهینه سازی سایت ها را تسریع بخشیده، تا کاربران کیفیت بالاتری از دسترسی به شبکه جهانی اینترنت را تجربه کنند. ما قبلا در مقاله ” Cloudflare چیست ؟ چگونه اکانت کلودفلر بسازیم؟ ” به طور کامل این سرویس را معرفی کرده‌ایم.

با توجه به این که کلود فلر امکانات زیادی از جمله SSL رایگان را در اختیار کاربران خود می‌گذارد، به راحتی می‌توانید با این سرویس دامنه خود را به vps متصل کنید. در این نوشتار به طور کامل با این قابلیت آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

  • ابتدا وارد سایت Cloudflare شوید و در آن ثبت نام نمایید.
  • بر روی دکمه Add site  کلیک کنید.
  • نام دامنه وب سایتی را که می‌خواهید به کلودفلر اضافه کنید، تایپ کنید.

اتصال سرور مجازی به دامنه از طریق کلودفلر ( Cloudflare )

  • در مرحله بعد باید پلن مورد نیاز خود را انتخاب کنیم. روی گزینه Free کلیک کرده و به مرحله بعد می‌رویم.

در صفحه باز شده یک رکورد A با نام @ و ایجاد می‌کنیم و در قسمت مقدار آن، آدرس IP سرور خود را قرار می‌دهیم (برای فعال سازی حالت Proxy گزینه ابر را فعال کنید) روی Continue کلیک کرده و به مرحله بعد می‌رویم.

اتصال سرور مجازی به دامنه از طریق کلودفلر ( Cloudflare )

در صورتی‌که با ساخت رکورد A آشنایی ندارید، مقاله آموزش ایجاد A رکورد در سی پنل را مطالعه کنید.

  • در این مرحله، 2 آدرس name server نمایش داده می‌شود که باcloudflare.com به پایان می‌رسد. این مقادیر را در پنل مدیریت دامنه خود وارد می‌کنیم.
  • پس از ثبت ns ها روی دامنه، دامنه به سرور مجازی متصل شده و می‌توانیم به پروژه‌های خود با استفاده از نام دامنه دسترسی داشته باشیم. لازم به ذکر است که این آموزش حتی بر روی سرور مجازی ایران هم قابل اجرا می باشد.

تا اینجا موفق به تنظیم دامنه خود بر روی سرویس Cloudflare شده‌اید . در ادامه باید تنظیماتی را نیز در سرور مجازی خود انجام دهید که بسته به نوع سیستم عامل و نوع نرم افزار وب سروری که استفاده می‌کنید (مثل Apache، nginx، و غیره) متفاوت خواهد بود. در این نوشتار ما  اتصال سرور مجازی اوبونتو به دامنه از طریق کلودفلر را به شما آموزش می‌دهیم.

  • به سرور خود توسط SSH و کاربر root وارد شوید.
  • وارد etc/hosts شوید.

مطابق زیر در آخر فایل آدرس IP و دامنه خود را وارد و ذخیره کنید.

اتصال سرور مجازی به دامنه از طریق کلودفلر ( Cloudflare )

  • همچنین بسته به اینکه بسته نرم افزاری سایت شما چیست lemp ، lamp و .. باید در فایل پیکربندی آن نیز نام دامنه خود را وارد کنید. مثلا در بسته lemp که nginx بر روی سرور نصب شده وارد کردن دامنه به صورت زیر خواهد بود:

اتصال سرور مجازی به دامنه از طریق کلودفلر ( Cloudflare )

پس از طی کردن این مراحل، vps شما از طریق شبکه توزیع محتوای کلودفلر به دامین اتصال پیدا کرده است. در صورتی که در هر یک از این مراحل دچار مشکل شدید یا سوالی برای شما پیش آمد، کافی است آن را در قسمت نظرات مطرح کنید تا پاسخگوی شما باشیم.

 

منبع:

How to Point a Domain to VPS Server Using Cloudflare

 

نمایش بیشتر

الهه براتی

هر احساسی داشته باشم، عشق به نویسندگی در من ثابت است. دوست دارم هرچه که می‌بینم ترسیم کنم؛ حال می‌خواهد به زبان کلمات باشد یا به زبان تصویر.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. میثاق عزیز درود بر شما
      برای باز کردن هر فایلی در لینوکس و ویرایش آن، نیاز است از یک ویرایشگر استفاده بفرمایید.
      به عنوان مثال:
      nano /etc/hosts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا