پنل کاربری هاستیدا

آموزش غیرفعال‌سازی قفل دامنه و دریافت کد EPP در پنل کاربری هاستیدا

در صورتی که قفل دامنه شما در حالت فعال نباشد، احتمال سرقت اطلاعات یا جابجایی دامنه وجود خواهد داشت. به این حالت اصطلاحا Lock/Unlock Status گفته می‌شود.

در صورتی هم که بخواهید دامنه خود را به شرکت دیگری منتقل کنید تا از خدمات آن شرکت استفاده نمایید، نیازمند دریافت کد EPP هستید.در این مقاله شیوه غیرفعال‌سازی قفل دامنه و دریافت کد  EPPدر پنل کاربری هاستیدا را به شما می‌آموزیم. با ما همراه باشید.

دامنه چیست؟

دامنه یا دامین ترکیبی از یکی 2 کلمه‌ی معنادار است که امکان دسترسی آسان به سایت را ممکن می‌کند. مثلاً سایت هاستیدا روی دامنه Hostida.com  تنظیم شده است. به خاطر سپردن نام دامنه و دسترسی به وب‌سایت با استفاده از آن بسیار ساده‌تر از دسترسی با آدرس IP است. زیرا IP از تعدادی عدد بی‌ربط تشکیل شده‌ است. مثلاً اگر به جای «جردن، خیابان گلشهر، برج آی‌تک، شرکت هاستیدا» قرار باشد مختصات جغرافیایی آن را به خاطر بسپرید به احتمال زیاد، مورد دوم را فراموش خواهید کرد.

فعال یا غیرفعال کردن قفل دامنه

جهت فعال یا غیر فعال کردن قفل دامنه، وارد وب‌سایت هاستیدا شوید و از طریق “ورود/عضویت” نام کاربری یا رمز عبور را بنویسید و وارد پنل کاربری خود شوید.

پس از لاگین به پرتال کاربری در صفحه اصلی به مسیر زیر بروید:

دامنه‌های من<دامنه‌ها

سپس دامنه مورد نظر را انتخاب کرده و روی گزینه‌ای که در عکس مشخص کرده‌ایم؛ کلیک کنید.

در کادر کشویی کلیک نموده و گزینه مدیریت دامنه را انتخاب نمایید.

در صفحه جدید، مطابق تصویر زیر روی “قفل ثبت کننده” کلیک کنید.

“فعال کردن قفل” را انتخاب کنید.

نحوه دریافت کد EPP

کد EPP در واقع رمزی شخصی برای دامنه شماست. به کمک این قسمت امنیتی تنها مالک دامنه می تواند دامنه را انتقال دهد. اگر می خواهید دامنه ای را انتقال دهید، به این رمز نیاز دارید.

برای دریافت آن هم کافی است ابتدا مانند مطلب پیشین وارد “مدیریت دامنه” شوید.

سپس روی “دریافت کد EPP” کلیک کنید.

توجه فرمایید که این رمز را نباید با دیگران به اشتراک بگذارید.

سخن آخر

امیدواریم با خواندن این مقاله پاسخ پرسش خود را دریافت کرده باشید، اما چنانچه هنوز هم در این باره سوالی دارید کافی است از طریق قسمت نظرات همین پست آن را با ما در میان گذارید تا پاسخگوی شما باشیم.

نمایش بیشتر

الهه براتی

هر احساسی داشته باشم، عشق به نویسندگی در من ثابت است. دوست دارم هرچه که می‌بینم ترسیم کنم؛ حال می‌خواهد به زبان کلمات باشد یا به زبان تصویر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا